0

پرسنا مشتری ، یک نکته کسب و کار برای افزایش درآمد

جامعه بازاریابی و صاحبان کسب و کار معمولا حواسشان به کارهای روزانه با الویت بالا است. کارهایی که فکر می‌کنند نیاز بیشتری به توجه دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد و صاحبان کسب و کارها ، فعالیت های دیگری که می‌تواند در مدت کوتاهی به رشد کسب و کارشان کمک ‌کند، مثل ساخت شخصیت مشتری یا پرسنا مشتری را نادیده می‌گیرند. این کار، ( ساخت پرسنا مشتری) بهتر است حتی قبل از ساخت یک استراتژی آنلاین برای کسب و کار خود توسط شما به عنوان یک صاحب کسب و کار انجام گیرد.
گذشته از این‌ها، همه کسب و کار شما به مشتری بستگی دارد پس مشتری از اهمیت بالایی در کسب و کار شما برخوردار است و بسیار مهم است که مشتری خود را بشناسید و درک کنید چه افرادی از شما خرید می‌کند.

پرسنا مشتری چیست؟

اما آیا می‌دانید شخصیت مشتری یا همان پرسنا مشتری چیست؟ تعریف ساده ای از آن به معنای تصویر کاملی از مشتری (چه خوب و چه بد) بر اساس اطلاعات جامع جمع آوری شده درباره آن مشتری است.

قبل از اینکه به مراحل ساخت پرسنا بپردازیم مطمئنن شما کنجکاو هستید که بدانید چرا به پرسنا مشتری در کسب و کار خود نیاز دارید.

5 دلیل که ثابت می کند شما به پرسنا مشتری نیاز دارید

۵ دلیل که ثابت می کند شما به پرسنا مشتری نیاز دارید

۱- پردازش درست پیغام ها

شرکت یا کسب و کار شما ممکن است از طریق روش هایی مانند بازاریابی محتوا یا تبلیغات پرداختی (cpc) و یا سایر روش های بازاریابی آنلاین ، ترافیک آنلاین جذب کند. شما این محتوا ها و آگهی ها را با هدف رسیدن به چشم انداز ایده آل خود ایجاد می‌کنید. شناخت پرسنا مشتری این اطمینان را به شما می‌دهد که می‌توانید این کار را با علم به اینکه برای چه افرادی محتوا تهیه می‌کنید و چه افرادی را می‌خواهید به چالش بکشید و به او انگیزه دهید انجام دهید. شناخت پرسنا مشتری به شما اجازه را می‌دهد تا زبان مخاطبان را درک کنید و اگر با آن‌ها به زبان خودشان صحبت کنید احتمال بیشتری دارد که بتوانید این مشتریان بالقوه را تبدیل به مشتریانی کنید که از شما خرید خواهند کرد.

بخوانید!  افزایش بازدید از طراحی سایت

۲- تمرکز بر روی ارتباطات شرکت

اگر کسب و کار شما بیش از یک کارمند یا یک فروشنده دارد، پس مطمئنن هر کدام از کارمندان و فروشندگان شما در طول روز با مشتریان مختلفی برخورد دارند. پرسنا مشتری یا شناخت شخصیت مشتری به هر فردی که در شرکت شما کار می‌کند کمک می‌کند تا از پیام ها و رفتار سازگار با آن مشتری استفاده کنند و در نتیجه با کسب رضایت و وفاداری مشتری ، فروش بیشتری داشته باشد.

۳- بازاریابی انسانی

هنگامی که شما پرسنا مشتری را ایجاد می‌کنید، در واقع شما یک شخصیت واقعی دارید که می‌خواهید با آن کار کنید، به او خدمات ارائه دهید یا چیزی را به آن شخص بفروشید. هنگامی که شما برای بازاریابی کسب و کار خود برنامه ریزی می‌کنید، نوشتن یک پیام خاص برای این شخص بسیار ساده تر خواهد شد زیرا می‌توانید خودتان را به جای مشتری بگذارید و بدانید که چه می‌خواهد.

۴- دریافت موقعیت بهتر برای فروش

پرسنا مشتری به کارکنان فروش شما این اجازه را می‌دهد تا مشتریان بالقوه ای که شرکت شما به دنبال جذب آن‌ها است را بهتر بشناسد و تشخیص دهند و این کار به فروش هرچه بیشتر شما کمک خواهد کرد.

۵- بهبود قیف فروش 

با داشتن یک پرسنا مشتری دقیق، کسب و کار یا شرکت شما می‌تواند درک بهتری از نگرانی ها و دغدغه های مشتری در هنگام خرید محصولات شما داشته باشید. با توجه به این نگرانی ها و دغدغه ها در قسمت های مختلف قیف فروش، شما قادر خواهید بود محصولات خود را بهبود بخشید و تغییرات و تبدیلات خود را اعمال کنید و در نتیجه فروش را بالا ببرید.

بخوانید!  آموزش فعال یا غیرفعالسازی ssl در cdn ابرآروان

بیشتر بخوانید : پرسنا در بازاریابی – تعریف، اهمیت و کاربرد پرسنا در بازاریابی

نوشته پرسنا مشتری ، یک نکته کسب و کار برای افزایش درآمد اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.