0

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی

ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی ، فکر می کنید داشتن کدام ویژگی ها در طراحی سایت فروشگاهی می تواند آن را خاص و زبان زد افراد بکند داشتن کدام قابلیت ها باعث می شود تا کاربران بتوانند به شما اعتماد کنند و نرخ تبدیل را در طراحی سایت شما افزایش دهند به صورت کلی یک سری ویژگی ها وجود دارد که لازمه ی طراحی سایت فروشگاهی موفق محسوب می شود و نبود آنها در طراحی سایت نوعی کاستی و عامل ایجاد نرخ پرش است در ادامه بیشتر با هم به این موارد اشاره می کنیم.

 

طراحی سایت

 

ویژگی های مهم طراحی سایت فروشگاهی عبارتند از:

 

طراحی سایت فروشگاهی به صورت ریسپانسیو

امروزه شاهد استفاده ی بیش از حد مردم از تلفن های همراه هستیم این امر سبب ایجاد سبک خاصی از طراحی شده است که به آن طراحی سایت ریسپانسیو یا واکنشگرا می گوییم این سبک طراحی برای نمایش مناسب صفحات طراحی سایت در تبلت ها و موبایل هاست و نقش موثری در بهبود تجربه ی کاربری ایفا می کند و باعث ماندگاری بیشتر کاربر در طراحی سایت می شود به علاوه موتورهای جستجو با دریافت سیگنال های مثبت نسبت به بهبود رتبه ی سایت اقدام می کنند.

 

رعایت اصول سئو سایت

در طراحی سایت مجموعه ای از قوانین و استانداردها وجود دارد که به سئوی کلاه سفید مشهور است و پیاده سازی این روش ها به بهتر دیده شدن سایت کمک خواهد کرد سئو سایت و بهینه سازی در افزایش رتبه نیز موثر است و به بهبود آن کمک خواهد کرد.

بخوانید!  آموزش شخصی‌سازی بخش‌های مختلف ووکامرس در پروشاپ

 

اهمیت گرافیک در طراحی سایت

در طراحی سایت مدرن توجه به برخی ویژگی ها اهمیت خاصی می یابد برای مثال توجه به گرافیک و به کاربردن تصاویر جذاب در طراحی سایت از اهمیت بالایی برخوردار است همچنین در طراحی سایت فروشگاهی توجه به برخی ویژگی ها مانند تاثیر رنگ ها در طراحی سایت و توجه به روانشناسی رنگ ها بر طراحی سایت اهمیت بالایی دارد.

 

چیدمان در طراحی سایت فروشگاهی

نقش چیدمان محصولات و نظم دهی به آنها در طراحی سایت فروشگاهی بسیار با اهمیت است چرا که نمایش محصولات نباید به گونه ای باشد که کاربر را گیج و سر در گم کند دسته بندی منو ها باید به گونه ای باشد که از سردرگمی کاربر جلوگیری کند حتی می توان با قرار دادن محصولات پر فروش در صفحه ی اصلی پیشنهادات جذابی برای کاربر فراهم نمود.

 

درج مشخصات کامل فنی

کاربران پیش از خرید یک محصول تمایل دارند تا ویژگی های آن را مطالعه کنند و اطلاعات مفیدی در مورد آن به دست آورند و اطلاعات مربوط به محصولات مختلف را با هم مقایسه نمایند در طراحی سایت فروشگاهی لازم است این اطلاعات را به دقت درج کنید و از این طریق به کسب رضایت مشتری بپردازید.

 

ایجاد صفحات خرید و درگاه های پرداخت آنلاین

در طراحی وب سایت فروشگاهی لازم است به نوعی حس داشتن نیاز به یک محصول را در کاربر ایجاد و او را به خرید ترغیب کنید و تمهیداتی را فراهم کنید که کاربر به راحتی بتواند محصولات مورد نظر خود را سفارش دهد و از طریق درگاه های پرداخت آنلاین هزینه را پرداخت کند و کالا را تحویل بگیرد.

بخوانید!  منوهای اصلی در طراحی سایت

یکی از ویژگی های مهمی که برای هر محصول لازم است ارائه کنید اولویت بندی نظرات مشتریان است شما از این طریق می فهمید که کدام محصول برای مشتریان شما جذاب و کدام کم طرفدار بوده است و به این ترتیب در مراحل بعد سلیقه ی کاربران را بیشتر مد نظر قرار می دهید.

 

طراحی سایت فروشگاهی

 

اهمیت طراحی سایت برای فروشگاه ها برای چیست ؟

فروشگاه های بزرگ با طراحی سایت می توانند سودآوری بالاتری داشته باشند و از این طریق کسب سود خود را بالا ببرند و خدمات متنوعی را به خریداران عرضه کنند.

چرا ریسپانسیو بودن در طراحی سایت های فروشگاهی اهمیت دارد ؟

ریسپانسیو بودن در طراحی سایت باعث نمایش موثر آن در تبلت ها و تلفن های همراه خواهد شد و این یک الزام برای سایت های فروشگاهی ست.

اهمیت گرافیک در طراحی سایت فروشگاهی برای چیست ؟

گرافیک جذاب در طراحی سایت فروشگاهی باعث می شود تا کاربران ترغیب به استفاده از آن شوند و با تصاویر با کیفیت و جذابی که روبه رو می شوند نرخ تبدیل را افزایش دهند.

 

نوشته ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی اولین بار در پدیدار شد.