0

نکاتی برای بهبود سئوی داخلی طراحی سایت

نکاتی برای بهبود سئوی داخلی طراحی سایت سئو و بهینه سازی یکی از اساسی ترین و مهمترین موارد در طراحی سایت است تا طراحی سایت شما در اولویت گوگل بیاید و رتبه ی بالایی را از گوگل دریافت کنید برای این که به اهداف خود در ایجاد طراحی سایت برسید باید نکاتی را رعایت کنید تا یا روش درست و بدون هیچ کلکی بر در نظر گوگل محبوب شوید.در واقع خواسته ی گوگل رضایتمندی بازدید کنندگان و مشتریان می باشد وقتی شما برای جلب رضایت بازدید کنندگان تلاش کنید مطمئنا گوگل هم از سایت شما استقبال خواهد کرد.

سئو به دو بخش تقسیم می شود سئوی داخلی و سئوی خارجی این دو مکمل هم هستند برای بهبود سئوی داخلی نیاز به انجام  کارهایی دارید تا نتیجه ی مطلوبی را دریافت کنید.

 

طراحی سایت

 

مهم ترین عوامل در بهبود سئو طراحی سایت عبارتند از:

 

داشتن عنوان جذاب در محتوا طراحی سایت

عنوانی که انتخاب می کنید باید خیلی جذاب باشد تا بازدید کننده با دیدن عنوان کنجکاو شوند تا به خواندن مطلبتان بپردازند همچنین دقت کنید که عنوانی که انتخاب می کنید از کلمه کلیدی شما باشد و حتما مرتبط با موضوع باشد چرا که ناهماهنگی عنوان با مطلبتان بسیار زننده بوده و بازدید کننده دیگر اعتمادی به طراحی سایت نمی کنند.

 

اهمیت محتوا در طراحی سایت

محتوا یکی از مهمترین مواردی که باعث می شود بازدید کنندگان شما تبدیل به مشتری شوند می باشد پس در انتخاب موضوع و مطالبی که ارائه می دهید بسیار حساس باشید تا مطلبی باشد که در نظر بازدید کننده مفید باشد تا بهترین استفاده را از مطالب کند و جذب سایت و کسب و کار شما شوند.

بخوانید!  آشنایی با انواع تبلیغات در طراحی سایت

 

استفاده از تصاویر و ویدیو در طراحی سایت

وجود تصاویر و ویدیو می تواند بسیار در نظر بازدید کننده جذاب باشد به طور مثال اگر دارای صفحه فروشگاهی می باشید و می خواهید به فروش محصولی بپردازید هیچ توضیحی به اندازه تصویر خود محصول نمی تواند آن را برای بازدید کننده بیان کننده و جذاب باشد برای همین موتورهای جستجو ارزش بالایی را برای تصاویر و ویدیو ها و فایل های صوتی قائل می شوند. به یاد داشته باشید که برای قرار دادن تصاویر از بخش alt استفاده کنید تا در معرفی تصاویر به موتورهای جستجو کمک کنید  تا آن ها راحت تر بتوانند به تعیین جایگاه تصایرتان بپردازند.

 

بالا بودن سرعت بارگذاری سایت

یکی دیگر از موضوعاتی که در دید اول بازدید کننده با آن رو به رو می شود سرعت طراحی سایت می باشد اگر سرعت لود طراحی سایت شما پایین باشد بازدید کننده صبر کافی برای تحمل اینکه سایت بارگذاری شوند را ندارد برای همین به بستن سایت می پردازند.

 

قرار دادن لینک های صفحات اجتماعی

از آنجایی که شبکه های اجتماعی طرفداران پر پر و پا قرص خودش را دارد و افراد زیادی از آن استفاده می کنند و از طریق آن با طراحی سایت های مختلفی آشنا می شوند پس وجود صفحه ای مخصوص کسب و کار شما در شبکه های اجتماعی می تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

 

فواید لینک دهی داخلی

وقتی شما در صفحه ی خود لینک دهید کاربران می توانند به خواندن مطالب دیگر و چرخیدن در طراحی سایت کنند و بدون اینکه اذیت شوند تنها با کلیک بر روی کلمه مورد نظر به صفحه قسمت مربوطه رفته و اقدام به خواندن مطالب می کنند.از آنجایی که در قدیم گوگل اعلام کرده بود که یک صفحه تنها به ۱۰۰ کلمه می تواند لینک دهد اما امروزه اعلام کرده که محدودیتی برای لینک دهی وجود ندارد و صاحبان سایت می توانند بدون محدودیت به صفحات دیگر لینک دهد.

بخوانید!  تاثیر محتوای بصری بر استراتژی بازاریابی شما

 

وجود نقشه سایت

وجود نقشه در سایت ضروری می باشد اگر چه هستند سایت هایی که بدون نقشه می باشند اما وجود نقشه بسیار در فهم ساختار کلی طراحی سایت کمک می کنند و به راحتی سایت را ایندکس می کنند.

 

تگ عنوان و هدینگ در صفحه سایت

موتورهای جستجو گوگل با استفاده از تگ عنوان مخصوصا h1 می توانند به راحتی ببینند پس وجود تگ عنوان و تگ عکس برای همه ی کاربران قابل دیدن باشند.

 

تاثیر URL بر روی سئوی داخلی

شما می توانید در URLخود از کلمات کلیدی طراحی وب سایت استفاده کنید کلمات کلیدی متن محتوایتان و و همچنین موضوع آن ها را بیان می کنند و در سئوی داخلی بسیار اثر مثبتی را می گذارد.

 

طراحی سایت

 

Robots.txt چیست؟

فایل robots.txt  که جایگاه آن در صفحه ی اول سایت که در آن نقشه ی طراحی سایت قرار دارد می باشد کار این فایل این است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا راحت تر متوجه شوند تا به ایندکس کردن کدام صفحات بپردازند که مفید باشد.هر چند برای استفاده از این فایل فقط قرار دادن آن کفایت نمی کند بلکه باید زود زود به چک کردن دسترسی فایلی را که می خواهید بپردازید تا مسدود نشده باشد.

 

نتیجه گیری

سئو و بهینه سازی بسیار در اینکه سایت شما در اولویت صفحه گوگل بیاید تاثیر به سزایی دارد اصلی ترین موردی که باید رعایت کنید همین نکات مربوط به سئو می باشد که با همین روش ها می توانید بهترین طراحی وب سایت در نظر گوگل ارائه دهید و با قرار گرفتن در اولویت گوگل افراد بسیار زیادی را جذب سایتتان کنید.

بخوانید!  ابزار های محتوا نویسی طراحی سایت

نوشته نکاتی برای بهبود سئوی داخلی طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.