0

پیش از شروع کمپین بازاریابی موبایل چه اقداماتی لازم به اجرا می باشد؟

طراحی سایت

با ایجاد بستر های فنی نوین، بازاریابی و رساندن تبلیغات به گوش مخاطبان، امروزه از لحاظ فنی بسیار آسانتر شده است. با این حال هنوز شرکت ها و سازمان های زیادی وجود دارند که برنامه درستی در خصوص مدیریت ارتباط با مشتری یا CRM ندارند و برای ارتباط با مشتریان خود دچار مشکل هستند. در این مقاله سعی بر این است اطلاعاتی برای انتخاب روش ارتباط با مشتری از طریق کمپین بازاریابی موبایل در اختیار کسب و کارها قرار دهیم.

امروزه بیشتر مردم از گوشی های هوشمند و دیگر دستگاه های دستی برای برقراری ارتباط آنلاین با دیگر افراد استفاده می کنند. این ارتباط می تواند شامل به اشتراک گذاشتن عکس و ارسال کامنت در شبکه های اجتماعی، یا ارسال و دریافت ایمیل باشد. بنابراین، این غیر عادی نیست که کمپین بازاریابی شما تنها در صورتی دیده شود که در دید آنها، یعنی در تلفن های هوشمند آنها باشد!

موبایل مارکتینگ یا بازاریابی موبایل ، شامل هر نوع بازاریابی می شود که برای دریافت توجه و مشارکت کاربران موبایل طراحی شده است. فرقی نمی کند که کمپین بازاریابی موبایل ، ارسال ایمیل، ارسال SMS، ارسال MMS باشد یا یک وب سایت موبایل فرندلی، مهم این است که خصوصیت تمام این کمپین ها این است که برای دستگاه های موبایل پاسخ گو هستند. این کمپین ها می تواند توسط هر فردی که شما انتخاب می نمایید در هر زمانی در دسترس باشد.

اقدامات اولیه در خصوص کمپین بازاریابی موبایل چیست؟

محدوده خود را در نظر بگیرید:

قبل از هرگونه اقدام برای کمپین بازاریابی موبایل ، در نظر بگیرید که موقعیت دریافت کننده های کمپین بازاریابی شما چگونه است؟ آیا شما قصد دارید یک بازاریابی درون محله داشته باشید، یا اینکه خدمات و محصولات خود را بدون توجه به موقعیت جغرافیایی، به صورت گسترده ارائه می کنید؟ آیا گروه هدف شما، قشر خاصی از جامعه می باشند؟ (برای مثال صرفا دانش آموزان!)

بخوانید!  بهترین هاست کدام است؟ (بررسی ۱۱ شرکت هاستینگ برتر)

شناختن گروه هدف یا مخاطبان، به شما کمک خواهد کرد که یک برنامه دقیق برای مارکتینگ خود تنظیم کنید و با یک کمپین بازاریابی موبایل با افراد، مشتریان بالقوه و مشتریان فعلی در ارتباط باشید.

تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید بازاریابی کنید:

آیا پیام تبلیغاتی شما از طریق یک ایمیل مخابره می شود؟ آیا قصد دارید یک SMS تبلیغاتی ارسال کنید؟ یا قصد ارسال یک کد تخفیف را برای کاربران موبایل دارید؟

شما برای  اینکه بتوانید از کمپین تبلیغاتی بشترین بازدهی را ببرید، باید بسترهای پاسخگویی را فراهم آورید.برای مثال اگر شما یک ایمیل ارسال می کنید که در آن محصول جدید مجموعه خود را معرفی کرده اید، در صورتی که لازم است اطلاعات بیشتری در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهید، شاید یک سایت به تنهایی جوابگوی شما نباشد و لازم به طراحی یک صفحه فرود داشته باشید.

به همین دلیل این بسیار مهم می باشد که تصمیم بگیرید کمپین بازاریابی موبایل شما کدام یک از مورادی که ذکر شد می باشد. در این صورت است که می توانید بستر های لازمه برای پاسخ گویی را آماده نماید.

در خصوص آنالیز نتایج مطالعه کنید:

آنچه اندازه گیری و آنالیز می شود، قابل برنامه ریزی و مدیریت است. بنابراین اگر می خواهید از کمپین بازاریابی موبایل خود نتیجه بگیرید لازم است که بدانید اطلاعات را به چه صورتی باید آنالیز کرد. این اطلاعات آنالیز شده چگونه برای فعالیت های بازاریابی آینده مفید هستند؟ به همین منظور لازم است در خصوص شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) اطلاعات کسب نمایید.

از آنجایی که میزان تعامل کاربران موبایل با گوشی های هوشمندشان قابل توجه است، کمپین بازاریابی موبایل در صورتی که به درستی آنالیز شود، می تواند بسیار مفید واقع شود.

بخوانید!  راهنمای تنظیمات حساب کاربری مشتری در ووکامرس

 

نوشته پیش از شروع کمپین بازاریابی موبایل چه اقداماتی لازم به اجرا می باشد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.