0

پروتوتایپ و کاربرد آن در طراحی سایت

پروتوتایپ و کاربرد آن در طراحی سایت ، پروتوتایپ (prototype) در لغت بمعنای طرح و الگوی اولیه و پیش نمونه است. پروتوتایپ در واقع نوعی شبیه‌سازی چیزیست که در پایان پروژه به آن خواهیم رسید. راه تست محصول قبل از پیاده‌سازی پروتوتایپ می گوییم. در واقع برای تست و جلوگیری از اشتباهات و دوباره کاری ها اقدام به کشیدن طرح بر روی کاغذ می کنند و از همه جوانب آن را در نظر می گیرند و سپس آن را به مرحله ی اجرایی می رسانند.

یکی از خصوصیت طراحی سایت ، ایده آل و کاربر پسند بودن آن می باشد و همچنین دسترسی آسان به لینک ها و محتوا طراحی سایت می باشد. بنابراین شما با استفاده از پروتوتایپ (prototype) و کمی تحقیق می توانید در برنامه ریزی طرح اولیه و طراحی سایت ایده آل قدم بردارید. هدف پروتوتایپ بیش تر در این زمینه است که به طراحان سایت کمک می کند تا ایده هایشان را به روش های مختلفی پیاده کنند تا کمتر به شکست منجر شوند و همچنین هزینه های شکست را کمتر می کنند.

نقش مشاوران بازاریابی در طراحی سایت

 

طراحی سایت

طراحی سایت

بایدها و نبایدهای پروتوتایپ چیست؟

بایدها در پروتوتاتیپ:

  • از همان ابتدا سطح توقعات آن‌ها را تعیین کنید. با یادآوری این نکته به کاربران که پروتوتایپ روشی برای نمایش محصول نهایی نیست بلکه برای یافتن پاسخ برای سؤالات پیش آمده می باشد.
  • نسخه با وفاداری بالای پروتوتایپ خود را به صورت واقعی طراحی کنید.تا کاربران و صاحبان طراحی وب سایت زمانی که آن را با نسخه نهایی محصول مقایسه می‌کنند، دچار سردرگمی و نا امیدی نشوند.
  • قالب‌ها و نسخه‌های که آماده شده است را ذخیره کنید تا در پروژه‌های بعدی طراحی سایت مورد استفاده قرار دهید.
بخوانید!  آیا باشگاه مشتریان برای کسب و کار های کوچک مفید واقع می شود؟

 

نبایدها در پروتوتایپ:

  • ویژگی‌هایی که در محصول نهایی وجود نخواهند داشت را در پروتوتایپ جا ندهید.
  • خوب بودن در طراحی سایت تهران کافی است. هدف از تهیه سریع پروتوتایپ ارائه ذهنیتی از نهایی محصول به همه صاحبان طراحی سایت می باشد.
  • همه چیز را در پروتوتایپ نگنجانید.

 

طراحی سایت

طراحی سایت

منظور از وفاداری در طراحی پروتوتایپ چیست؟

وفاداری به معنی میزان نزدیکی پروتوتایپ با نسخه نهایی است. روش ها و سطوح دقت متفاوتی وجود دارند که باتوجه به مرحله فرایند طراحی طراحی سایت پروتوتایپ و هدف آن متفاوت است چه سطوحی از وفاداری پروتوتایپ وجود دارند؟

  • وفاداری کم
  • وفاداری متوسط
  • وفاداری بالا

پروتوتایپ روشی برای آزمودن سریع راه‌حل طراحی سایت است

ساختن را شروع کنید. وقت زیادی را صرف آن نکنید. آنچه را که می خواهید مورد بررسی قرار دهید مشخص کنید. با استفاده از ویژگی های کاربر تمرکز خود را بر پروتوتایپ بذارید.

نوشته پروتوتایپ و کاربرد آن در طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.