0

نقش تسویه در انتخاب درگاه پرداخت

در زمان انتخاب درگاه پرداخت واسط، علاوه بر کارمزد درگاه، مدت زمان تسویه نیز برای کسب و کارها دارای اهمیت است که در این مقاله انواع تسویه پرداخت یارها را بررسی کرده ایم. کسب‌ و کارهای کوچک، به ویژه فعالان حوزه‌ی تجارت الکترونیک، هنگام تجهیز کسب و کار خود به درگاه پرداخت، با دغدغه‌ی مشترکی مواجه هستند. چگونگی روش تسویه‌ شرکت‌های پرداخت‌یار که درگاه پرداخت اینترنتی در اختیار کسب و کارهای مختلف قرار می‌دهند، آن دغدغه‌ی مشترک صاحبان مشاغل کوچک در این‌باره است.

در واقع در آغاز هر فعالیت تجاری، بازگشت سرمایه و سرعت و کیفیت وصول دریافتی‌ها از اهمیتی حیاتی برخوردار خواهد بود. بنابراین نقش تسویه در انتخاب درگاه پرداخت برای کسب و کارها، نقش پررنگی دارد. ما در این مقاله تلاش می‌کنیم با بررسی موضوع اهمیت تسویه درگاه پرداخت برای کسب و کار‌ها، راهنمایی کاربردی در اختیار صاحبان مشاغل کوچک قرار دهیم تا به کمک آن در انتخاب مناسب‌ترین درگاه پرداخت موفق عمل کنند.

نقش تسویه در انتخاب درگاه پرداخت برای کسب و کارها

هر کسب و کاری که برای دریافت پول از مشتریانش در ازای خرید محصولات یا خدمات، درگاه پرداخت اینترنتی تهیه می‌کند، لزوما به روش تسویه‌ آن درگاه نیز دقت خواهد کرد. اما چرا تسویه درگاه پرداخت برای کسب و کارها مهم است؟ عموما هر تجارتی در ابتدا از پشتوانه‌ی مالی محدودی برخوردار است‌، بنابراین سرعت واریز وجوه یا همان مدت زمان انجام تسویه توسط درگاه پرداخت، برای تامین این پشتوانه و برقرار ماندن کسب و کارها تعیین کننده خواهد بود.

این دو ویژگی روش تسویه، برای شرکت‌های پرداخت یار مختلف، گاهی متفاوت است. با توجه به این موضوع بهترین روش تسویه درگاه پرداخت واسط در مدل پرداخت یاری، برای کسب و کارهای کوچک، الزاما سریع‌ترین روش تسویه خواهد بود.

بخوانید!  کپشن اینستاگرام باید با آدم حرف بزند!

درگاه پرداخت رایا پی

انواع تسویه درگاه پرداخت سریع در مدل پرداخت یاری

اکنون باید به معرفی دو روش تسویه سریع در مدل پرداخت یاری بپردازیم که بر اساس ویژگی سرعت و زمان‌بندی تسویه در نظر گرفته می‌شوند:

  1. تسویه روزانه: قاعدتا تسویه وجوه واریزی به روش روزانه، برای کسب و کارهای کوچک بسیار مطلوب خواهد بود. در این روش تسویه درگاه پرداخت، در پایان هر روز یعنی در ساعت ۲۴، تسویه آن روز صورت می‌پذیرد و وجوه واریزی نهایتا تا ساعت ۱۷ روز کاری بعدی به حساب پذیرنده واریز خواهد شد.
  2. تسویه هفتگی: در این روش تسویه درگاه پرداخت، شما به عنوان پذیرنده سرویس درگاه پرداخت، یک روز را از میان روزهای هفته انتخاب می‌کنید تا رقم مجموع وجوه واریزی به حساب‌تان واریز شود. این روش نیز در صورت الزام و به عنوان جایگزین روش تسویه روزانه، برای کسب و کارهای کوچک مطلوب به‌شمار می‌رود.

نکته مهم: نکته حائز اهمیت در تسویه درگاه پرداخت، البته در مدل پرداخت یاری، این است که مجموع کل پرداخت‌های موفق مشتریان که تا ساعت 24 هر روز انجام شده، یک روز بعد به طور قطعی تسویه می‌شود.

خدمات تسویه آنی چیست؟

تسویه آنی می‌تواند اوج ایده‌آل‌های کسب و کارهای مختلف به ویژه کسب و کارهای کوچک‌تر در هنگام استفاده از درگاه پرداخت باشد. اما کدام درگاه پرداخت از خدمات تسویه آنی برخوردار است؟ شما اصولا هنگام انتخاب درگاه پرداخت باید توجه داشته باشید که کدام درگاه پرداخت مراحل درخواست تسویه حساب کوتاه‌تری دارد.

اکنون سریع‌ترین سیستم تسویه مربوط به پرداخت‌یار‌هایی می‌شود که از روش تسویه آنی با همکاری بانک‌ها استفاده می‌کنند. درگاه پرداخت مستقیم که توسط pspها ارائه می‌شود بصورت روزانه در سیکل پایا انجام می‌شود. در تسویه آنی چون پرداخت‌یارها از گردش مالی خود و همکاری با بانک‌ها بهره می‌برند به همین دلیل برای درخواست تسویه آنی از مشتریان خود کارمزدی برای تسویه دریافت می‌کنند که این کارمزد علاوه بر کارمزد هر تراکنش موفق است.

بخوانید!  طراحی سایت خدمات صوتی و تصویری

درگاه پرداخت رایا پی

تسویه گروهی و تسهیم

دو قابلیت ویژه درگاه پرداخت که در سرعت و کیفیت تسویه وجوه واریزی بسیار اثرگذار هستند، سرویس‌های تسهیم و تسویه گروهی نام دارند. پرداخت‌یارها این دو سرویس را در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهند‌.

سرویس تسهیم، قابلیتی است که در پنل مدیریتی درگاه پرداخت وجود دارد و پذیرنده به کمک آن می‌تواند وجوه واریزی را میان افراد دلخواه خود و بر اساس سهم درصد از پیش تعیین شده‌ای تقسیم نماید. در واقع یک قرارداد هوشمند در این‌جا وجود دارد که سهم شرکاء کاری و دیگر ذی‌نفع‌ها را معین کرده و سرویس تسهیم درگاه پرداخت، در موعدهای مقرر به صورت خودکار وجوه را به آن حساب‌ها واریز خواهد کرد.

در همین راستا سرویس تسویه گروهی نیز با ایجاد بستری امن، سریع و همه جانبه، به کسب و کارها این امکان را می‌دهد که به صورت خودکار حساب تمام افراد مرتبط با تجارت خود را تسویه کنند. اصولا تسویه گروهی به دو روش استفاده از کیف پول دیجیتال و واریز به حساب شرکت پرداخت‌یار انجام می‌شود. در روش کیف پول دیجیتال، پذیرنده به میزان مورد نیاز کیف پول را شارژ می‌کند و سرویس تسویه گروهی بر اساس قرارداد هوشمند از پیش تعیین شده، در موعد مقرر تسویه را انجام می‌دهد.

در روش دوم نیز پذیرنده می‌تواند مبلغ مورد نیاز برای تسویه گروهی را مستقیما به حساب امن شرکت پرداخت‌یار واریز کند و سپس مراحل تسویه انجام شود. هر دو سرویس تسهیم و تسویه گروهی به ارتقاء روش تسویه درگاه پرداخت و سرعت بخشیدن به انجام عملیات تسویه کمک خواهند کرد. بنابراین توصیه می‌کنیم کسب و کارهای کوچک‌تر در هنگام انتخاب درگاه پرداخت به وجود این دو قابلیت توجه ویژه‌ای داشته باشند. شما می‌توانید از سرویس تسویه گروهی در مواردی چون پرداخت حقوق کارمندان، تسویه ارزهای دیجیتال و  سیستم همکاری در فروش بهره ببرید.

بخوانید!  آموزش جلوگیری از ارسال ایمیل اسپم در سی پنل

رایا پی

کارمزد سرویس تسویه

شرکت‌های پرداخت‌یار اصولا هنگام انجام تسویه، کارمزد خدمات خود را کسر می‌کنند و سپس مبلغ تراکنش‌ها را به حساب پذیرنده واریز می‌کنند. اما کارمزد پرداخت‌یارها چه‌قدر است؟ به طور کلی با یک بررسی اجمالی روی میزان کارمزد پرداخت‌یارهای مشهور و معتبر، به این نتیجه می‌رسیم که اصولا کارمزد این شرکت‌ها در قیاس با خدمات و سرویس‌های کاربردی که در اختیار کسب ‌و کارها قرار می‌دند، مبلغ ناچیزی به شمار می‌رود.

برای نمونه کارمزد شرکت رایان پی در ازای هر تراکنش یک‌ درصد تا سقف 6000 تومان است. به همین ترتیب شرکت‌های پرداخت‌یار مشهور دیگری مانند زرین ‌پال نیز یک درصد تا سقف 3000 تومان و درگاه آیدی پی نیز یک درصد تا سقف 3000 تومان خواهد بود. با این وصف می‌بینیم که اگر برای نمونه مبلغ یکی از تراکنش‌های انجام شده توسط درگاه رایان‌پی 600 هزارتومان باشد، مبلغ کارمزد آن، هنگام تسویه با پذیرنده 6 هزار تومان خواهد بود و این مبلغ سقف کارمزد این شرکت به حساب می‌آید و برای تراکنش‌هایی با مبالغ بالاتر افزایش نخواهد داشت.

این نوشته صرفا یک رپورتاژآگهی است و پایگاه دانش میزبان فا هیچگونه مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد.

مشاهده پلن‌های تبلیغاتی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته نقش تسویه در انتخاب درگاه پرداخت اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.