0

نکات مهم در طراحی واکنش گرا وب سایت فروشگاهی

طراحی سایت

طراحی واکنش گرا وب سایت فروشگاهی بسیار مهم است. از این جهت که امروزه بسیاری از مردم خریدهای خود را به صورت غیر حضوری و و به صورت الکترونیک انجام می دهند. یک وب سایت بهینه سازی شده فروش و نرخ تحول بیشتری را برای تجارت شما به ارمغان می آورد. بیایید به لیست مهمترین عوامل برای طراحی واکنش گرا وب سایت فروشگاهی نگاهی بکنیم.

گسترش صنعت تجارت الکترونیکی به قدری عظیم است که حتی باعث شده تا بزرگترین فروشگاه های ساخت آجر و ملات نیز به تجارت الکترونیک رو بیاورند.

مهمترین دارایی شرکت های تجارت الکترونیکی یک وب سایت بهینه سازی شده است که به مشتریان امکان می دهد محصولات مورد نیاز خود را فقط با چند کلیک یا ضربه زدن روی صفحه نمایش تلفن هوشمند خود پیدا و خریداری کنند.

این صنعت با ظهور دستگاه های تلفن همراه بیشتر گسترش یافت. طراحی وب واکنش گرا به عنوان یک راه حل منحصر به فرد ، قادر به ارائه یک تجربه خرید آنلاین است.  این تجربه بصورت استاندارد به همه مصرف کنندگان ، صرف نظر از اندازه صفحه نمایش و سیستم عامل دستگاه تلفن همراه آنها است.

به منظور تأکید بر اهمیت طراحی وب واکنش گرا برای یک فروشگاه تجارت الکترونیکی ، لیستی از مهمترین عوامل را ایجاد کرده ایم :

۱٫ تعداد کاربران موبایل
۲٫ رشد خرید در دستگاه های موبایل
۳٫ موتورهای جستجو فروشگاه های آنلاین پاسخگو را ترجیح می دهند
۴٫ قدرت رسانه های اجتماعی
۵٫ بهبود تجربه کاربری
۶٫ صرفه جویی در هزینه های کلان
۷٫ سرعت سایت بهتر
۸٫ افزایش نرخ تعامل
۹٫ رقابتی شدن

۱٫ تعداد کاربران موبایل

یکی از دلایل اصلی اهمیت طراحی وب واکنش گرا افزایش تعداد کاربران تلفن همراه است. خوب ، به طور دقیق ، میزان ترافیک وب است که به دارندگان دستگاه تلفن همراه نسبت داده می شود. در حال حاضر ، ۵۱٫۱۲٪ از ترافیک وب جهانی از دستگاه های تلفن همراه ناشی می شود. این تعداد در سال گذشته ۴۸٪ بود ، به این معنی که این روند رو به رشد است.

این تعداد توجیه کننده تمام تلاش شرکت ها برای آماده سازی وب سایت های موبایل است.  وب سایت نقش اساسی در ایجاد یک تجارت موفق دارد. در حالی که ایجاد یک وب سایت حرفه ای کسب و کار هرگز آسان نبوده است و به تلاش نیاز دارد.

بخوانید!  انتقال هاست به ایران

۲٫ رشد خرید در دستگاه های موبایل

ما ثابت کردیم که تقریبا نیمی از جمعیت کره زمین دارای دستگاه تلفن همراه هستند. اما آیا می دانید تقریبا نیمی از این افراد خریدار آنلاین هستند؟ در واقع ، طبق آمار استاتیستا ، در سال ۲۰۱۷ تقریبا ۱٫۷ میلیارد نفر در سراسر جهان کالا را به صورت آنلاین خریداری می کنند.

طبق همین منبع ، انتظار می رود ۲٫۱۵ میلیارد نفر در سراسر جهان تا سال ۲۰۲۱ کالاها و خدمات بیشماری را به صورت آنلاین خریداری کنند. همه این اطلاعات نشان می دهد که خرید آنلاین مطمئناً برای بسیاری از ما به روشی رایج تبدیل شده است. این برای خرده فروشان آنلاین به چه معناست؟

از آنجا که تعداد خریدهای موبایل به دنبال افزایش تعداد خریداران آنلاین است ، واضح است که صاحبان مشاغل تجارت الکترونیکی باید بتوانند خواسته های خود را برآورده و تجربه خرید را بهبود بخشند. بنابراین طراحی واکنش گرا وب سایت فروشگاهی بیش از یک توصیه بلکه ضروری است.

۳٫ موتورهای جستجو فروشگاه های آنلاین واکنش گرا را ترجیح می دهند

مدتی است که طراحی وب واکنش گرا یکی از موضوعات داغ در جامعه بازاریابی آنلاین است. به نظر می رسد که همه متخصصان این حوزه ، از جمله تیم متخصصان سئو در Moz ، نمی توانند به اندازه کافی بر اهمیت آن برای سئو تأکید کنند. چرا اینطور است؟

یکی از دوستان من در نرم افزار Imenso گفت: “دلیل این امر این است که موتورهای جستجوی اینترنتی از وب سایت هایی که برای موبایل طراحی شده اند ، حمایت می کنند. این شامل گوگل ، یاهو و بینگ است.” چرا آن ها از وب سایت هایی با طراحی موبایل حمایت می کنند؟ زیرا آنها تجربه کاربر را در درجه اول قرار می دهند. تعداد کاربران تلفن همراه به طور فزاینده ای در حال رشد است .

سهولت استفاده و بهبود خوانایی از اصلی ترین تغییراتی است که طراحی واکنش گرا برای مشتریان شما ایجاد می کند. اما این تنها مواردی نیست که به نفع فروشگاه اینترنتی شما باشد ، همچنان با ما در ادامه مقاله همراه باشید.

۴٫ قدرت رسانه های اجتماعی

عامل مهم دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد ، شبکه های اجتماعی است ، زیرا بیش از هر زمان دیگری محبوب شده است. در برهه ای از زمان ، احتمالاً به استفاده از حداقل یک بستر رسانه اجتماعی برای تبلیغات وب سایت تجارت الکترونیکی نیاز خواهید داشت. این چه ارتباطی با طراحی وب سایت واکنش گرا دارد؟

بخوانید!  اشتباه طراح سایت که منجر به نابودی سایت می شود

برنامه های شبکه های اجتماعی

معروف ترین فعالیت ها در تلفن های هوشمند و تبلت ها پیام کوتاه ، ضبط فیلم ، بازی و غیره است. اما آیا می دانید شبکه های اجتماعی تلفن همراه نیز از این دسته هستند؟ در واقع ، در سال ۲۰۱۷ ۵۸٪ از کاربران تلفن همراه آمریکای شمالی از طریق دستگاه های تلفن همراه خود از سایت های رسانه های اجتماعی بازدید کرده اند. این تعداد در مقیاس جهانی کمی پایین تر است و ۳۴٪ است.

این بدان معنی است که اگر تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی قرار دهید ، مقداری از مطالب را به اشتراک بگذارید یا یک مسابقه تبلیغاتی ترتیب دهید ، تعداد زیادی از افرادی که به وب سایت شما سر می زنند کاربران تلفن همراه خواهند بود. بنابراین ، اگر می خواهید تجربه آنها لذت بخش باشد و فروشگاه شما بیشتر رونق پیدا کند طراحی واکنش گرا بسیار مهم است.

۵٫ بهبود تجربه کاربری

ما قبلاً چندین بار به تجربه خرید آنلاین اشاره کرده ایم ، اما در واقع چه معنایی دارد و چگونه طراحی واکنش گرا می تواند آن را بهبود بخشد؟

در واقع موارد زیادی وجود دارد که کاربران موبایل هنگام مرور وب سایت هایی که برای موبایل بهینه نشده اند ، از آنها شکایت دارند. این موارد باعث ناامیدی در مشتریان بالقوه شما می شود .

به یاد داشته باشید ، وب سایت تلفن همراه شما باید تمام عملکردهای نسخه دسکتاپ را داشته باشد. این ناهماهنگی ممکن است مورد توجه خریداران غیر ثایت قرار نگیرد ، اما قطعاً باعث سردرگمی و در نهایت ناامیدی در مشتریان ثابت شما خواهد شد.

۶٫ صرفه جویی در هزینه های هنگفت

طراحی وب واکنش گرا یک راه حل کامل و یکنواخت ارائه می دهد. با وجود اندازه صفحه متفاوت دستگاه ها ، تجربه کاربری برای همه مشتریان شما یکسان خواهد بود. این امر هم برای خریداران آنلاین دسکتاپ و هم برای موبایل اعمال می شود.  وقتی نوبت به وقت و هزینه می رسد ، هزینه های بسیار کمتری را در نگهداری وب سایت سرمایه گذاری می کنید.

۷٫ سرعت سایت بهتر

“زمان پول است” و “هر ثانیه محاسبه می شود” فقط تعدادی از عبارات رایجی است که در دنیای تجارت استفاده می شود. در مدل تجارت الکترونیکی زمان بیشترین اهمیت را دارد. چرا؟

بخوانید!  لید چیست و چگونه ایجاد می‌شود؟ | چطور یک غریبه را به مشتری تبدیل کنیم

با تشکر از تحقیق انجام شده توسط KissMetrics ، اکنون می دانیم که اگر بارگیری وب سایت بیش از ۶ تا ۱۰ ثانیه طول بکشد ، تقریباً نیمی از کاربران اینترنت از بازدید منصرف می شوند. این مسئله فقط به تعداد بازدید کنندگان ختم نمی شود بلکه به موقعیت شما در صفحات نتایج موتور جستجو (SERPS) آسیب می رساند.

طراحی وب واکنش گرا، عملکرد دستگاه های تلفن همراه و همچنین اندازه صفحه را در نظر می گیرد. با بهینه سازی تصاویر و سایر عناصری که قرار است هنگام ورود کاربر بارگیری شوند ، یک طراحی خوب و بهینه داشته باشید.

۸٫ افزایش نرخ تعامل

وقتی نگاهی به تمام مزایای طراحی وب واکنش گرا برای فروشگاه های تجارت الکترونیکی بیندازید ، مشخص خواهد شد که همه آنها به یک هدف نهایی منجر می شوند – افزایش نرخ تعامل . این امر یک نتیجه محکم از بهبود تجربه کاربری است.

افزایش نرخ تبدیل

طراحی وب واکنش گرا برای فروشگاه های تجارت الکترونیکی تمام نقاط آسیب خرید آنلاین را برطرف و حل می کند. به همین دلیل مشتریان شما می توانند از مرور روان ، و افزایش کارآمدی و خوانایی لذت ببرند.

۹٫ رقابتی شدن

در پایان ، ما باید به طراحی وب واکنش گرا برای رقابت در سطح فروشگاه های تجارت الکترونیک بپردازیم. این احتمال وجود دارد که رقبای شما از قبل برای موبایل بهینه شده باشند. این امر از نظر کسب رتبه بالاتر در SERPS و همچنین ایجاد چالش در بازدیدکنندگان موبایل ، تجارت شما را در معرض آسیب قرار می دهد.

و ثانیا ، اگر این کار را انجام دهید ، امتیازتان بسیار بیشتر از کسانی هستید که هنوز این کار را نکرده اند. همچنین باید بدانید که طراحی وب واکنش گرا بهترین راه حل برای فروشگاه آنلاین شما نیست. شما باید همچنان تجربه مشتریان ثابت و موجود خود را بهبود ببخشید. به عنوان مثال ، ساخت یک برنامه تلفن همراه  ممکن است به راحتی گام بعدی شما در رقابت باشد.

به نقل از وب سایت thenextscoop

نوشته نکات مهم در طراحی واکنش گرا وب سایت فروشگاهی اولین بار در شرکت فروغ گستر. پدیدار شد.