0

وفادار سازی مشتری – ۵ راه برای بهبود مشتری مداری

طراحی سایت

در دنیای تجارت در طول سال برای هر کدام از کسب و کارها یک یا چند مقطع زمانی موجود ست که نقطه اوج کسب و کار آنها محسوب میشود. برای مثال در صنف پوشاک، در ایام اخر سال و فرا رسیدن نوروز، یا در زمان بازگشایی مدارس برای فروشگاه های لوازم تحریر، زمان هایی است که بیشترین مراجعه کننده را دارند.
صاحبان کسب و کارها به صورت سنتی زمانی که نزدیک این مقاطع زمانی میشوند، شروع به تبلیغات میکنند تا مراجعه کنندگان و مشتریان را به سمت خود جذب کنند. در صورتی که این روش امروزه تاثیری ندارد. وفادار سازی مشتری پروژه ای طولانی مدت ست .

برای اینکه بتوانید مشتریان را در زمانی که اوج کسب و کار شماست همراه خود داشته باشید، باید ارتباطتان را همواره با آنها حفظ نمایید. در صورتی که شما مشتری مدار نباشید و حس نیت و حس قدردانی خود را به مشتریانتان ثابت نکنید، نمیتوانید از آنها انتظار همراهی داشته باشید!

۵ راه حل برای بهبود مشتری مداری و وفادار سازی مشتری

۱- آنها را تحت تاثیر قرار دهید

کارهایی انجام دهید که از شما انتظار آن را ندارند!
این به آن معنی نیست که برای آنها شعبده بازی و تردستی کنید! فقط در راه خدمت و کالایی که عرضه میکنید یک گام بیشتر بردارید.
برای مثال اگر مشتری شما برای مراجعه، از قبل وقت گرفته ست با ارسال پیامی به او یادآوری کنید که برایتان مهم هست که ملاقاتتان صورت گیرد و منتظرشان هستید. حتی میتوانید بسته به موقعیت کسب و کارتان از مشتریان پذیرایی کنید! چرا که نه؟

بخوانید!  وب اپلیکیشن چه تفاوتی با وب سایت دارد؟

۲- از مشتریانتان قدردانی کنید

یک خدمت یا کالایی که به اصطلاح به عنوان اشانتیون تقدیم مشتریانتان میکنید، میتواند تاثیر مثبتی بر روی آنها بگذارد.
اگر کسب و کار کوچکی را اداره میکنید لازم نیست نگران این باشید که چه چیزی را باید به عنوان هدیه قدردانی تقدیم مشتریانتان کنید. مشتریان شما درک میکنند که از هر کسب و کاری به اندازه خودش باید انتظار داشته باشند! یک کوله پشتی یا ارائه کارت تخفیف میتواند کافی باشد.

۳- با مشتریان خود وقت بگذرانید

این مورد شاید برای هر کسب و کاری مناسب نباشد. ولی اگر میتوانید با مشتریان خود خارج از محدوده کاری، در نمایشگاه ها یا رویداد هایی که توسط خودتان برگزار شده وقت بگذرانید، خب این شانس خوب را از دست ندهید! ارتباط مستقیم با مشتریانتان باعث میشود آنها را بیشتر بشناسید و بتوانید در مورد محصولات بیشتری به آنها اطلاعات بدهید! همچنین شناخت مشتریانتان میتواند تاثیر به سزای در مسیری که برای وفادار سازی مشتری طی میکنید داشته  باشد.

۴- یک ارتباط شخصی با مشتریان ایجاد کنید

همه ما از دریافت اسپم بیزاریم. ولی زمانی که موضوع پیام، مربوط به خودمان باشد، هیچ کدامیک از پیام هایی که دریافت میکنیم اسپم محسوب نمیشوند!  فرستادن پیام تبریک تولد یا در صورتی که طیف مشتریان شما گسترده نیست و میتوانید در جریان اخبار موفقیت های آنها باشید، ارسال یک ایمیل تبریکی ساده میتواند بسیار مفید باشد. همه از دریافت یک تبریک خوشحال میشوند!

۵- به مشتریانتان کسب و کارهای دیگری را معرفی کنید

از معرفی کسب و کارهای دیگر به مشتریانتان نترسید! در صورتی که از کسب و کار دیگری که میتواند به مشتری شما کمک کند مطلع هستید آن را معرفی کنید. اگر در مورد نحوه کار آن مجموعه اطلاعی دارید حتی میتوانید آن اطلاعات را با مشتریتان در میان بگذارید و در صورتی که از نحوه کار و کیفیت آن مطلع نیستید این موضوع را اعلام کنید. به مشتریان خود اعتماد کنید مشتریان شما هیچ وقت این لطف شما را فراموش نمیکنند.
توجه کنید که تنوع کسب و کارها و روابطی که با مشتریانشان دارند میتواند باعث شود که همه موارد ذکر شده بالا برای همه کسب وکارها قابل اجرا نباشد. یا ممکن ست در ارتباط شما با مشتریانتان روش های دیگری برای وفادار سازی مشتری و مشتری مداری وجود داشته باشد. در صورتی که شما برای قدردانی از مشتری از روش دیگری استفاده میکنید باعث خرسندی ماست تا آن را با ما اشتراک بگذارید.

بخوانید!  چرا به طراحی سایت حرفه ای نیاز دارید؟

نوشته وفادار سازی مشتری – ۵ راه برای بهبود مشتری مداری اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

طراحی سایت

۱۰ روش برای تبلیغ کسب و کار آنلاین به صورت رایگان

زمانی که شما یک وب سایت کسب و کار آنلاین دارید، بیش از همه چیز تمایل خواهید داشت که بازدیدکنندگان بسیاری را به وب سایت خود جذب کنید و اگر در این راه هزینه های کمتری داشته باشید مطمئنا برای شما بهتر خواهد بود. در ادامه با ما همراه باشید تا با ۱۰ روش برای […]

نوشته ۱۰ روش برای تبلیغ کسب و کار آنلاین به صورت رایگان اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

وب اپلیکیشن چه تفاوتی با وب سایت دارد؟

آیا وب اپلیکیشن با وب سایت تفاوت دارد؟ در دنیای تجارت الکترونیک واژه های بسیاری متداول و مرسوم هستند که فراگیری معانی آن ها برای اینکه بتوانیم به زبان مشترکی با همکاران و مشتریان برسیم ضروری است. مفهوم وب سایت و وب اپلیکیشن دو مفهوم بسیار نزدیک هستند که در بسیاری موارد به اشتباه بکار […]

نوشته وب اپلیکیشن چه تفاوتی با وب سایت دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

چرا به طراحی سایت حرفه ای نیاز دارید؟

امروزه هر روز بر تعداد افرادی که به فضای آنلاین دسترسی پیدا می کنند و با استفاده از خدمات متنوع که به صورت آنلاین ارائه می شود، این فضا را مفید می دانند افزوده می شود. بنابر این عجیب نیست که در بازار امروزی، داشتن یک وب سایت از الزامات تجارت، چه برای شرکت های […]

نوشته چرا به طراحی سایت حرفه ای نیاز دارید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.