0

وب سایت موبایل فرندلی چه تفاوتی با طراحی واکنش گرا دارد؟

طراحی سایت

امروزه اینترنت و جستجو های اینترنتی بخشی جدا نشدنی از زندگی روزمره مردم است. کاربران اینترنتی روزانه در مورد اخبار روز، محتوای مورد نظرشان یا برای سرگرمی جستجوی اینترنتی انجام میدهند و به وب سایت های زیاد و متنوعی سر میزنند. از طرف دیگر وب سایت ها هر کدام با توجه به نوع فعالیتشان قصد در جذب هرچه بیشتر کاربران دارند. از این رو در تلاش هستند با تولید محتوای مناسب مخاطبان را جذب نمایند.

اما تجربه ثابت کرده است محتوای یک وب سایت به تنهایی، نمی تواند مخاطبان را به خود جذب کند. طراحی وب سایت و کاربر پسند بودن آن از جمله مسائلی است که در جذب مخاطب موثر است.

یکی از مسائلی که در راستای کاربر پسند بودن برای شرکت ها مهم می باشد، این است که مطالب وب سایت به بهترین شکل ممکن در دسترس تمامی کاربران قرار گیرد. از طرف دیگر با افزایش ترافیکی که وب سایت ها از سوی کاربران موبایل ها و تلفن های هوشمند میگیرند، فقط کاربر پسند بودن مطرح نیست و مسئله موبایل فرندلی بودن یک وب سایت نیز باید بررسی شود.

قدم اول برای تشخیص موبایل فرندلی بودن یک وب سایت میتواند پاسخ به سوالات زیر باشد:

-آیا وب سایت مورد نظر، کاربران موبایل را به مشارکت وا می دارد؟

-آیا وب سایت مورد نظر، بدون توجه به اینکه با چه وسیله ای باز می شود خوب به نظر میرسد؟

اگر جواب شما به سوالات بالا “خیر” می باشد، پس زمان پاسخ دادن به این سوال هست که آیا وب سایت شما بر اساس طراحی وب سایت های واکنش گرا ساخته شده است؟

بخوانید!  نکات مهم جهت خرید آنلاین از طراحی سایت

ممکن است وب سایت شما موبایل فرندلی باشد، در صورتی که برای دستگاه هایی با صفحات نمایش متفاوت و کوچکتر  واکنش گرا نباشد.

تفاوت موبایل فرندلی بودن یک وب سایت با طراحی واکنش گرا

در اینجا میتوانید تفاوت این دو مورد را ببینید:

زمانی که شما یک سایت بهینه سازی شده برای موبایل یا موبایل فرندلی دارید، در واقع شما دو وب سایت متفاوت دارید. یک وب سایت برای حالت دسکتاپ و دومی برای موبایل!

در واقع یک وب سایت دیگر مخصوص صفحه نمایش های کوچک طراحی شده است. بنابراین زمانی که کاربری از طریق موبایل به وب سایت دسترسی پیدا میکند، به وب سایت بهینه سازی شده برای موبایل راهنمایی می شود.

از آنجایی که این وب سایت برای موبایل و صفحات نمایش کوچک بهینه سازی شده است، کاربران دیگر نیازی به زوم کردن برای مشاهده بهتر مطالب ندارند. از طرفی معمولا مطالب در این وب سایت کمتر از وب سایت اصلی است. در واقع این امکان وجود دارد که مطالب این وب سایت نسبت به نسخه دسکتاپ ناقص تر باشد!

این گونه از وب سایت ها معمولا توسط URL شان قابل شناسایی می باشند. آدرس این سایت ها معمولا شامل m  یا mobile میباشد.

طراحی واکنش گرا چیست؟

در طراحی وب واکنش گرا، یک وب سایت را که بر روی سایز حساس می باشد و نسبت به آن واکنش نشان میدهد.

در واقع در طراحی واکنش گرا، با توجه به سایز صفحات نمایش بهترین و موثر ترین حالت، نمایش داده می شود!

از آنجایی که وب سایت های ریسپانسیو یا واکنش گرا فقط یک نسخه می باشند و مانند حالت موبایل فرندلی در دو نسخه دسکتاپ و موبایل طراحی نمیشوند، حتی زمانی که پنجره مرورگر را روی مانیتور تغییر سایز میدهید هم بر روی نحوه نمایش وب سایت تاثیر گذار است زیرا نیازی به ارجاع دادن به یک URL دیگر ندارد.

بخوانید!  8 معیار کلیدی برای سنجش موفقیت در پروژه های سئو

ویژگی وب سایت های ریسپانسو یا واکنش گرا  در چیست؟

از جمله ویژگی های وب سایت های واکنش گرا میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

-زمانی که دو وبسایت، یکی برای موبایل و یک نسخه دسکتاپ موجود است، شما باید همواره چک کنید که محتوا بر روی وب سایت موبایل مانند وب سایت اصلی کامل و به صورت واضح قابل نمایش باشد.

-زمانی که دو نسخه از یک وب سایت موجود است، این موضوع همواره مطرح است که آیا وب سایت بر روی دستگاه های دیگر، با سایز صفحه نمایش متفاوت هم به درستی نمایش داده می شود؟زمانی که از یک وب سایت استفاده میکنید دیگر لازم نیست برای چک کردن وضعیت وب سایت بر روی دستگاه های دیگر استرس داشته باشد.

– وب سایت های واکنش گرا نسبت به موبایل فرندلی با دو طراحی وب سایت ، تاثیر مثبت تری بر روی سئو وب سایت دارند!

نوشته وب سایت موبایل فرندلی چه تفاوتی با طراحی واکنش گرا دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

طراحی سایت

۱۰ روش برای تبلیغ کسب و کار آنلاین به صورت رایگان

زمانی که شما یک وب سایت کسب و کار آنلاین دارید، بیش از همه چیز تمایل خواهید داشت که بازدیدکنندگان بسیاری را به وب سایت خود جذب کنید و اگر در این راه هزینه های کمتری داشته باشید مطمئنا برای شما بهتر خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۰ روش برای […]

نوشته ۱۰ روش برای تبلیغ کسب و کار آنلاین به صورت رایگان اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

وب اپلیکیشن چه تفاوتی با وب سایت دارد؟

آیا وب اپلیکیشن با وب سایت تفاوت دارد؟ در دنیای تجارت الکترونیک واژه های بسیاری متداول و مرسوم هستند که فراگیری معانی آن ها برای اینکه بتوانیم به زبان مشترکی با همکاران و مشتریان برسیم ضروری است. مفهوم وب سایت و وب اپلیکیشن دو مفهوم بسیار نزدیک هستند که در بسیاری موارد به اشتباه بکار […]

نوشته وب اپلیکیشن چه تفاوتی با وب سایت دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

چرا به طراحی سایت حرفه ای نیاز دارید؟

امروزه هر روز بر تعداد افرادی که به فضای آنلاین دسترسی پیدا می کنند و با استفاده از خدمات متنوع که به صورت آنلاین ارائه می شود، این فضا را مفید می دانند افزوده می شود. بنابر این عجیب نیست که در بازار امروزی، داشتن یک وب سایت از الزامات تجارت، چه برای شرکت های […]

نوشته چرا به طراحی سایت حرفه ای نیاز دارید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.