0

وی پی اس چیست ؟

وی پی اس چیست ؟ وی پی اس یا سرور مجازی یک اصطلاح معروف در هاستینگ است در واقع وی پی اس امکان دسترسی روت و نصب نرم افزار های سیستمی را فراهم می کند گاهی از سرور مجازی با نام وی دی اس نیز یاد می کنند سرور مجازی بخشی از یک سرور اختصاصی کامل است این کار با مجازی سازی انجام می شود به این صورت که یک سرور به چند بخش تقسیم می شود که می توان برای مقاصد مختلف از آنها استفاده کرد با توجه به این که منابع یک سرور کامل به چند بخش تقسیم می شود، اغلب هزینه ی خرید سرور مجازی پایین تر از هزینه ی سرور اختصاصی است.

 

روند آماده سازی سرورمجازی چگونه است ؟

معمولا بر حسب تکنولوژی و ساختار مجازی سازی، سرورهای مجازی برگرفته از یک یا چند سرور اختصاصی هستند و برای مجازی سازی به یک عامل نیاز است همچنین سیستم های مجازی ساز برای طراحی سایت بر اساس نوع و عملکردشان، به صورت رایگان و پولی در دسترس هستند برای ایجاد سرور مجازی به صورت عمومی و یا محلی یکسری راهکارهای خاص وجود دارد برای مثال برای هر کدام از سرور های مجازی باید حداقل یک آی پی جدا در نظر گرفت تا بتوان آن را ثبت کرد.

 

طراحی سایت

طراحی سایت

سیستم های مجازی ساز بر چه اساسی دسته بندی می شوند ؟

سیستم های مجازی ساز بر اساس تعداد هسته های مجازسی پی یو، مقدار حجم هارد دیسک، مقدار مجاز رم و … به صورت اختصاصی برای هر سرور پیکر بندی می شود منظور از منابع اختصاصی و اشتراکی این است که هر سرور حق دسترسی به منابع را به صورت اختصاصی داشته باشد یا بتواند از منابع کلی به صورت اشتراکی استفاده کند.

بخوانید!  آیا تبلیغات در گوگل سئوی سایتتان را بهبود می دهد؟[۱۰ سایت برتر که گوگل ادوردز انجام می دهند]

 

سرور مجاز به چند دسته تقسیم می شود ؟

سرورهای مجازی معمولا بر اساس سیستم عامل، مدل مجازی سازی و همچنین تکنولوژی آن دسته بندی می شوند در ادامه به انواع دسته بندی های سرور اشاره می شود :

  • سرور مجازی ارزان لینوکس
  • سرور مجازی ویندوز
  • سرور مجازی اختصاصی
  • سرور مجازی اشتراکی
  • سرور مجازی ابری

 

طراحی سایت

طراحی سایت

مزایای سرور مجازی یا همان وی پی اس نسبت به سرور اختصاصی چیست ؟

هزینه : تمام قابلیت های یک سرور اختصاصی را به هزینه ی کمتر خواهید داشت.

قابلیت اطمینان : تهیه نسخه های پشتیبان امنیت سرور را تضمین می کند.

انعطاف پذیری : ارتقای منابع اختصاص یافته برای سرور مجازی به راحتی و بدون اخلال بلند مدت قابل دسترسی است.

نوشته وی پی اس چیست ؟ اولین بار در پدیدار شد.