0

پروتکل HTTP چیست

پروتکل HTTP چیست ، پروتکل http که مخفف hypertext transfer protocol اصطلاحا به پروتکلی گفته می شود که برای دریافت، و ارسال داده ها بین سرور و کلاینت و ایجاد ارتباطشان استفاده می شود در واقع  انتقال مجموعه ای از قوانین برای ارسال فایل هایی) مثل عکس ، ویدیو ، تصاویر گرافیکی ، صدا و دیگر فایل های مولتی مدیا) در شبکه های طراحی سایت می باشد وقتی شما صفحه گوگل خود را باز می کنید و شروع به درخواست می کنید از همان اول با استفاده از پروتکل HTTP مواجه می شوید با اینکه پروتکل HTTP خود از پروتکل های دیگر نظیر  IP و TCP ماموریت خود را به انجام می رسانند این پروتکل بر روی لایه هایی قرار دارد و معماری و ساختار این پروتکل بصورت چند لایه است.

پروتکل HTTP امنیت داده ها و تضمین ارسال آنها را بر عهده دارد اين پروتكل HTTP كه به عنوان زبان مشترك بين سرويس گيرنده و سرويس دهنده در طراحی وب سایت ارتباط می دهند و از آن استفاده می کنند  httpتوانایی استفاده از پورت های زیادی را دارد و یکی از راه های ارتباطی کامپیوتر ها با یکدیگر از همین پروتکل HTTP  می باشد.

 

طراحی سایت

طراحی سایت

 Handshaking

به فرایندی گفته می شود که وقتی مرورگر وب کاربر با وارد کردن URL یا آدرس IP فایلی را در خواست می کند، مرورگر وب درخواستی به سمت سرور ارسال شده را به فرمت HTTP در می آورد و برای سرور ارسال می کند و سرور نیز پس از دریافت درخواست از سمت کلاینت، فایل ها را به سمت وی می فرستد. فرستادن درخواست کمتر http یکی از عوامل سرعت بارگذاری در صفحات طراحی سایت در تهران که به بسیار در رتبه و امتیازSEO موثر می باشد است.

بخوانید!  کسب و کار موفق بدون تیم موفق امکان پذیر نیست!

 

تفاوت http و https چیست :

پروتکلهای http و https برای انتقال اطلاعات طراحی ‌سایت خاصی بین وب سرور و مرورگر وب هستند. اما تفاوت این دو پروتکل را می توان در سطح امنیت آنها دانست، امنیت پروتکل https نسبت به http بسیار بیش تر است.

توجه به ویژگی های طراحی سایت

 

طراحی سایت

طراحی سایت

مزایای استفاده از پروتکل  https

  • افزایش امنیت طراحی سایت با استفاده از گواهی SSL
  • رمزگذاری اطلاعات انتقال یافته بین کاربران و طراحی سایت ( افزایش امنیت )
  • توسط سایر موتورهای جستجو راحت تر و بهتر هویت طراحی سایت و طراحی اپلیکیشن را تشخیص می دهد
  • افزایش اعتماد بازدید کنندگان به طراحی سایت
  • برای بهبود رتبه و امتیاز طراحی سایت یکی از معیارهای مهم و جدید گوگل می باشد
  • ارائه سرویس‌های اعتباری به طراحی سایت های دارای SSL جهت دریافت نماد اعتماد الکترونیکی دوستاره

نوشته پروتکل HTTP چیست اولین بار در پدیدار شد.