0

نقشه سایت XML چیست و چه ارتباطی با سئو دارد

طراحی سایت

Sitemap یا نقشه سایت چیست؟

بیشتر افراد زمانی که صحبت از نقشه سایت به میان می آید، به نقشه سایتی که پیش از این در طراحی وب سایت های دولتی و سازمانی طراحی می شد و لیستی از صفحات وب سایت را نمایش می داد را به خاطر می آورند. البته هنوز هم از این نوع نقشه ها برای سایت ها طراحی می شود. تفاوت نقشه سایت که در مورد آن صحبت می کنیم با نقشه سایت هایی قدیمی در این است که پیش از این به صورت دستی و توسط کدهای HTML برای مخاطبان سایت ساخته می شد. اما نقشه سایت XML مخاطبان مورد نظرشان موتور های جستجو هستند. در ادامه با ویژگی های نقشه سایت XML آشنا خواهید شد:

نقشه سایت XML چیست؟

همان طور که پیش از این ذکر شد، نقشه سایت یک لیست از صفحات وب سایت است که مورد استفاده کاربران می باشد. اما یک نقشه سایت XML این امکان را برای مدیر سایت فراهم می کند تا در مورد صفحات موجود در وب سایت خود به گوگل اطلاع بدهد. همچنین در مورد اینکه کدام یک از صفحات از اهمیت بیشتری بر خوردار است، به روز رسانی صفحات در چه بازه های زمانی صورت می گیرد به موتور های جستجو اطلاع می دهد. در حالی که نقشه سایت تاثیری بر روی بهبود رتبه سایت در موتور های جستجو ندارد، نقشه سایت XML کمک می کند تا موتور های جستجو سایت شما را بهتر پایش کنند.

چرا شما به یک نقشه سایت XML نیاز دارید؟

نقشه سایت می تواند برای بهینه سازی وب سایت ( سئو سایت ) بسیار مصمر الثمر واقع شود. البته این بدان معنی نیست که خود نقشه سایت بر روی رتبه بندی تاثیر گذار باشد. اما اگر سایت شما دارای صفحاتی باشد که گوگل به آن ها دسترسی نداشته باشد، با وجود نقشه سایت می توانید مطمئن باشید که همه صفحات در دسترس گوگل می باشد. و رتبه بندی تمامی صفحات در انتها رتبه سایت شما را بهبود می بخشد.

بخوانید!  طراحی سایت گالری نقاشی

نقشه سایت (Sitemap) برای وب سایت های محبوب و وب سایت ها و وبلاگ های جدید با ماهیتی یکسان از جهات متفاوتی مفید است. بیشتر وبلاگ های جدید ، تعداد زیادی backlink به پست های خود ندارند، بنابراین برای موتورهای جستجو پیدا کردن تمام پست ها و صفحات دشوار خواهد بود. بنابراین با وجود نقشه سایت XML پایش سایت راحتتر خواهد بود.

در وب سایت های محبوب، با مشخص کردن زمان هایی که وب سایت به روز می شود، کمک می کند که موتور های جستجو یک زمان حدودی برای پایش وب سایت در نظر می گیرد. این باعث می شود که موتور های جستجو بدانند در چه بازه زمانی کدام قسمت سایت به روزرسانی میشود، این امر باعث افزایش توجه موتور های جستجو به وب سایت شما می شود.

چگونه موتور های جستجو را از نقشه سایت خود مطلع سازید؟

موتورهای جستجو در پیدا کردن یک نقشه سایت بسیار هوشمند هستند. هر زمان که مطالب جدیدی را منتشر می کنید، به Google و Bing اعلام می شود تا آنها را درباره تغییرات در نقشه سایت خود مطلع شوند. با این حال، توصیه می شود با استفاده از ابزار Google Webmaster نقشه سایت خود را به Google ارسال کنید. مزیت آن این است که گوگل در حال حاضر به شما هر گونه خطا، صفحات نشان داده شده و سایر آمار مربوطه را می دهد که برای شما به عنوان یک وب مستر مفید خواهد بود.

نوشته نقشه سایت XML چیست و چه ارتباطی با سئو دارد اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

بخوانید!  آموزش نحوه نوشتن فرمول ریاضی در وردپرس