0

هرچه برای بهینه‌سازی تبلیغات در گوگل و فروش چند برابری نیاز دارید!

تا اینجا چیزهای زیادی را با هم بررسی کردیم و چیزهای زیادی را هم یاد گرفتیم. دیدیم که گوگل ادز چگونه کار می‌کند، چگونه کلمات کلیدی مناسب را پیدا کنیم، متن تبلیغ به چه صورت نوشته می‌شود، تبلیغ در گوگل چه ساختاری دارد، چه روش‌هایی برای قیمت‌گذاری داریم و…

اما (باز هم اما) همراهان عزیز، نمی‌دانم بگویم خوشبختانه یا متاسفانه، تازه همه چیز شروع شده است! به عبارتی دیگر، راه‌اندازی تبلیغات گوگل تازه آغاز ماجراجویی شماست و هنوز راه بسیاری را باید طی کنید.

اتفاقاً کار شما بیشتر و احتمالاً کمی پیچیده‌تر خواهد شد. مهم‌ترین کاری که پس از شروع تبلیغ بایستی انجام دهید این است که به طور مداوم تبلیغ خود را بررسی و تا جایی که ممکن است آن را بهینه کنید.

نتیجه بهینه سازی تبلیغات گوگل

در اهمیت بهینه‌سازی همین قدر بدانید که این کار در کاهش هزینه‌های شما تاثیر فوق‌العاده‌ای خواهد گذاشت. پس اگر به دنبال فروش بیشتر هستید، اگر می‌خواهید هزینه‌های خود را هدفمندتر کنید و اگر می‌خواهید جلوی هزینه‌های اضافی را بگیرید، باید به فکر بهینه‌سازی تبلیغ باشید.

چرا باید کمپین خود را بهینه‌سازی کنیم؟

واقعیت این است که همیشه راهی برای بهتر انجام دادن کارها وجود دارد. همیشه می‌شود یک کار را با هزینه مالی و زمانی کمتری انجام داد. اتفاقاً چند وقت پیش در یک کتاب خواندم که همه مسائل، راه‌حل‌هایی آسان‌تر از خود آن مسئله دارند و با روش بهتری می‌توان آنها را حل کرد!

خود شما که به احتمال زیاد در حال حاضر صاحب کسب و کار هستید یا در جایی مشغول به کارید، به خوبی با تغییرات دائمی و گاهی سریع بازار آشنا هستید. واقعیت این است که تغییرات در بازار دیجیتال خیلی سریع‌تر از بازارهای سنتی اتفاق می‌افتد و همه چیز دائماً در حال پیشرفت و تغییر است.

بنابراین به عنوان افرادی که می‌خواهیم در این بازار رقابت کنیم و کسب و کارمان را توسعه دهیم، باید تلاش کنیم تا بر قطار پیشرفت و توسعه سوار شویم و از رقبایمان عقب نمانیم.

البته از پای منبر که پایین بیاییم، بهینه‌سازی تبلیغات با ۳ هدف انجام می‌شود که در ادامه هر یک را برایتان توضیح می‌دهیم.

هماهنگی با آخرین تغییرات گوگل ادز و بهره بردن از آنها

گوگل ادز دائماً در حال پیشرفت و توسعه است و ما همیشه شاهد این حرکت رو به جلو بوده‌ایم. گوگل ادزی که الان می‌بینیم، با گوگل ادز ۲ سال قبل تفاوت‌های بسیار زیادی دارد. این سیستم همواره در حال توسعه و بهینه‌سازی است هر از چند گاهی ابزارهای جدیدی را به ما معرفی می‌کند.

بنابراین لازم است همواره در جریان آخرین تغییرات باشیم تا با استفاده از آنها بتوانیم کمپین خود را بهینه‌تر کنیم. در این مدتی که با گوگل ادز آشنا شدم، ابزارها و امکانات جدید و زیادی برای کاربران فراهم شده است که استفاده از آنها هزینه‌های مالی و زمانی شما را کاهش می‌دهد.

بررسی آخرین وضعیت کمپین‌ها

رقبای شما همواره در حال تغییر قیمت‌ها و امتیازهای خود هستند. در واقع، بازار شما بازار ثابتی نیست و در این بازار پر تلاطم و خروشان لازم است دائماً کمپین‌تان را بررسی کنید تا مطمئن شوید سوراخی در کشتی شما ایجاد نشده است!

اگر بخواهم به صورت موردی اشاره کنم، بررسی دائمی کمپین به ما کمک می‌کند تا:

  • قیمت کلمات کلیدی را کاهش یا افزایش دهیم
  • از روند هزینه‌ها، تعداد کلیک، نمایش و صدها متغیر دیگر مطلع شویم
  • مطمئن شویم تبلیغ ما فعال است و مشکلی برای نمایش ندارد
  • میزان فروش را به دقت بررسی کنیم
  • و…

اینطور به قضیه نگاه کنید که شما باید از گوگل ادز حساب پس بکشید و دقیقاً بدانید هزینه‌های شما را چگونه مصرف می‌کند!

جلوگیری از ضررهای احتمالی

این ضرب‌المثل را هم همه شنیده‌ایم و به احتمال زیاد همه ما پذیرفته‌ایم که هر زمان جلوی ضرر را بگیریم، منفعت است! بخصوص اگر این ضرر مالی باشد! در گوگل ادز این مسئله بسیار پر رنگ‌تر است، زیرا گوگل بر سر هزینه‌ها هیچ تعارفی با هیچ کسی ندارد و کمی بی‌رحم است!

البته منظورمان از بی‌رحم بودن، بیشتر این است که هرچند گوگل ادز همواره به ما توصیه می‌کند تا برای بهینه‌تر شدن هزینه‌ها تلاش کنیم و انصافاً راهکارهای خیلی خوبی هم در اختیار ما قرار می‌دهد، اما در نهایت خیلی هم برایش مهم نیست که شما هزینه‌های تبلیغ را به چه دشواری فراهم می‌کنید.

کاهش هزینه گوگل ادزبهینه‌سازی تبلیغات به شما کمک می‌کند تا اگر دیدید کلماتی برای شما سود و فروشی نداشته‌اند، اگر نوع کلمه شما مناسب نیست و به طور کلی اگر در مسیر اشتباهی قدم برداشته‌اید، خیلی سریع جلوی آن را بگیرید.

در غیر این صورت، شاید روزی بخواهید به داد کمپین خود برسید که دیگر خیلی دیر شده است!

چگونه کمپین‌هایمان را بهینه‌سازی کنیم؟

مهم‌ترین اقدامات بهینه‌سازی را در ادامه بررسی می‌کنیم، البته توجه داشته باشید که اگر خودتان می‌خواهید دست به کار شوید، لازم است به حساب گوگل ادزتان دسترسی داشته باشید.

در غیر این صورت، می‌توانید از فرد یا آژانسی که تبلیغات گوگل شما را مدیریت می‌کند، بخواهید تغییرات مد نظر شما را اعمال کند. برای اطمینان از تغییرات انجام شده هم می‌توانید گزارش آخرین تغییرات را از آنها بخواهید. در مقاله‌ای جداگانه در مورد روش‌های دسترسی به حساب گوگل ادز صحبت می‌کنیم.

بخوانید!  افزودن دکمه شبکه های اجتماعی به وردپرس با افزونه Social icon

چگونه در گوگل ادز بهینه سازی کنیمکلمات کلیدی کمپین را دائماً مورد بررسی قرار دهید

همانگونه که بارها هم گفتیم، کلمات کلیدی مهم‌ترین و اصلی‌ترین دارایی شما در تبلیغات گوگل هستند! چون همه چیز شما حول این کلمات می‌چرخد. به همین دلیل، باید بیش از هر چیز دیگری، به این کلمات توجه داشته باشید و مطمئن شوید که در بهترین وضعیت قرار دارند.

پس بررسی مداوم کلماتی کلیدی را فراموش نکنید. مهم‌ترین مزیت این کار هم هدفمندتر شدن هرچه بیشتر هزینه‌های شما است. در ادامه انواع تغییراتی که می‌توانیم روی کلمات کلیدی انجام دهیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

حذف، ویرایش و افزودن کلمات کلیدی جدید

ویرایش کلمات کلیدی گوگل ادزسوالی که اینجا باید از خود بپرسید این است که: آیا کلماتی که تا الان برای کمپین خود استفاده کرده‌ام، مناسب هستند؟ آیا توانستم همه کلمات هدفمند را پوشش بدهم؟ آیا کلمه دیگری نمانده که از قلم افتاده شده باشد؟

خب، طبق تجربه به احتمال زیاد کلماتی هستند که در شروع کمپین به آنها توجه نکردیم و شاید از وجودشان بی‌اطلاع بودیم. اما این مسئله طبیعی است و جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

ما معمولاً در شروع راه‌اندازی یک کمپین، سعی می‌کنیم تا کلمات محدودی را انتخاب کنیم، کلماتی که مطمئن هستیم کاملاً هدفمند هستند. اما در ادامه کار، ممکن است ببینیم این کلمات بازدهی کافی را نداشته‌اند. حتی ممکن است کلمات کلیدی دیگری را پیدا کنیم که اضافه کردن آنها می‌تواند بازدهی تبلیغ ما را افزایش دهد.

گاهی هم ممکن است کلماتی که اضافه کرده‌ایم را مناسب نیابیم و تصمیم بگیریم برخی از آنها را حذف کنیم. یعنی ببینیم که روی این کلمات کلیدی هیچ فروشی حاصل نشده و جز افزایش هزینه، دستاورد دیگری برای ما نداشته‌اند. در گوگل این کار به راحتی قابل انجام است و شما می‌توانید با چند کلیک ساده کلماتی را حذف، فعال یا موقتاً متوقف نمایید.

افزودن کلمات منفی (Negative Keywords)

کلمات منفی تبلیغات گوگلاگر بخواهم خیلی ساده برای شما توضیح دهم، کلمات منفی آنهایی هستند که شما به گوگل می‌گویید روی آنها تبلیغ شما را نمایش ندهد! استفاده از کلمات کلیدی منفی اهمیت بسیار زیادی دارد و می‌تواند کمپین شما را هدفمندتر کند.

اما چه زمانی باید از کلمات کلیدی استفاده کنیم؟ قبلاً انواع کلمات کلیدی گوگل ادز را به شما معرفی کردیم. پس حالا دیگر می‌دانید که کلمات ما می‌توانند در یکی از حالت‌های تطبیق دقیق، تطبیق گسترده و تطبیق عبارتی قرار داشته باشند.

فرض کنیم کلمه کلیدی ما «خرید رمان ایرانی» باشد و نوع این کلمه را تطبیق گسترده (Broad match) تعیین کرده باشیم. در این صورت، هر عبارتی که کاربر جستجو کند و گوگل فکر کند که مرتبط با کلمه کلیدی ما است، تبلیغ ما را به او نمایش می‌دهد.

به عنوان مثال، اگر کاربری عبارت «کتاب آموزش رانندگی» را هم جستجو کند، می‌تواند تبلیغ شما را ببینید. اما آیا این کلمه برای شما مناسب است؟ آیا این کاربر یه دنبال خرید یکی از کتا‌ب‌های رمان شماست؟ قطعاً خیر!

البته این همه ماجرا نیست. زیرا ممکن است تبلیغ شما روی خیلی از کلمات نامرتبط دیگر هم نمایش داده شود. به عنوان مثال شاید روی کلماتی مثل «کتاب درسی، رمان‌های خارجی، کتب دانشگاهی» و صدها کلمه کلیدی دیگر هم مشاهده شود. فاجعه نیست؟!

حالا باید چه کنیم؟ خب، اگر زود دست به کار شوید، خیلی هم جایی برای نگرانی وجود ندارد. اولین کاری که باید انجام دهیم، این است که این عبارات جستجو شده توسط کاربران را پیدا کنیم. از کجا؟ برای پاسخ به این سوال ابتدا باید با مفهوم Search terms آشنا شویم.

عبارات جستجو (Search Terms) چیست؟

عبارات جستجوی گوگلخوشبختانه گوگل ادز از تمامی عباراتی که کاربران جستجو می‌کنند و تبلیغ شما را روی این کلمات می‌بینند، یک لیست به نام تهیه Search terms report ایجاد می‌کند. برای اینکه بتوانید این لیست را مشاهده کنید، باید به حساب کاربری خود در گوگل ادز دسترسی داشته باشید.

در غیر این صورت، می‌توانید از فرد یا شرکتی که تبلیغات گوگل شما را انجام می‌دهد، درخواست کنید که از این لیست خروجی بگیرد و برای شما ارسال کند.

حالا لیستی از تمامی عبارت‌هایی که گوگل تبلیغ شما را به آنها نمایش داده است، در اختیار دارید. مرحله بعد این است که لیست را به طور کامل بررسی کنید و ببینید دقیقاً روی چه کلماتی ورودی گرفته‌اید. سپس کلماتی که هدفمند نیستند را انتخاب کنید.

حالا اگر به پنل گوگل ادز خود دسترسی دارید، می‌توانید همانجا این کلمات را به عنوان کلمات منفی به کمپین خود اضافه کنید. در غیر این صورت، می‌توانید از شرکتی که تبلیغات گوگل شما را انجام می‌دهد، بخواهید که این کلمات را از کمپین شما حذف کند.

با این کار مطمئن خواهید شد که کمپین شما هدفمند است و جلوی هزینه‌های اضافی را خواهید گرفت. دقت داشته باشید که لازم است به صورت مداوم این لیست را بررسی کنید، زیرا ممکن است روی کلمات جدیدی ورودی بگیرید که برای شما هدفمند نباشند.

بخوانید!  لینکدین چیست؛ راهنمایی برای بزرگترین شبکه کاری دنیا

بخصوص اگر کلمات شما در حالت تطبیق گسترده (Broad match) قرار دارند، بهتر است حداقل روزانه چند بار Search terms را چک کنید، زیرا در این حالت احتمال اینکه روی کلمات نامرتبط زیادی ورودی بگیرید بالاست.

ویرایش کلمات کلیدی تبلیغ در گوگلقیمت کلمات کلیدی را تنظیم کنید

همانطور که قبلاً هم به آن اشاره کردم، نرخ کلمات کلیدی شما در گوگل ادز عدد ثابتی نیست و به عوامل زیادی مثل قیمت پیشنهادی رقبا و امتیاز کیفی تبلیغ بستگی دارد. رقبای شما دائماً قیمت کلمات کلیدی را تغییر می‌دهند. بنابراین لازم است حداقل روزی یک بار نرخ کلمات خود را بررسی کنید و در صورت نیاز آنها را کاهش یا افزایش دهید.

البته زمانی نیاز به تغییر قیمت دارید که از قیمت‌گذاری دستی استفاده کنید. زیرا با استفاده از استراتژی‌های اتوماتیک، گوگل ادز قیمت کلمات شما را به صورت خودکار تغییر می‌دهد. حتماً مقاله «روش‌های قیمت‌گذاری در گوگل ادز» را مطالعه کنید.

چه زمانی قیمت کلمات کلیدی را افزایش دهیم؟

افزایش قیمت کلمات معمولاً به ۲ دلیل اصلی انجام می‌شود.

فعال کردن کلمه کلیدی: گاهی برخی از کلمات کلیدی بدلیل پایین بودن قیمت پیشنهادی شما غیر فعال می‌شوند و در حالت «پایین‌تر از حد لازم برای قرارگیری در صفحه اول» یا Below first page bid قرار می‌گیرند. در این شرایط، برای اینکه تبلیغ روی آن کلمه قابل نمایش باشد، لازم است قیمت کلمه را افزایش دهید.

بالاتر بردن جایگاه تبلیغ: گاهی ممکن است بخواهید تبلیغ‌تان را در جایگاه بالاتری از نتایج گوگل نمایش دهید. برای رسیدن به این هدف می‌توانید قیمت کلمات کلیدی را افزایش دهید. البته توصیه می‌کنیم افزایش قیمت را تا جایی اعمال کنید که برای شما صرفه اقتصادی داشته باشد.

چه زمانی قیمت کلمات کلیدی را کاهش دهیم؟

کاهش قیمت کلمات گوگلگاهی هم لازم است قیمت کلمه کلیدی خود را کاهش دهید. به عنوان مثال، ممکن قیمت پیشنهادی که روی یک کلمه کلیدی تنظیم کرده‌اید، ۱.۵ درهم باشد و تبلیغ شما با این قیمت در بالای صفحه نمایش داده شود.

در صورتی که ممکن است با ۱.۲ درهم نیز در همان رتبه نمایش داشته باشید. پس بهتر است قیمت این کلمه کلیدی را کاهش دهید تا هزینه‌های شما به صرفه‌تر باشد.

مطمئن شوید امتیاز کیفی بالایی دارید

بارها به شما توضیح داده‌ام که چرا کیفیت تبلیغ برای گوگل اهمیت زیادی دارد. درست است که گوگل به فکر کسب درآمد است، اما باید توجه داشته باشیم تا زمانی که رضایت مخاطبانش را جلب نکند، درآمدی هم نخواهد داشت! بنابراین هرچقدر کیفیت کار شما به عنوان تبلیغ‌دهنده بالاتر باشد، رضایت مخاطبان بیشتر جلب می‌شود.

در نتیجه، گوگل به حیات خود ادامه می‌دهد و به پاس زحمات شما، با هزینه کمتری و در جایگاه بالاتری تبلیغ شما را نمایش خواهد داد.

قبلاً در مورد نحوه امتیاز دهی گوگل ادز صحبت کردیم و دانستیم که گوگل با توجه به ۳ معیار «نرخ کلیک، مرتبط بودن تبلیغ و تجربه کاربر از صفحه فرود»، به ازای هر کلمه کلیدی از ۱۰ نمره به شما امتیاز می‌دهد.

اما امتیازی که می‌گیرید ثابت نیست و ممکن است در طول زمان کاهش یا افزایش یابد. به عنوان مثال ممکن است شما روی یک کلمه کلیدی در ابتدا امتیاز ۸ از ۱۰ بگیرید اما پس از گذشت چند روز، امتیاز شما روی همان کلمه به ۶ از ۱۰ کاهش پیدا کند.

در اینجا، ما باید تلاش کنیم که تا جای ممکن امتیازهای خودمان را افزایش دهیم. در ادامه مهم‌ترین کارهایی که باید انجام دهیم تا امتیاز کیفی بالاتری داشته باشیم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

متن تبلیغ جذاب‌تری بنویسید

یکی از مهم‌ترین راه‌های بهینه‌سازی، بهبود همین متن تبلیغ است. یعنی اینکه شما مطمئن شوید متن‌های جذابی دارید و در عین حال کلمات کلیدی در متن شما وجود دارند. در این صورت امتیاز شما در شاخص‌های «مرتبط بودن» و «نرخ کلیک» افزایش پیدا می‌کند.

اصلاً مسئله این است که هرچه تبلیغ شما کلیک بیشتری جذب کند، گوگل هم راضی‌تر است، زیرا گوگل با استفاده از کلیک شما کسب درآمد می‌کند. پس گوگل متن‌هایی را بیشتر دوست دارد که کلیک بیشتری دریافت می‌کنند. حالا چه متن‌هایی کلیک بیشتری جذب می‌کنند؟ برای اینکه متن ما بهتر شود چه کنیم؟ در مقاله «انواع متن تبلیغ در گوگل» به این سوالات پاسخ داده‌ایم.

صفحات سایت خود را بهبود دهید

یکی از معیارهای مهم امتیازدهی که قبلاً هم در مورد آن صحبت کردیم، تجربه کاربر از صفحه فرود است. صفحه فرود همان صفحه از سایت شماست که کاربر پس از کلیک روی تبلیغ وارد آن می‌شود. هرچقدر کیفیت این صفحه بالاتر باشد، کاربر شما راضی‌تر خواهد بود.

صفحه فرود در گوگل ادزکیفیت سایت و صفحه فرود برای گوگل اهمیت زیادی دارد. تا جایی که گاهی به برخی از مشتریان‌مان پیشنهاد دادیم که سایت خودشان را به طور کامل تغییر دهند. زیرا متوجه شدیم که به احتمال زیاد کاربری که وارد این سایت شود، نه تنها خریدی نمی‌کند، بلکه برای برداشتن کلاهش هم به آن سایت برنمی‌گردد!

در صورتی ‌که در این شاخص امتیاز کافی نگرفتید، بهتر است تلاش کنید تا رابط کاربری سایت خود را بهتر کنید. برای بهتر شدن کافی است اقدامات زیر را انجام دهید.

بخوانید!  راهنمای تبدیل یک ایده به اپلیکیشن موبایل – قسمت اول

محتوای سایت را مرتبط‌تر و جذاب‌تر کنید

همین ابتدا بگوییم که تبلیغات گوگل و تمامی روش‌های تبلیغاتی دیگر، به تنهایی عامل فروش سایت شما نیستند! گوگل ادز می‌تواند به هدفمندترین شکل ممکن کاربران را وارد سایت شما کند، اما اینکه چقدر فروش دارید، کاملاً به سایت شما و کیفیت پذیرایی از کاربران برمی‌گردد!

سعی کنید محتوای مرتبط با تبلیغ به سایت خود اضافه کنید. هر چقدر محتوای سایت شما جذاب‌تر و مرتبط‌تر باشد، شانس ماندگاری مخاطب در سایت بیشتر می‌شود. همچنین گوگل ادز هم مطمئن می‌شود که محتوای سایت شما با محتوای تبلیغ و کلمات کلیدی همخوانی دارد و در نتیجه روی شما بیشتر حساب باز می‌کند.

به عنوان مثال، خوب است که کلمات کلیدی شما در محتوای صفحه فرود نیز وجود داشته باشد تا گوگل متوجه ارتباط میان کلمه کلیدی و صفحه فرود شود. به علاوه، بهتر است که در مورد محصولات و خدمات خود کامل و شفاف توضیح دهید.

این کار به ماندگاری و جلب اعتماد کاربر کمک می‌کند و در نهایت شانس فروش شما را افزایش خواهد داد. در مقاله «آماده سازی سایت برای تبلیغات گوگل» مهم‌ترین اقدامات برای بهتر شدن صفحه فرود را بررسی کرده‌ایم.

ساختار مناسبی برای کمپین‌ها ایجاد کنید

ساختار مناسب کمپینداشتن ساختار مناسب به شما کمک می‌کند کاربران را بهتر و هدفمندتر به صفحه محصولات و خدماتی که دنبالش هستند هدایت کنید. در نتیجه تبلیغ شما مرتبط‌تر می‌شود و علاوه بر افزایش شانس فروش، گوگل هم امتیاز کیفی بالاتری به تبلیغ شما می‌دهد.

کمپین‌هایتان را بررسی کنید، گاهی می‌توان از دل یک کمپین، کمپین جدیدی بیرون کشید که هدفمندتر باشد. به عنوان مثال، فرض کنیم شما فروشگاه اینترنتی لوازم آرایشی دارید. معمولاً مشتری‌های شما از بین خانم‌ها هستند. در اینجا شما می‌توانید نمایش کمپین را فقط محدود به خانم‌ها کنید. همچنین یک کمپین جدید راه‌اندازی کنید و در آنجا فقط آقایان را با بودجه کمتری هدفگیری کنید. در این صورت کنترل بیشتری روی هزینه‌‍ تبلیغ خواهید داشت.

البته توضیح در مورد ساختار حساب کاربری تا همینجا کافی است؛ چون در مقاله «ساختار تبلیغ در گوگل ادز» نحوه ایجاد ساختار بهینه و مناسب را کامل توضیح داده‌ایم.

مطمئن شوید رصد کردن نرخ تبدیل را فعال کرده‌اید

مهم‌ترین اقدام برای بهینه کردن تبلیغات، این است که بفهمید کدام کلمات برای شما منجر به فروش می‌شوند و کدام‌ها نه. در این صورت از هزینه اضافی روی کلمات نامناسب جلوگیری می‌شود. برای این کار باید رصد کردن نرخ تبدیل در گوگل ادز را فعال کنید.

همچنین استفاده از استراتژی‌های قیمت‌گذاری مانند Maximize Conversion و Target ROAS می‌تواند کمک زیادی به بهینه‌تر شدن هزینه‌هایتان بکند. پس اگر همچنان از استراتژی قیمت‌گذاری دستی استفاده می‌کنید، بهتر است به سراغ استراتژی‌های اتوماتیک هم بروید و از گوگل بخواهید باتوجه به اهدافی که تعیین کرده‌اید، کمپین شما را بهینه کند.

همینجا هم پیشنهاد می‌کنیم حتماً مقاله «رصد کردن نرخ تبدیل» را مطالعه کنید تا بهتر با اهمیت این مسئله آشنا شوید.

از امتحان کردن تغییرات جدید نترسید!

آزمون در گوگل ادزشاید نتوانیم در مورد چیزی ۱۰۰% مطمئن باشیم، اینکه آیا تغییراتی که می‌خواهیم ایجاد کنیم، واقعاً به بهتر شدن کار کمک می‌کنند یا نه؟ خوشبختانه گوگل ادز امکانی دارد که با استفاده از آن می‌توانید تست‌های A/B بگیریم.

به این صورت که شما از کمپین موجود، یک کپی می‌گیرید و در کپی جدید هر تغییری که مدنظرتان بود را اعمال می‌کنید (از تغییر کلمات گرفته تا تغییر زمان نمایش و…). سپس کمپین کپی را تحت عنوان Experiment اجرا می‌کنید و درصدی از بودجه کمپین اصلی را به این کمپین جدید اختصاص می‌دهد.

گوگل ادز هر دو کمپین را همزمان اجرا می‌کند. برای اینکه هر دو کمپین شانس یکسان نمایش داشته باشد، کافی است ۵۰% بودجه را به کمپبن جدید اختصاص بدهید. در نهایت شما می‌توانید ببینید تغییراتی که ایجاد کرده‌اید تا چه اندازه بازخورد داشته‌اند. اگر راضی یودید، کمپین جدید را می‌توانید جایگزین کنید. به همین راحتی 🙂

پس از تست کردن و اعمال تغییرات جدید ترس نداشته باشید، هرچند بی‌گدار هم به آب نزنید که گوگل ادز اصلاً شوخی ندارد. ابتدا بهتر است یاد بگیرید، بعد اقدام کنید.

نیم نگاهی به پیشنهادات گوگل ادز داشته باشید

خود گوگل ادز هم دست به کار شده و برای بهتر شدن نتایج شما، پیشنهاداتی می‌دهد. البته قرار نیست تمامی پیشنهاداتش را عملی کنید! چون گاهی واقعاً پیشنهادات مناسبی ندارد و اعمال کردنشان ممکن است ضرر کنید. اما در هر صورت برخی از پیشنهاداتش قابل بررسی است. مثلاً می‌گوید این تعداد کلمات را بهتر است اضافه کنید، یا متن تبلیغ جدید بنویسید و…

و فرایندی که پایانی ندارد!

در این مقاله مهم‌ترین کارهایی که برای بهینه کردن تبلیغات باید انجام بدهیم را بررسی کردیم. بهینه‌سازی شروع دارد، اما پایان نه! همیشه حواستان باشد که همه چیز به خوبی در حال انجام است. همیشه همه چیز را چک کنید تا پولی که به سختی فراهم کرده‌اید، به راحتی از دست ندهید! قربونتون برم عزیزای دل.

نوشته هرچه برای بهینه‌سازی تبلیغات در گوگل و فروش چند برابری نیاز دارید! اولین بار در نوین. پدیدار شد.