0

ورود به گوگل وبمستر تولز در چند ثانیه

یکی از مواردی که بسیاری از کاربران بعد از نصب گوگل سرچ کنسول در آموزش های google search console به دنبالش بوده و درباره آن سوال می پرسند، نحوه ورود به گوگل وبمستر تولز است. قصد داریم در این مقاله از سری مقالات آموزش کامل گوگل سرچ کنسول شما را با روش ورود به سرچ کنسول گوگل بعد از ثبت نام در آن آشنا کنیم. اگر شما نیز همانند دیگر کاربران به دنبال این آموزش هستید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد:

  • گوگل سرچ کنسول چیست؟
  • نحوه کار با گوگل سرچ کنسول

نحوه ورود به گوگل وبمستر تولز

فرض می کنیم که قبلا سایت خود را به کمک راهنمای ثبت سایت در سرچ کنسول گوگل ثبت نموده اید. برای ورود به گوگل سرچ کنسول می بایست مراحل زیر را طی نمود:

  • ابتدا از طریق لینک مربوط به کنسول، وبمستر تولز را در مرورگر خود باز می کنیم.
  • ایمیلی که در مرحله ثبت سایت در کنسول استفاده شده بود را به همراه رمز عبور آن وارد می نماییم.

در نهایت محیط کنسول گوگل در اختیار شماست! 🙂 در ادامه به شرح مفصل این روال همراه با جزئیات آن خواهیم پرداخت.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول یک سرویس رایگان است که توسط گوگل معرفی شده. این سرویس به کاربران خود این امکان را می دهد که عملکرد خود در نتایج جستجو موتورهای جستجو گوگل را پیگیری کرده و آن را بهبود ببخشند. در کنار آن امکان ثبت نقشه سایت به منظور ایندکس شدن سریع تر و موثرتر را نیز خواهید داشت. علاوه بر آن با استفاده از ابراز URL inspection سرچ کنسول گوگل این امکان را خواهید داشت که اقدام به ایندکس صفحات مورد نظر خود کرده و به رفع خطاهای وبمستر تولز خود بپردازید.

بخوانید!  نقش تسویه در انتخاب درگاه پرداخت

در کنسول جدید گوگل که به تازگی توسط این شرکت معرفی شده است، ویژگی ها و ابزارهای جدید دیگری نیز معرفی شده است که به کمک آنها می توانید عملکرد وب سایت خود را ارتقاء و بهبود دهید. در صورت تمایل به شناخت بهتر این تفاوت ها می توانید مقاله مقایسه کامل سرچ کنسول جدید گوگل و نسخه قدیم را مطالعه نمایید.

اگر دوست دارید با این سرویس ارزشمند گوگل آشنا شوید و نحوه استفاده از آن را یاد بگیرید می توانید مقالات گوگل سرچ کنسول چیست و آموزش صفر تا صد سرچ کنسول گوگل را مطالعه نمایید.

نحوه کار با گوگل سرچ کنسول

  1. در گام اول باید لینک مقابل را در مرورگر خود https://search.google.com/search-console/about وارد نمایید. سپس وارد صفحه زیر که همان بخش ورود به سرچ کنسول گوگل است، خواهید شد. در این صفحه باید روی گزینه start now کلیک کنید.
    نحوه کار با سرچ کنسول گوگل
  2. در گام بعد باید آدرس ایمیل خود را در باکس مشخص شده وارد نمایید. سپس روی گزینه next کلیک کنید. در نظر داشته باشید که باید آدرس ایمیلی که قصد دارید همیشه با آن وارد سرچ کنسول خود شوید را انتخاب کنید. (این همان ایمیلی است که قبلا به سرچ کنسول معرفی کردید.)
    ورود به گوگل سرچ کنسول
  3. در مرحله بعد باید پسورد ایمیلی که انتخاب نمود اید را وارد نمایید. سپس همانند حالت قبل روی گزینه next کلیک کنید.
    ورود به گوگل وب مستر
    4. اگر آدرس ایمیل و پسورد وارد شده صحیح باشد، بعد از طی کردن مراحل قبل وارد صفحه اصلی سرچ کنسول گوگل خود خواهید شد.
    ورود به گوگل سرچ کنسول

همچنین با ذخیره اطلاعات مربوطه در Microsoft Edge خود و حافظه مرورگر در دفعات بعدی می توانید بدون وارد کردن ایمیل و پسورد خود وارد گوگل سرج کنسول خود شوید.

بخوانید!  راهنمای تمدید و تغییر سرویس ها در میزبان فا + استفاده از طرح تخفیف در تمدید

ورود به گوگل وبمستر تولز یکی از چالش هایی است که بسیاری از افراد در هنگام اقدام برای استفاده از این سرویس قدرتمند با آن رو به رو خواهند شد. بعد از ثبت نام در گوگل سرچ کنسول برای ورود دوباره به این سرویس باید اقدامات مشخصی را داشت که در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا به آن پرداخته شد. تلاش ما بر این بوده است تا با ارائه یک آموزش گام به گام شما را در این مسیر یاری نماییم.

آموزش کامل کار با گوگل سرچ کنسول

نوشته ورود به گوگل وبمستر تولز در چند ثانیه اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.