0

پنج مورد از ملاحظت مهم برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های مبتنی بر وب

طراحی سایت

اگر شما موسس یک استارت‌آپ کسب‌وکار آنلاین یا تجارت الکترونیک هستید، مورادی هستند که باید مد نظر داشته باشید.به خاطر داشته باشید که تنها ساختن وب‌سایت مربوط به خودتان به معنی تکثیر و رشد خودکار و طی کردن پله‌های ترقی نیست. در این جا سئو یا بهینه‌سازی موتورهای جستجو مطرح می‌شود که به شما کمک می‌کند تا برای ترافیک‌های بالا در راس نتایج صفحات موتورهای جستجو قرار بگیرید.

اما چگونه می‌توانید این کار را انجام بدهید؟ بازم است که مطمئن شوید که در کار درستی قدم گذاشته اید یا یک متخصص خبره در بخش سئو استخدام کنید تا به شما کمک کند.

با این حال، نه تنها همه‌ی ما می‌توانیم از عهده‌ی خدمات و سرویس‌ها بر آییم، بلکه جای نگرانی‌ای هم وجود ندارد. در این راستا روش‌هایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند تا در بازی باقی بمانید و رتبه‌ی بالا در موتورهای جستجو داشته باشید. پس بیایید نگاهی به سئو و ملاحظات مربوط به آن برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های مبتنی بر وب بیندازیم که ببینیم چگونه می‌توان به بهترین نتیجه برای وب‌سایت دست یافت.

ملاحظات سئو برای موسسین استارت‌آپ‌های مبتنی بر وب

پنج مورد اصلی وجود دارد که برای بهبود سئوی سایت و داشتن رتبه‌بندی بالا در میان سایت‌های محبوب موتورهای جستجو باید در نظر بگیرید. این موارد به‌صورت اولویت‌بندی شده در ادامه ارائه خواهند شد.

۱.    تنظیمات سرور (server setup)

همزمان که شروع می‌کنید سایت خود را توسعه بدهید، باید اطمینان حاصل کنید که مسائل مربوط به سرور وب و میزبانی وب حل شده باشند. در این بخش اولویت‌بندی های مربوط به عرضه ی یک سایت را مشاهده می‌کنید:

  • مطمئن شوید که بر زمان آپ‌تایم سایت خود نظارت دارید که بع این مفهوم است که وب سایت شما ۲۴ ساعت شبانه روز در هفته در حال اجرا و فعالیت است. زمان آپ‌تایم وب سایت شما باید ۹۹.۹۹۹ درصد باشد. هر میزانی کمتر از این مقدار غیر قابل قبول است و باید سریعا بررسی شود.
  • سوئیچ به HTTPs و داشتن یک فرمت URL یکتا برای امنیت بیشتر توصیه می‌شود.
  • همسایگان IP خود را بررسی کنید و همه‌ی اسپم‌ها یا بدافزارهایی که ممکن است در وب سایت شما مشهود باشند را فیلتر کنید. همچنین بر هر گونه خطای سرور یا مسائل DNS نظلرت داشته باشید که می‌توانید این کار را از طریق ابزارهای رایگان به انجام برسانید.
  • زمانی که وب سایت شما عرضه شد، از نرم‌افزرهای خزنده‌ی وب برای اطمینان از این که هیچ صفحه‌ای بدون شاخص گذاری باقی نمانده است، استفاده کنید.
بخوانید!  راه های پیشرفت سریع فروشگاه اینترنتی چیست؟

۲.    شاخص گذاری (Indexing)

وب سایت خود را با استفاه از از ابزارهایی اجرا کنید که مطمئن باشید استارت‌آپ شما سریعا به صفحات نتیجه‌ی موتورهای جستجو اضافه خواهد شد. برای این منظور مورادی که در ادامه به آن ها می‌پردازیم در نظر بگیرید:

  • اطمینان حاصل کنید که در زمان افزودن یک صفحه‌ی جدید به سایت، نقشه‌ی سایتی به روز رسانی شده و پویا داشته باشید. در وقع این صفحات باید داری ساختار URL درست و ثابتی باشند.
  • همه‌ی صفحات سایت خود را مسیریابی کنید تا عناصر مهم این صفحات را تشخیص داده و ثابت کنید.
  • صفحات شاخص سایت خود را اجرا کنید تا مطمئن شوید که همه‌ی نایج حاصل به دیتابیس یا دایگاهداده متصل خواهند شد. اگر در این راستا عدد کمی دریافت کنید، ههمه‌ی صفحات شما شاخص نیستند و باید سریعا در نظر گرفته شوند.
  • فیدهای RSS به همان میزانی که در گذشته استفاده می‌شدند اکنون کاربرد ندارند اما در برنامه‌هایی تحت عنوان خزندگان وب به کار رفته اند تا لینک‌های اضافی را از ایندکس ها بردارند. مطمئن شوید که فیدهای RSS‌ در وبسایت شما حضور دارند و کاربرد خوبی دارند.

۳.    معیارها و ملاک‌های محتوا (Content Factors)

توجه داشته باشید که محتوا یکی از مهمترین مواردی است که برای رشد و پیشرفت سایت خود و افزایش ترافیک آن باید در نظرداشته باشید. پس کاوش عمیق‌تری بر روی محتوای سایت خود به کمک مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند، داشته باشید.

  • از یک خزنده‌ی وب استفاده کنید تا مطمئن شوید که صفحات شما دارای یک تگ یا برگ عنوان باشند. خزنده‌ی وب در واقع برنامه‌ای است که توانایی مرور و ثبت اطلاعات را از وب‌سایت‌ها به صورت خودکار دارد. همچنین عنوان شما باید جذاب و با طول مناسب باشد. نه تنها عنوان باید مخاطبین را درگیر کند، بلکه باید دارای کلمات کلیدی باشد تا در بهبپد سئو موثر باشد.
  • باز هم از خزنده‌ی وب برای اطمینان از این که همه‌ی صفحات شما دارای توضیحات متا هستند استفاده کنید. توضیحات متای کپی شده را تصخیص داده و حذف کنید. همه‌ی توضیحات متا باید در حدود۱۶۰ کاراکتر باشند تا از بریدگی و جداسازی آن جلوگیری شود. همچنین آن را با عبارات کلیدی جذاب و گیرا کنید تا بتوانند در موتورهای جستجو به چشم بیایند.
  • همه‌ی محتویات شما باید هدری با فرمت H1 یا H2 داشته باشند که به خوانا بودن متن کمک می‌کند.
  • محتوای شما باید کلمات کلیدی اولیه و ثانویه داشته باشد تا جستجوی آن آسان‌تر باشد. اما از کلمات کلیدی فراتر از حد نیاز نیز اجتناب کنید.
بخوانید!  نقش طراحی سایت در درآمدزایی

۴.    معمتری وب‌سایت (Website Architecture)

معماری وب سایت شما باید کیفیت خوبی داشته باشد تا مطمئن شوید که عمل‌گران و بازدیدکنندان سایت شما ره فورا ترک نمی‌کنند. در ادامه ملاحظات مهم و حیاتی که باید در نظر داشته باشید مشاهده خواهید کرد:

  • لوگوی شما در بالای منو باید پیوندی به صفحه اصلی سایت شما داشته باشد. متون مربوط به مسیر یابی سایت‌تان حتمال باید کلماتی را شامل شوند که عبارات تحت عنوان کلمات کلیدی را در خود داشته باشد و به میزانی کوتاه هستند که برای مسیریابی کارآمد باشند. هرگز منویی با متون طولانی نداشته باشید و از تکرار بپرهیزید.
  • از داشتن لینک‌های خارج از سایت خود بپرهیزید زیرا این لینک‌ها می‌توانند به عنوان پوششی از جانب موتورهای جستجو به نظر برسند. همچنین از قرار دادن لینک‌های بی سر و تهی که قابل دسترسی نیستند در سایت خود اجتناب کنید.
  • دسترسی به صفحات مهم باید از همان صفحه‌ی اصلی سایت شما ممکن باشد و نباید دسترسی به آن‌ها به دو مرحله بینجامد. سلسله مراتب صفحات وب‌سایت شما باید به خوبی اولویت بندی شده باشند. یک دسته‌بندی اصلی در صفحه‌ی اصلی سایت خود همراه با دنباله‌ای از صفحات قابل دسترسی از طریق این دسته بندی ها داشته باشید. محتویات سایت خود را به گونه ای سازمان دهی کنید که افراد به راحتی بتوانند مورد جستجوی خود را در آن بیابند.

۵.    ویژگی موبایل فرندلی (Mobile-Friendliness)

آخرین مورد، اما نه کم اهمیت ترین آن‌ها! استارت‌آپ شما باید رابط کاربری موبایل فرندلی داشته باشد. همه‌ی افراد در سراسر جهان از گوشی‌های هوشمند خود برای اتصال به اینترنت استفاده می‌کنند.

  • مطمئن شوید که حتما یک آزمایش موبایل فرندلی اجرا کنید که از طرف گوگل رایگان است. از این طریق فوری می‌توانید بفهمید که چه نیازهایی برای بهبود و ارتقا وجود دارد.
  • یک تم موبایل فرندلی با مسیریابی و طراحی واکنشی و جذاب داشته باشید. صفحات شما باید بدون نیاز به Flash یا جاوا اسکریپت هم به صورت عالی کار کند.
  • اطمینان حاصل کنید که بتوانید اندازه‌های اختیاری برای تصاویر و ویدئوهای جذاب‌تان در موبایل ایجاد کنید.
بخوانید!  آشنایی با خدمات سئو در طراحی سایت

 

نوشته پنج مورد از ملاحظت مهم برای بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های مبتنی بر وب اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.