0

پنج راه برای محاسبه‌ی نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در compliance

طراحی سایت

اخلاق حرفه ای  و کمیته تطبیق حرفه‌ای اعتقاد دارند که تطبیق برای کسب‌ وکار بد است. آن ها باور دارند که این کار که منابع پر ارزش را بدون ارائه‌ی هیچگونه ارزش مالی شفاف می بلعد. مجریان تطبیق می‌توانند با استفاده از یک نرخ آشکار سازی یک نرخ بازگشت سرمایه یا ROI ، معترضان این کار را به حامیان آن تبدیل کنند.

در این مطلب ۵ مورد از راهکارهای عمل برای محاسبه‌ی نرخ بازگشت سرمایه در تطبیق مطرح می‌کنیم.

رهبران کلیدی کسب‌وکار را به کار بگیرید.

ارزیابی ROI در ابتدا نیازمند اشتغال کارمندان آن کسب‌‌وکار است. برای شروع از رهبران کمپانی آغاز کنید. این افراد از پیش می‌دانند که تطبیق برخی ارزش‌ها را به وجود می‌آورد. از رهبران کمپانی درخواست کنید که کمیت ارزش‌های اعتبار حرفه‌ای سازمان را تعیین کنند.

نزدیک شدن به آن‌ها در این مسیر، در راستای ارزش‌های تجاری تطبیق، به سرعت تغییراتی را در ذهنیات می‌انگیزد.

در عوض تلاش برای توسعه‌ی یک معیار ROI جامع و یگانه برای کل عملکرد تطبیق، با فشارآورترین و قابل توجه‌ترین خطرات شروع کنید. سپس سرمایه و بازگشت‌های بالقوه را برای هر یک از آن‌ها شناسایی و کمیت آن‌ها را تعیین کنید.

ارزش‌های مالی برای مزایا و هزینه‌های کیفی در نظر بگیرید.

ROI نرخی است که مزایای برگشته به ارزش سرمایه را مقایسه می‌کند. این فرمول عموما برای دنبال کردن و پیگیری فرصت‌های جدید کسب‌وکار دنبال می‌شود؛ برای مثال، محصول یا سرویس جدید، استفاده از یک همکار، خرید سهام و غیره.

در مقابل، تطبیق ROI خطرات را در نظر می‌گیرد و بیشتر به بیمه شباهت دارد. کمپانی‌ها و افراد برای محافظت در برابر انواع خطرات بیمه‌ها را خریداری می‌کنند. با این حال، شباهت بیمه بسیار گسترده است. بیمه خطر را به اشتراک می‌گذارد؛ تطبیق عموما ریسک و خطرات را کاهش می‌دهد.

اما به کار گیری مجریان در پذیرش هزینه‌ی کاهش خطرات می‌تواند چالش برانگیز باشد. حرفه‌ای های تطبیق باید بر روش و رفتار « این مسئله برای من اتفاق نمی‌افتد.» افراد فعال در حوزه‌های کسب‌وکار همچنین ریسک تطبیق را به حداقل می‌رسانند، زیرا تعیین کیفیت ارزش پیشگیری از خطرات (متنند پیشگیری از خطرات پنهان شده و مجازات‌ها) درست و سر راست نیست.

بخوانید!  محتوای همیشه سبز چیست؟

تطبیق کمیت و کیفیت عناصر را شامل می‌شود. مراجعات قابل سنجش شامل درآمدهای افزایش یافته و هزینه‌ی صرفه‌جویی می‌شود. مزایای کیفی شامل ارزش برند، اعتبار حرفه‌ای و توانایی پیگیری فرصت‌های جدید تجاری می‌شود.

با این حال، ویژگی‌های کیفی نشان‌دهنده‌ی عدم کمیت نیستند. کمپانی‌ها به صورت روزمره دارایی‌های غیر قابل دید و نامحسوس (مانند حق انحصاری و علامت‌های تجاری) را ارزیابی می‌کنند. به‌صورت مشابه، مدیریت می‌تواند ارزش‌های مالی را برای هزینه‌های کیفی و مزایای کاهش خطرات تطبیق اختصاص بدهد؛ مانند محافظت از اعتبار حرفه‌ای.

سرمایه تطبیق نیز شامل عناصر کمی و کیفی می‌شود. سرمایه‌های کمی شامل حقوق متصدیان  تطبیق، منابع اضافه برای اجرای کنترل‌ها و سرمایه‌ها در تکنولوژی می‌شود. سرمایه‌های کیفی، به علت مشاهده و دریافت خطرات بسیار زیاد، شامل ضایع شدن فرصت‌های کسب‌وکار می‌شود. برای مثال سرمایه‌ها یا هزینه‌های کیفی به دلیل مشاهده و دریافت خطرات بسیار زیاد، شامل از دست رفتن فرصت‌های کسب‌وکار می‌شود.

رهبران تطبیق نیاز دارند که اولین خط استحکامات را برای محدود کردن هزینه‌ها و مزایای تطبیق از جنبه‌های فکری شخصی رهبران کسب‌وکار به کار بگیرند. به همین دلیل باید خطرات تطبیق را در انتزاع در نظر بگیرید، این یک روند کاملا مجزا برای درخواست اختصاص ارزش‌های مالی از افراد است. برای مثال، در صورتی که سازمان از شکست و عدم موفقیت در تطبیق رنج می‌برد، ارزش‌های مالی اعتبار حرفه‌ای آن‌ها منجر به تاثیرات شدید مالی بر حرفه‌ی آن‌ها خواهد شد.

نرخ بازگشت سرمایه را ریسک به ریسک بررسی کنید.

برخی از سازمان‌های تطبیق این امر را پیگیری می‌کنند که ROI به سراسر عملکردهای تطبیق اعمال شود. این ارزیابی‌ها می‌توانند در تنظیمات بودجه‌ی سالیانه و جمع‌آوری منابع بیشتر مفید باشند. با این حال عموما بر معیارهایی متکی هستند که به راحتی برای ROI قابل ترجمه و تقسیر نیستند.

اگر برنامه‌ی تطبیق سازمان برای محاسبه‌ی ROI به اندازه‌ی کافی کامل و بالغ نیست، احتمالا یک

فرایندهای ردیابی و پیگیری و بنچ‌مارک‌ها را در کسب‌وکار خود بنیان گذاری کنید.

نشانه‌ها را از طریق بازگشت و سرمایه‌ای که می‌توانید اندازه بگیرید، تعریف کنید. چگونه کمیت مزایای ملموس و غیر قابل لمس حاصل از  برنامه‌ی  تطبیق را تعیین می‌کنید؟ تعیین مسیر موفقیت و پیگیری پیشرفت در مقابل آن بنچ‌مارک‌ها، عناصر مهم و ضروری در این فرایند هستند.

بخوانید!  طراحی سایت مجتمع تجاری بازرگانان کازرون

برخی از خطرات بی تردید منجر به یک ROI‌ منفی بر روی تطبیق خواهند شد. با این حال به کار گیری آن در کسب‌وکار، قانون و کارکنان تطبیق مفید است. برای این که بر روی این امر متمرکز باشید، باید گام‌های زیر را دنبال کنید:

اطمینان حاصل کنید که مخاطبین و فضای مورد علاقه‌ی آن‌ها را می‌شناسید.

پیش‌بینی پیش‌فعالانه‌ی این نواحی متمرکز نسبت به ساخت مجدد آن‌ها پس از واقعیت، موفقیت بیشتری را به همراه خواهد داشت.

هرگاه که ممکن است بنچ‌مارک‌های ساده به کار بگیرید.

برای مثال، افسر ارشد جرائم مالی در یک کارخانه جهانی، شمار بازرسی‌های منظم و موفق را گزارش کرد.

بازرسان ارشد که مشابه سازمان‌های تطبیق هستند، ROI را به عنوان نرخ منافعی که بر اساس هزینه‌های آژانس پوشش داده شده‌اند، محاسبه می‌کنند. تحقیقات موسسه‌ی بروکینگز ROI ۱۳.۴ را برای IGهای فدرال در طی سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴  گزارش می‌کند.

هر دو نوع بنچ‌مارک‌های مستقیم و غیرمستقیم را در نظر داشته باشید.

سال‌ها پیش یک کارخانه‌ی خدمات مالی چندملیتی کارشناسانی را در زمینه‌ی تطبیق به خدمت گرفت تا واحد‌های کسب‌وکار را کمتر از میزانی که مورد انتظار بود به اجرا برسانند.

این واحدهای کسب‌وکار سوءرفتارها را گزارش نمی‌کردند ، در عین حال مدیریت اجرائی استدلال کرد که باید مورد نادرستی وجود داشته باشد؛ پس از طریق مقایسه‌ی نتایج کسب‌وکار قبل و بعد این چیدمان کاری تیم‌های تطبیق، موفقیت برنامه‌ی کارخانه را ارزیابی کرد. نتیجه‌ی این ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه چشم‌گیر و برجسته‌ی ۱۵:۱ بود.

از تکنولوژی برای اجتماع و ردیابی خودکار بنچ‌مارک‌ها استفاده کنید.

علم تجزیه و تحلیل داده‌ها را برای دسته‌بندی نتایج به بخش‌های کوچکتر به کار بگیرید. زمانی که شما تعیین می‌کنید که چگونه داده‌ها را جمع‌آوری کنید و کدام دسته از اطلاعات برای جمع‌آوری اهمیت و ضرورت بیشتری دارند، یک داشبورد برای فرایند اندازه‌گیری و سنجش دایر کنید.

بخوانید!  نکات مهم در تولید محتوای طراحی سایت

با این کار شما نکات داده‌ای قابل توجهی خواهید داشت تا با میزان تلاش‌های  تطبیق در سازمان ارتباط بدهید.

بازرسان قانونی، کارشناسان ماهر علم تجزیه و تحلیل داده‌ها، و کارشناسان خبره‌ی خطرات تطبیق و کنترل آن‌ها می‌توانند به متصدیان تطبیق کمک کنند که منابع داده‌ای بالقوه را شناسایی کنند، رویه‌های تحلیلی را توسعه داده و پکیج‌های آماری را برای دسته‌بندی و طراحی متدولوژی نمره‌دهی منطقی و معقول برای نمره‌دهی نتایج، به کار بگیرند.

پلن ۸ را توسعه بدهید.

برخی از خطرات بی تردید منجر به یک ROI‌ منفی بر روی تطبیق خواهند شد. با این حال به کار گیری آن در کسب‌وکار، قانون و کارکنان تطبیق مفید است.

ROI در تطبیق حتی اگر منفی نیز باشد، این قابلیت را دارد که اولین خط استحکامات گیرنده‌ی خطر و مالکان را به کار بگیرد و یک واکنش احتمالی ضرر و زیان بر اساس احتمال رویدادها، بازرسی‌ها، و خسارات بالقوه توسعه بدهد.

دومین خط استحکامات می‌تواند از برآوردها برای پالایش موانع و کنترل‌های بازرسی در برابر احتمال و تاثیر خطرات، استفاده کند.

نتیجه گیری

اگر قصد آن را دارید که از یک کارخانه بازدید کنید و از مدیر کارخانه بپرسید که در صورتی که حکومت قوانین امنیتی را منسوخ کند، چگونه برنامه‌ی امنیت آن ممکن است تاثیر گذار باشد، احتمال آن بسیار کم است یا حتی اصلا احتمال آن وجود ندارد که پاسخ مطلوبی دریافت کنید. به همین دلیل سازندگان به صورت عمده قبول دارند که امنیت تطبیق برای کسب‌وکار خوب است.

آیا برای برنامه‌ی تطبیق شما نیز همین را می‌توان گفت؟

درست همانند این که بشریت برای مبارزه با بیماری، پادتن‌ها را عرضه کردند، شرکت‌ها نیز بهصورت غریزی با هر گونه مانع دریافتی مبارزه می‌کنند تا به منافع خود دست پیدا کنند. اگر ROI در تطبیق در اتصال با کارکنان کسب‌وکار توسعه پیدا کند، می‌تواند مسیر طولانی برای تغییر احساسات منفی مربوط به عملکرد سپری بکند.

نوشته پنج راه برای محاسبه‌ی نرخ بازگشت سرمایه یا ROI در compliance اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.