0

پنج نکته کلیدی در طراحی واکنش گرا وب سایت

طراحی سایت

طراحی واکنش گرا وب سایت بسیار مهم است . هنگام ایجاد یک وب سایت برای تجارت خود ، به راحتی نمی توانید نادیده بگیرید که بیشترین مرور وب سایت  از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام می شود.

این امر نیاز به طراحی واکنش گرا وب سایت را بسیار مهم می کند. چرا که طراحی وب سایت شما را متناسب با اندازه و سرعت اتصال دستگاه های کوچکتر انجام می دهد.

در این مقاله پنج نکته اصلی که برای طراحی یک وب سایت واکنش گرا موثر ضروری است ، همراه با بهترین ابزار برای پیاده سازی آنها بیان خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱٫ ثبات

ارائه یک تجربه مرور ناجور در سیستم عامل های مختلف تا حد زیادی متضمن ناامیدی بازدیدکنندگان سایت شما است. تجربه ای که باعث می شود کاربران  دسته دسته  از صفحات وب سایت شما خارج شوند.

اطلاعات باید از طریق تمام اشکال طراحی وب سایت شما به راحتی در دسترس باشد. از همه مهمتر ، یافتن منوی پیمایش ، اطلاعات تماس و محتوای کلیدی شما باید از همه بیشتر قابل دسترسی باشد.

ابزار پیشنهادی : بوت استرپ توییتر به عنوان ابزاری بسیار مؤثر برای ایجاد طرح های واکنش گرا است .

۲٫ سازگاری

هر توسعه دهنده وب باید متعهد باشد که  اولویت بالایی را برای اطمینان از در دسترس بودن طرح های خود در هر پلتفرمی قرار می دهد.

به هر حال ، کاربران اینترنت اکنون به همان اندازه که از رایانه استفاده می کنند از موبایل نیز استفاده می کنند. سازگاری نکته کلیدی است. وب سایت شما باید به عنوان بخشی از فرایند طراحی ، در تمام سیستم عامل های مربوطه موشکافانه بررسی شود.

بخوانید!  خلاصه کتاب مدیر یک دقیقه ای

ابزارهاتوصیه شده : درباره تلفن همراه های هوشمند ، پریا ویسواناتان ، مجموعه ای عالی از ابزارهای آزمایش وب سایت تلفن همراه ، از جمله W3c mobileOK Checker ، iPhoney ، Google Mobilizer ، iPad Peek ، Gomez ، MobiReady و dotMobi Emulator را منتشر کرده است.

۳٫ سفید خوانی

نویسنده کالین رایت معتقد است که  استفاده بجا از فضای سفید به خوانندگان کمک می کند تا روی محتوای شما تمرکز کنند. در طراحی وب سایت واکنش گرا، ارائه تجربه ای روان به خواننده از اولویت های اصلی است.

به طور عملی ، شما باید اطمینان حاصل کنید که padding و margine در صفحه های کوچکتر (مانند صفحه موبایل) ناپدید نمی شوند. اندازه قلم و فاصله خط باید با مقدار نسبی فضای خالی روی صفحه تنظیم شود.

ابزار پیشنهادی: چشمان شما. هیچ نسبت توافق شده ای وجود ندارد که میزان فضای خالی یک صفحه وب را تعیین کند ، بنابراین با نگاه بازدید کننده وب سایت خود را مرور کنید و به غرایز خود اعتماد کنید.

۴٫ ناوبری بصری

عناصر ناوبری یک وب سایت واکنش گرا از اهمیت حیاتی برخوردار است . زیرا کیفیت تجربه کاربر تا حد زیادی به آنها بستگی دارد. کاربران می خواهند به صورت دیداری بتوانند بدون دردسر آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. منوها در تعریف قابلیت مرور سایت شما ضروری هستند.

از نظر شاخصه های طراحی وب سایت واکنش گرا ، مسلماً در اینجا بیشترین تفاوت در تجربه کاربر ایجاد می شود.

۵٫ تصاویر بهینه شده

با وجود پیشرفت در سرعت اینترنت در سراسر جهان ، بهینه سازی تصویر هنگام طراحی واکنش گرا هنوز هم یک نکته اساسی است. درصد زیادی از کاربران اینترنت از طریق اتصالات تلفن همراه وای فای پر سرعت به وب سایت شما دسترسی خواهند داشت.

بخوانید!  خطا کد کنترلی پرونده با کد کنترلی مورد قبول همخوانی ندارد + نحوه رفع آن

در هنگام بهینه سازی تصاویر باید یک عامل را در نظر گرفت: زمان. زمان بارگذاری تأثیر زیادی در صبر کاربر و رها کردن صفحه دارد.

ابزارهای پیشنهادی: TinyPNG یک برنامه وب رایگان است که می تواند حجم فایل JPEG ها و PNG ها را کاهش دهد و کیفیت آن کاهش محسوسی ندارد.

وب سایت شما باید به طور مداوم در تمام دستگاه های اصلی نمایش داده شود ؛ البته به همراه ویژگی هایی همچون لذت بردن از پیمایش و خواندن ، و بارگیری در یک لحظه.

خوشبختانه با داشتن ابزارها و منابعی که در بالا ذکر شد ، شما باید تمام نیازهای خود را برای شروع طراحی داشته باشید.

اگر طراحی وب سایت شما در حال حاضر در همه دستگاه ها پشتیبانی نمی شود ، شما دو گزینه دارید. می توانید طراحی قبلی را واکنش گرا کنید. اما در واقع ، شروع از ابتدا احتمالاً عملی ترین است.

تنها کاری که نباید انجام دهید نادیده گرفتن طراحی واکنش گرا وب سایت است. این دیگر یک گزینه نیست – این یک ضرورت برای مشاغل آینده نگر است که برای فروش به وب خود متکی هستند.

 

به نقل از retaildive

نوشته پنج نکته کلیدی در طراحی واکنش گرا وب سایت اولین بار در شرکت فروغ گستر. پدیدار شد.