0

نقش اسلایدر در طراحی سایت

نقش اسلایدر در طراحی سایت ، اسلایدر ها محتوا هایی هستند که به صورت ورق زدنی نمایش داده می شوند که ممکن است خودکار و یا به اختیار کاربران باشد. این موضوع بیشتر در حوزه فعالیت های گرافیست طراحی سایت قرار دارد و اگر طراحی سایت خود را به دست شرکت های طراحی سایت سپرده اید برای داشتن اسلایدر با گرافیست سایت خود جلسه ای داشته باشید. از آن جایی که همواره کاربران از ایده های خلاقانه تر استقبال بیشتری می کنند اسلایدر می تواند نقش به سزایی در جذابیت و ارائه ایده ای نوین داشته باشد به شرطی که اصول و استاندار های لازم در آن رعایت شود که در ادامه مقاله در خصوص آن توضیح می دهیم.

 

طراحی سایت

 

اسلایدر در طراحی سایت فروشگاهی چه کاربردی دارد؟

در طراحی سایت فروشگاهی استفاده از اسلایدر کاربرد زیادی دارد. به طور مثال برای نمایش جدیدترین محصولات و یا آخرین تخفیف ها می توانید از اسلایدر برای نمایش تصویر کالا استفاده کنید به این ترتیب کاربر جذب می شود و به ادامه فعالیت در سایت ادامه می دهد پس شانس بیشتری برای تبدیل کردن کاربر به مشتری خواهید داشت. بنابراین برای داشتن اسلایدر در طراحی سایت فروشگاهی اسلایدر معمولی که به صورت خودکار و یا به اختیار کاربر نمایش داده شود و تصویر به چپ بروند بهترین گزینه خواهد بود چرا که هدف نمایش محصولات به مخاطب است تا بیشترین فروش را داشته باشید. در طراحی سایت دیجی کالا نمونه ی خوبی از استفاده اسلایدر در طراحی سایت را می توانید مشاهده کنید.

بخوانید!  آموزش کار کردن با نرم افزار AnyDesk

 

استاندار های طراحی اسلایدر در طراحی سایت شامل موارد زیر می شود:

 

  • همخوانی داشته باشد :

رنگ ها و طراحی کلی اسلایدر می بایست با طراحی وب سایت همخوانی داشته باشد. اسلایدر باید به گونه ای طراحی شود که بخشی از طراحی سایت باشد و نه این که دنیای متفاوتی با تم کلی سایت داشته باشد. هماهنگی رنگ ها موجب دلنشین شدن اسلایدر می شود و نیازی به استفاده از رنگ ها متضاد نیست چرا که اسلایدر به سبب نمایش متحرکی که دارد به تنهایی چشمگیر خواهد بود.

 

  • مرتبط با موضوع باشد :

اسلایدر باید موضوع سایت مرتبط باشد به طور مثال اگر طراحی سایت املاک دارید و از اسلایدر در صفحه اول وب سایت خود استفاده می کنید تصایری که در اسلایدر نمایش داده می شوند می بایست مرتبط با املاک و مستغلات باشد.

 

  • یونیک بودن محتوا اسلایدر اهمیت زیادی دارد :

برای جذب مخاطب بهتر از محتوای منحصر به فرد و یونیک استفاده کنید. محتوایی که مربوط به کسب و کارتان باشد تصاویر تکراری و کپی شده جذابیت چندانی برای کاربر نخواهد داشت. رنگ بندی و نحوه نمایش و انتخاب تصاویر همگی به ایده خودتان باشد البته می توانید از گرافیست سایت خود نیز کمک بگیرید.

 

  • باعث کاهش سرعت لود سایت نشود

از دیگر فاکتور هایی که همواره باید مورد توجه باشد این است که فاکتور های زیبایی نباید موجب از دست دادن سرعت بارگذاری صفحات شود. کاربران هیچ علاقه ای به صرف زمان طولانی برای بارگذاری صفحات وب سایت شما ندارند و در صورتی که سرعت سایت پایین باشد نه تنها کاربران را از دست می دهید بلکه یکی از فاکتور های سئو سایت و بهینه سازی را زیر پا گذاشته اید که موجب کاهش رتبه سایت در لیست نتایج گوگل می شود.

بخوانید!  چگونه با سی پنل از آمار بازدیدکنندگان سایت خود باخبر بشیم؟

 

طراحی سایت

 

ویژگی های  استفاده از اسلایدر در طراحی سایت چیست؟

اسلایدر زیبایی ساخت سایت را دو چندان می کند و باعث می شود محتوا های سایت به صورت ویژه تری به کاربران نمایش داده شود. همچنین کاربران قابلیت کلیک بر روی مطالب و تصاویر اسلایدر را دارند که موجب هدایت کاربر به سایر صفحات وب سایت می شود به همین دلیل است که اسلایدر یکی از المان های طراحی سایت کاربر پسند به شمار می رود چرا که سهولت کاربری برای بازدید کنندگان را فراهم می کند. همچنین با نمایش نماد های اعتماد و یا نمونه کار ها و رضایت مشتریان می توانید اعتماد کاربران را در نگاه اول جذب کنید تا فرصت معرفی خدمات خود را داشته باشید.

 

سوالات رایج در خصوص استفاده از اسلایدر در طراحی سایت عبارتند از:

 

  • استفاده از اسلایدر چه مزایایی دارد؟

اسلایدر اگر به درستی طراحی شود نه تنها نرخ ترافیک سایت را افزایش می دهد بلکه باعث کاهش بانس ریت و افزایش زمان ماندگاری کاربران در سایت می شود. مجموع این مزایا موجب بهبود رتبه وب سایت خواهد شد.

  • از چه محتوایی در اسلایدر ها می توانیم استفاده کنیم؟

اسلایدر ها تنها محدود به تصاویر و عکس ها نیستند می توانید بخشی از مقالات، آخرین و جدید ترین اخبار،نمونه کار ها، روزمه کاری و نماد ها و موفقیت های شما باشند. چینش و ترتیب نمایش آن ها در جذابیت طراحی سایت نقش موثری دارد.

  • چرا گاهی اوقات اسلایدر به درستی نمایش داده نمی شود؟

گاهی طراحانی که از وردپرس استفاده می کنند به دلیل سازگار نبودن آپدیت های جدید وردپرس دچار اختلالات در نمایش اسلایدر می شوند. در صورت وجود اختلالاتی جدی در اسلایدر می توانید از متخصصان ما مشاوره بگیرید.

بخوانید!  طراحی پورتال مدیریت برگزاری نمایشگاه

نوشته نقش اسلایدر در طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.