0

معرفی +۲۰ سایت برای دانلود عکس‌های رایگان اما با کیفیت

پیدا کردن تصاویر مناسب، خودش دردسر بزرگی است. در واقع، بسیاری از ما، فقط گوگل را می‌شناسیم و بنابراین، به نتایج آن محدود هستیم. به همین دلیل بود که تصمیم گرفتیم در این بخش، چند سایت دانلود عکس باکیفیت را به شما معرفی کنیم. منابعی که قطعاً می‌توانند کار پیدا کردن تصویر را  برای ما ساده‌تر کنند. سایت‌های دانلود عکس با کیفیت معمولاً رایگان نیستند، یا آنهایی که رایگان‌اند، با کیفیت نیستند. یک پارادوکس تمام نشدی، که ما در این مقاله شما را از شر آن خلاص می‌کنیم.

Pexels

کار این سایت جالب است. تصاویر این سایت در واقع گلچینی از تصاویر سایت‌های رایگان دیگر هستند. پس می‌توانید مطمئن شوید که بهترینِ بهترین‌ها را بدست می‌آورید. به علاوه، این سایت مجهز به یک سیستم جستجوی قوی است که پیدا کردن عکس را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

pexels

Pixabay

این سایت، یک مخزن پر از عکس‌های با کیفیت است. طراحی این سایت تمیز و کاربردی است و بنابراین، گشتن بین بیش از ۷۸۰ هزار تصویر، وکتور و ایلاستریشن آن، کار چندان سختی نخواهد بود.
شما می‌توانید بر اساس نوع رسانه، جهت عکس، رنگ و اندازه آن جستجوی خود را انجام دهید.

Negative Space

سایت دانلود عکس رایگان «نگتیو اسپیس» یک مجموعه متنوع از عکس‌های واقعاً زیبا و با کیفیت را در اختیار شما قرار می‌دهد. عکس‌هایی که هر هفته به تعداد آنها اضافه می‌شود. اگر به صفحه دربارۀ ما این وب‌سایت سر بزنید، با داستان جالبی روبرو می‌شوید: در عکس، همیشه تمرکز (Focus) بر روی یک نقطه است. یعنی آن نقطه‌ای که عکاس می‌خواهد شما ببینید. اما بخش‌های دیگر عکس محو هستند. عکاسان، به بخشی از تصویر که تمرکز روی آن است، فضای مثبت و به بخشی که مشخص نیست، فضای منفی (Negative Space) می‌گویند. و اسم این سایت دقیقاً از همین پدیده گرفته شده است. فضایی برای آن دسته عکاسان که فرصت دیده شدن ندارند، برای آنکه دیده شوند و عکس‌هایشان را در اختیار دیگران قرار دهند.

negative-space

و به جرات می‌توانیم بگوییم که عکس‌های این سایت، واقعاً از نظر کیفیت و زیبایی، یک سر و گردن از بسیاری سایت‌های دیگر بالاتر هستند. در ضمن، تصاویر این وب‌سایت شامل موضوعات متنوعی همچون ورزش، غذا، فشن، دنیای دیجیتال و … می‌شوند. پس حتماً آن را به یاد داشته باشید و هنگامی که به دنبال عکسی خوب (در هر موضوعی) هستید، به آن سری بزنید.

libreshot

مارتین ورِل (Martin Vorel) کسی است که مسئولیت این سایت را به عهده دارد و تمام عکس‌های این سایت، آثار او هستند. آثاری که او تصمیم گرفته، نسخۀ با کیفیت آنها را به صورت رایگان در اختیار شما قرار دهد تا هر کجا که دوست داشتید از آنها استفاده کنید.

تصاویر مارتین ورل واقعاً کم‌نظیر هستند. مجموعه‌ای از تصاویر که نمونۀ مشابه آنها را در کمتر سایتی می‌توان دید. چرا؟ چون توسط عکاسی گرفته شده‌اند که دید منحصربفردی نسبت به جهان دارد و این دید متفاوت، در عکس‌های او نیز به خوبی مشخص است.

عکس‌های سایت او در موضوعات متنوعی همچون معماری، غذا، طبیعت و … گرفته شده‌اند. البته، ما نباید اشکال کوچک سایت او را فراموش کنیم. هر چقدر که آقای ورل پر کار باشد، باز هم نمی‌توان تعداد بسیار زیادی عکس را از او انتظار داشت.

kaboompics-website

کارولینا (Karolina) زنی است که مدیریت این وب‌سایت را به عهده دارد. یک طراح گرافیک و وب‌سایت که به قول خودش، معتاد قهوه است. به قول خود او، کابوم پیکس در حقیقت یک نمایش فردیِ زنانه است. طبق صحبت‌های خود او، تا به حال ۷۰ هزار نفر سایت او را دیده‌اند و بیش از ۴ میلیون عکس از سایتش دانلود شده است. البته، بد نیست بدانید که او عکس‌هایش را در سایت‌های Pexels و Pixabay که در این لیست معرفی شده‌اند نیز قرار می‌دهد.

بخوانید!  اهمیت های صفحه فرود خوب در طراحی سایت

در نهایت بد نیست بدانید که سایت‌های بزرگی همچون BBC ،CNN ،Forbes ،yahoo و Hubspot تاکنون از سایت‌های او استفاده کرده‌اند.

در این سایت، بیش از ۷۰۰۰ تصویر مختلف وجود دارد. عکس‌هایی که به صورت Photoshoot (یعنی مجموعه‌ای از تصاویر یکسان، از زاویه‌های مختلف) جمع‌آوری شده‌اند.

یک خبر جذاب دیگر در مورد سایت خانم کارولینا این است که عکس‌هایش علاوه بر موضوع، بر اساس رنگ نیز دسته‌بندی شده‌اند. این برای کسانی که به دنبال عکس‌های به خصوصی هستند که با سایت‌شان هم‌خوانی داشته باشد، بسیار کاربردی است. البته، درست مثل آقای ورل، کارولینا نیز خوشحال خواهد شد، اگر نامی از او به عنوان منبع تصاویر شما بیاید.

Picjumbo

این وب‌سایت دسته‌بندی خیلی کاملی از انواع عکس‌ها را به صورت رایگان در اختیار همه قرار داده است و تاریخچه‌اش به زمانی برمی‌گردد که هیچ‌کدام از وب‌سایت‌های معروف، عکس‌های موسس آن یعنی «ویکتور هناک» را قبول نکردند. اما امروز وب‌سایت دانلود عکس او به قدری موفق است که بیش از ۲.۵ میلیون نفر عکس‌های او را دانلود می‌کنند.

picjumbo

Unsplash

همیشه وقتی دنبال عکس هستیم، یکی از بچه‌های تیم ما، به سراغ این سایت می‌رود. سایتی که تعداد زیادی تصویر منحصربه‌فرد را در یک جا جمع‌آوری کرده است. تصاویری که می‌توانید آنها را با بالاترین کیفیت ممکن دانلود کنید.

Fancy Crave

سوختی برای پروژه‌های خلاقانۀ شما…
وب‌سایت «فنسی‌کِرِیو» معتقد است که به کیفیت اهمیت میدهد نه کمیت. تمام عکس‌های این وب‌سایت رایگان نیستند. اما پیشنهاد می‌کنم حتماً سری به محموعه عکس‌های این وب‌سایت بزنید تا متوجه شوید که چرا باید آن را دنبال کنید. روزانه ۲ عکس جدید به این وب‌سایت اضافه می‌شود.

fancycrave

تصاویر این وب سایت دانلود عکس محدود هستند و در دسته بندی های مختلفی قرار گرفته‌اند. مطمئناً در طولانی مدت چندان برایتان کاربردی نخواهد بود. اما بد نیست حتما سری به آن بزنید.

StockSnap.io

«ما یک منبع عکس معمولی و مزخرف نیستیم.» این ادعایی است که سایت Stocksnap دارد و وقتی به تصاویر آنها نگاه کنید، شما هم با نظرشان موافق خواهید بود.

جذابیت و تنوع عکس‌های این وب‌سایت آنقدر زیاد است که به راحتی می‌تواند آدم را ساعت‌ها غرق خود کند.

stocksnap

Life of Pix

بی‌نظیر، بی‌نظیر، بی‌نظیر! این تنها چیزی است که موقع تماشای عکس‌های این سایت به ذهن ما خطور می‌کند. سایتی که تک تک عکس‌های آن، احساسات انسان را به بازی می‌گیرند.

Life of Pix توسط یک آژانس بازاریابی کانادایی و عکاسانش ایجاد شده است. جایی که می‌توان تصاویری خارق‌العاده، با کیفیت بسیار بالا، متنوع و صد البته رایگان را پیدا کرد.

lifeofpix

Gratisography

تصاویر این وب‌سایت توسط آقای رایان مک‌گایِر (Ryan McGuire) گرفته می‌شود. اگر که سایت و مقالات شما کمی متفاوت از عرف هستند، این دقیقاً جایی است که باید همیشه به آن سر بزنید. تصاویر عجیب و در حین حال، جذاب که شما را بلافاصله جذب خودشان می‌کنند. استفاده از این دست تصاویر، مطمئناً مقالات و سایت شما را زیر و رو می‌کند.

gratisography

ISO Republic

هدف این وب‌سایت، «ارائه عکس‌هایی با کیفیت برای استفادۀ طراحان، توسعه‌دهندگان، وبلاگ‌نویسان، بازاریابان و تیم‌های فعال در شبکه‌های اجتماعی است»

بخوانید!  همه چیز درباره تداخل افزونه ها در وردپرس و نحوه رفع آن

کافی است یک نگاه به این سایت بیندازید تا مطمئن شوید به هدف خود رسیده‌اید. عکس‌هایی که رایگان بودن آنها، واقعاً خبر عجیب، اما خوبی است.

isorepublic

Startup Stock Photos

«این عکس‌ها رایگان هستند. ازشان استفاده‌ کنید و چیزی خلق کنید.» این متنی است که در حساب توئیترشان نوشته شده است. متنی که قطعاً هر کسی را کنجکاو می‌‎‌کند تا به سایت آن‌ها سری بزند.

استارتاپ یک منبع خوب (به خصوص برای مقاله‌هایی با فضای دیجیتال و استارتاپی) است.

startupstockphotos

Jay Mantri

مانتری یک طراح است که مجموعه‌ای بی‌نظیر از عکس‌های حرفه‌ای و با کیفیت را برای همه ما جمع‌آوری کرده است. او صحنه‌های تکان‌دهنده‌ای را در تصاویر خود ثبت می‌کند. تصاویر که به خصوص برای سایت‌هایی با فضای مینیمال، عالی هستند.
این وب‌سایت، فضای ساده‌ای دارد و بیشتر شبیه آن است که آقای مانتری نمونه کارهایش را در آنجا به نمایش گذاشته باشد، اما اگر دقت کنید تمام عکس‌ها قابل دانلود هستند

Freerange

هر چند این سایت، در بین سایت‌های مورد علاقه شخص ما جا ندارد، اما بالاخره نباید این نکته را فراموش کرد که تصاویر آن کاملاً رایگان هستند. به علاوه، در این سایت علاوه بر تصاویر واقعی، طرح‌های گرافیکی نیز می‌توان پیدا کرد. البته خواهشاً انتظارات خود را بالا نبرید.

freerangestock

Burst

خود این وب‌سایت می‌گوید که ما بوجود آمدیم تا طراحان، کارآفرین‌ها، توسعه‌دهندگان و بلاگرها بتوانند به منبع کاملی از عکس‌های با کیفیت دسترسی داشته باشند. شما از عکس‌های این وب‌سایت می‌توانید در فروشگاه‌ آنلاین، وبلاگ، اینستاگرام و … استفاده کنید و لذتش را ببرید. شما موقع دانلود عکس‌ها دو گزینه دارید؛ دانلود با رزولوشن بالا و دانلود با رزولوشن پایین که با توجه به استفاده‌ای که دارید باید گزینه مناسب را انتخاب کنید.
یک بخشی از سایت Burst مخصوص ایده‌های کسب و کارهای آنلاین است. یعنی مثلاً اگر شما یک فروشگاه آنلاین لباس مردانه دارید، به این قسمت از سایت می‌روید و پکیج عکس‌هایی که در این زمینه به کارتان می‌آید را پیدا می‌کنید.

Dribble

راستش ما خودمان عاشق وب‌سایت دریبِل هستیم. این وب‌سایت برای این ساخته شده است که گرافیک دیزاینرها، پروژه‌های خود را در آن قرار دهند تا کارفرما بتواند با توجه به نیازی که دارد، بهترین طراح گرافیک را استخدام کند. این وب‌سایت در واقع مثل یک پورتفولیو عمل می‌کند که کار را برای همه راحت‌تر می‌کند…مخصوصاً ما که دنبال طراحی‌ها و عکس‌های رایگان هستیم 🙂 دریبِل مجموعه‌ای فوق‌العاده جذاب از انیمیشن‌ها و تصویرسازی‌ها است. علاوه بر این‌ها، سیستم جستجو بسیار قوی‌ای دارد و حتی می‌توانید بر اساس کد رنگ جستجو کنید.

dribble

IMcreator

IMCreator بیشتر روی طراحی وب‌سایت تمرکز دارد. یعنی اگر شما کسی هستید که به دنبال یک دیزاین زیبا و حرفه‌ای برای وب‌سایت‌تان هستید، این سایت به شدت به درد شما می‌خورد. راستش خودشان هم به همین دلیل این کار را شروع کردند تا دیگر کسی برای طراحی سایتش مشکلی نداشته باشد و از آن فرار نکند.
قالب‌های آماده هم در این وب‌سایت پیدا می‌شود که معمولاً برای حوزه کسب و کار، فشن، برگزارکننده‌های عروسی و رستوران‌دارها بسیار مناسب‌اند.

imcreator

photo stock editor

وقتی وارد این وب‌سایت شدیم، در نگاه اول سردرگم کننده به نظر می‌آمد؛ اما اگر کمی در آن بگردید، عکس‌های فوق‌العاده با کیفیتی را به صورت رایگان می‌توانید دانلود کنید. این وب‌سایت گزینه‌ای به اسم کتگوری یا دسته‌بندی ندارد، اما در عوض می‌توانید هرچه دوست دارید را در آن جستجو کنید. عکس‌هایش هم، هر هفته به روز می‌شوند، پس حتماً چند وقت یک‌بار سری به این وب‌سایت بزنید تا تصاویر جدید از دست‌تان در نروند.

بخوانید!  طراحی سایت شرکت معماری آپریگون

 Canva

این وب‌سایت یک مرجع فوق‌العاده کامل و حرفه‌ای برای‌ کسانی است که به دنبال قالب‌های آماده می‌گردند. فرقی نمی‌کند می‌خواهید پست شبکه‌های اجتماعی طراحی کنید یا قالب ایمیل، در وب‌سایت canva همه چیز پیدا می‌شود؛ از عکس گرفته تا آیکون و وکتور! البته تمام آن‌ها رایگان نیستند، اما آن بخشی که رایگان است به قدری کامل و جذاب است که گمان نکنم به نسخه پولی آن احتیاجی داشته باشید.

canva

travel coffee book

این وب‌سایت همانطور که از اسمش هم پیدا است، مخصوص عکس‌هایی است که عکاسان مختلف در حین سفر گرفته‌اند. به گفتۀ خودشان هم تا الان کیلومترها سفر کرده‌اند و عکس‌های شهرها و کشورهای مختلفی را در وب‌سایت‌شان به صورت رایگان برای ما قرار داده‌اند.

Freepik

فری‌پیک معتقد است که به شما کمک می‌کند ایده‌های خود را به واقعیت تبدیل کنید. جالب است بدانید که خیلی از کمپانی‌های معروف مثل مایکروسافت، ناسا، اسپاتی‌فای و … از منابع این وب‌سایت استفاده می‌کنند. شما می‌توانید هرجیزی که به دنبالش هستید را در فری‌پیک جستجو کنید و فرمت‌های مختلف‌اش (آیکون، وکتور، عکس، فایل psd) را در آن پیدا کنید. جستجو بر اساس رنگ هم در این وب‌سایت فعال است که مطمئنناً حسابی به دردتان می‌خورد.

freepik

picography

یک وب‌سایت بی‌نظیر دیگر که عکس‌هایش را به رایگان در اختیار ما قرار داده است. «پیکوگرافی» هم مانند باقی سایت‌ها سعی کرده است که دسته‌بندی کاملی را ارائه دهد و باور دارد که بالاترین رزولوشن عکس‌ها را در سایت آن‌ها پیدا خواهیم کرد.

freenaturestock

اگر عاشق طبیعت هستید، به این سایت سری بزنید تا مثل ما اشک شوق از چشم‌تان سرازیر شود 🙂 انواع عکس‌های فوق‌العاده زیبا از طبیعت را می‌توانید در این وب‌ساید پیدا کنید. از برگ‌های پاییزی گرفته تا کهکشان راه شیری در این سایت پیدا می‌شود…در واقع این وب‌سایت بیش از ۲۰۰ دسته بندی مختلف از طبیعت دارد، آن هم به صورت رایگان!

freenaturestock

stock.tookapic

وقتی وارد این وب‌سات می‌شود به شما اعلام می‌کند که اینجا خبری از عکس مجانی نیست. اما نگران نباشید، پنجره باز شده را ببنید و عکس دلخواه خود را در وب‌سایت‌شان جستجو کنید. در آخر هم خیلی راحت، عکس را دانلود کنید.

foodiesfeed

شکم پرستان، رستوران داران، عاشقان غذا…اینجا بهشت شماست. این وب‌سایت هر عکس غذایی که فکرش را بکنید را به رایگان در اختیار ما گذاشته است. از پیتزا و کیک گرفته تا قهوه و برگر. ما مطمئنیم جذاب‌تر از این وب‌سایت پیدا نخواهید کرد.
عکاسان غذا از سراسر

foodiesfeed

در این مقاله بیش از ۲۰ سایت مختلف را باهم بررسی کردیم که عکس‌، آیکون، وکتور، تصویرسازی و … را به صورت کاملاً مجانی و با کیفیت بالا در اختیار ما می‌گذارند. دنیای عکس و عکاسی، فوق‌العاده جذاب است و ممکن است وقتی وارد این سایت‌ها می‌شوید، زمان از دست‌تان در برود و ساعت‌ها دنیا را از چشم خالق آن عکس ببینید. امیدواریم از این مقاله لذت برده باشید و حسابی برای‌تان مفید بوده باشد.
حتماً اگر سایت دیگری می‌شناسید، در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. منتظر پشنهادات‌تان هم هستیم.
شکارِ عکس، خوش بگذره 🙂

نوشته معرفی +۲۰ سایت برای دانلود عکس‌های رایگان اما با کیفیت اولین بار در نوین. پدیدار شد.