0

نحوه ایجاد یک وب سایت چندرسانه ای برای مطالعه زبان

طراحی سایت

تمرکز ویژه این مقاله بر روی توسعه وب سایت های آموزشی مقدماتی است که سازندگان با منابع مالی و فنی محدود در آن کار خواهند کرد. اجرای واقعی این مراحل بسته به ماهیت و دامنه سایت متفاوت خواهد بود.

مرحله اول: بررسی وب سایت های موجود

ابتدا ، در اینترنت وب سایتهایی را جستجو کنید که سعی در تهیه مطالب مشابه دارند و همان وظایفی را که در ذهن دارید ، انجام می دهند. این روش به شما ایده می دهد که چه مجموعه های مشابهی در اینترنت موجود است و به شما کمک می کند ایده های خود را بیشتر توسعه دهید. با استفاده از موتورهای جستجو ، بررسی مجموعه پیوندهای ESL / EFL ، مشاهده پست های مرتبط ، عضویت در یک گروه رایانه ای و شرکت در کنفرانس ها بررسی کنیدکه در زمینه مورد نظر شما چه کارهایی انجام شده و انجام نشده است . همچنین ، با دانش آموزان و معلمان نظرسنجی انجام دهید تا علایق و نیازهای آنها را شناسایی کنید. اگر سایتی با مفهوم مشابه پیدا کردید ، مشخص کنید که چگونه آن سایت در یک موضوع خاص به یک هدف خاص دست می یابد و روی چه قسمت هایی می توان به روش دیگری کار کرد.

مرحله دوم: تصمیم گیری در مورد مقاصد و اهداف سایت

در مرحله بعد ، سعی کنید ایده های خود را بر روی موضوعات خاص متمرکز کنید و از پوشش تمام محتوا پرهیز کنید. با این کار می توانید مطالبی تهیه کنید که روی عمق ، نه سطح ، در محتوا تمرکز داشته باشد. کار و انرژی خود را محدود نکنید. یک موضوع خاص را که پژوهش نشده است پیدا کنید و سایتی را حول همین یک موضوع ایجاد کنید. از پس زمینه خود برای ایجاد ، نه تکرار ، کاری که قبلاً انجام شده استفاده کنید. کار جدیدی انجام دهید.

محتوا برای یک سایت خوب مهمترین چیز است و هیچ مقدار از هنرهای گرافیکی یا فناوری جای محتوای ضعیف را نخواهد گرفت. Kelly (2000) نکات مفیدی را در مورد تکنیک های متعادل سازی متریال ، عملکرد و طراحی ارائه می دهد. همچنین ، فقط به این دلیل که کاری می تواند با فناوری انجام شود ، لزوماً به معنای انجام حتمی آن نیست و یا  نمی شود گفت متناسب با نیازهای فراگیران است. ابزار و طراحی ساده معمولاً بهتر کار می کند.

مرحله سوم: تعیین محدودیت ها و واکنش کاربران به فناوری

اگر بخواهید در آموزش آنلاین زبان سهیم باشید درک صحیح از آنچه می تواند و نمی تواند بصورت آنلاین انجام شود و داشتن اهداف مشخص ضروری است. دو نگرانی خاص وجود دارد :

(الف) تکنولوژی مبتنی بر ایجاد محتوای چندرسانه ای تحت وب 

(ب) درک و واکنش کاربران نسبت به آن

مرحله چهارم: ایمن سازی تجهیزات مناسب

داشتن تجهیزات و نرم افزار مناسب در ابتدای کار برای آماده سازی رسانه بسیار مهم است چرا که ، بعداً در صورت بروز مشکل نجات فایل های صوتی از دست رفته ضعیف است. چندین سناریو ممکن برای ضبط صدا با کامپیوتر شما وجود دارد (از کاست های صوتی ، CD ها ، مینی دیسک ها ، دستگاه های mp3 قابل حمل و غیره) ، اما تمرکز روی ضبط صدا به طور مستقیم در رایانه شما است.

مرحله پنجم: آماده سازی محتوا

این مرحله شامل تولید محتوا است. به دلیل آن که نوشتن امری زمانبر است بسیاری به دنبال محتواهای آماده هستند. اما محتوای آماده دارای حق کپی رایت است! حتی بدون در نظر گرفتن محدودیت های قانونی ؛ ممکن است با اهداف شما سازگار نباشد.

بخوانید!  استراتژی بازاریابی محتوا در طراحی سایت

پس محتوای مورد نظر خودتان را تولید کنید.

مرحله ششم: ضبط و ویرایش پرونده های رسانه ای

در مرحله بعدی ، شما باید فایل های صوتی خود را ضبط کنید. تعدادی برنامه برای سیستم عامل های Windows و Macintosh وجود دارد که به شما امکان می دهد این کار را در قالب های مختلف انجام دهید. ویژگی های اصلی که باید به دنبال آنها باشید عبارتند از:

  • ضبط کننده های چند آهنگی که برای افزودن لایه های جلوه صوتی و موسیقی پس زمینه مفید هستند.
  • سهولت در ویرایش و دستکاری پرونده ها (به عنوان مثال ، تغییر میزان صدا ، افزودن محو ، مخلوط کردن آهنگ های صوتی ، برش دادن و برش کلیپ ها)
  • پشتیبانی از فرمت های ورودی و خروجی قالب های مختلف رسانه ای (.wav ، Windows Media Audio (WMA) ، RealMedia ، mp3 و .mov) 
  • در صورت عدم تمایل به تغییرات اخیر در پرونده صوتی، قابلیت تکمیل و بازیابی مجدد را داشته باشید. بهتر است نام کلیپ و اخطار کپی رایت را به اطلاعات کلیپ اضافه کنید که در هنگام پخش فایل RealMedia نشان داده می شود.

مرحله هفتم: رمزگذاری پرونده های رسانه ای برای اینترنت

رمزگذاری فایل ها حجم آن ها ار کم می کند. فناوری ها و قالب های صوتی برای رمزگذاری رسانه ها برای اینترنت وجود دارد و RealNetworks.com یکی از برجسته ترین موارد در ایجاد محتوای رسانه ای مبتنی بر وب است. بقیه بحث در این مقاله بر روی کار با نوع رسانه خواهد بود.

مرحله هشتم: در دسترس قرار دادن رسانه برای کاربران آنلاین

مرحله بعدی یافتن سرور است. اگر به دانشگاه یا سرور شرکتی که بتوانید پرونده های خود را در آن بارگذاری کنید دسترسی ندارید ، باید از یک شرکت برای میزبانی یا ذخیره آنلاین پرونده های خود استفاده کنید.

مرحله نهم: پخش پرونده های رسانه ای

بازدیدکنندگان چندین گزینه برای پخش پرونده های رسانه ای شما دارند. RealNetworks یک پخش کننده اصلی و رایگان و تجاری با کنترل پخش کننده کمی توسعه یافته و دسترسی به برنامه نویسی ، رسانه آنلاین را ارائه می دهد.

مرحله دهم: عیب یابی مشکلات پخش

حتی بعد از اینکه رسانه خود را ایجاد کردید و آن را در اینترنت بارگذاری کردید ، مواردی پیش می آید که به نظر می رسد کارایی که انتظار داشتید ندارد یا برای شما مفید است، اما برای بازدیدکنندگان شما کارایی ندارد.

مرحله یازدهم: ارزیابی کار و تجدید نظر در صورت نیاز 

 دیگران را تشویق کنید که کارهای شما را بررسی کنند و درباره سایت نظرات خود را ارسال کنند. حتی می توانید یک نظرسنجی آنلاین برای بازدیدکنندگان آماده کنید تا در مورد کار شما نظر دهند.

 

بخوانید!  بررسی تاثیرات سئو بر طراحی سایت

منبع : مقاله Randall’s ESL Cyber Listening Lab (American Fork, Utah, USA)

نوشته نحوه ایجاد یک وب سایت چندرسانه ای برای مطالعه زبان اولین بار در . پدیدار شد.