0

چرا توسعه دهندگان وب باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزند؟ (بخش اول)

برخی مهارت های غیر فنی وجود دارند که می تواند به توسعه دهندگان وب  جهت عملکرد بهتر کمک کنند، یکی از این مهارت ها بازاریابی دیجیتال است. بکارگیری همزمان مهارت های دیجیتال مارکتینگ و توسعه دهندگان وب می تواند به بهبود فضای کسب و کار شما کمک کند.

به نظر شما توسعه دهندگان وب تا چه میزان لازم است از مهارت های دیجیتال مارکتینگ اطلاع داشته باشند؟

دربخش اول این گزارش به معرفی دیجیتال مارکتینگ و برخی از مزایای یادگیری آن برای توسعه دهندگان وب می پردازیم و در گزارش بعد شما را با سایر مزایای دیجیتال مارکتینگ و نحوه یادگیری آن آشنا می کنیم.

میزان نیاز تسلط توسعه دهندگان وب به دیجیتال مارکتینگ

توسعه دهندگان وب لزوما نباید از تمام مهارت ها و تخصص های کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مطلع باشند اما اگر بتوانید مهارت های بازاریابی دیجیتال را در کنار کد نویسی به کار ببرید، قادر خواهید بود کارهایی انجام دهید که کیفیت شما را به سطح بالایی ارتقا خواهد داد. فرقی نمی کند دریک شرکت مشغول به کار باشید یا به صورت پروژه ای فعالیت کنید. این مهارت ها همه جا به کمک شما خواهد آمد.

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال چیست؟

به طور خلاصه دیجیتال مارکتینگ مهارت بازاریابی محصولات و خدمات با کمک دستگاه ها و رسانه های دیجیتال است.

معروفترین شاخه دیجیتال مارکتینگ بازاریابی آنلاین است.پیش از آنکه بیشتر با دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید اول لازم است بدانید دیجیتال مارکتینگ  شامل چه چیزهایی می شود. برخی از مهمترین شاخه های دیجیتال مارکتینگ عبارت است از:

SEO: فرآیند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو است تا در لیست نتایج جستجو جایگاه بالاتر و بهتری را کسب کنند. مانند لیست نتایج جستجو موتور جستجوی گوگل.

بخوانید!  راهکارهای رفع مشکلات ورود به مدیریت وردپرس

Analytics: به تجریه و تحلیل داده ها می پردازد تا با بررسی نتایج به شما درانتخاب روش های مناسب بازاریابی دیجیتال کمک کند.

AdWords: پلتفرم تبلیغاتی موتور جستجوی گوگل است که در قبال دریافت پول صفحات سایت شما را در نتایج جستجوهای مرتبط نمایش می دهد و در ازای هر کلیک از شما هزینه دریافت می کند. البته الگوریتم های محاسبه هزینه تبلیغات متفاوتی وجود دارد که یکی از معروفترین این الگوریتم ها ppc یا پرداخت به ازای کلیک می باشد.

شبکه های اجتماعی: به جذب بیشتر مخاطب یا مشتری از طریق شبکه های اجتماعی کمک می کند.

بازاریابی ایمیلی: ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی ، کلیه کمپین های تبلیغاتی که از طریق ایمیل انجام می گیرد را شامل می شود.

بازاریابی محتوا: کلیه فرآیند هایی که جهت نگارش مطالب متقاعد کننده و با ارزش جهت فروش، آگاهی و جلب مشارکت مخاطب هدف صورت می گیرد را بازاریابی محتوا گویند.

تبلیغات آنلاین: هرگونه تبلیغات در فضای آنلاین شامل سایت (به صورت بنر های تبلیغاتی)، شبکه های اجتماعی ، سیستم عامل ودستگاه های فعال در فضای آنلاین را شامل می شود.

بهینه سازی نرخ تبدیل: به بررسی میزان موفقیت کمپین های بازاریابی دیجیتال پرداخته و مشخص می کند چه چیزی برای شما کار می کند و چه چیزی به کسب و کارتان هیچ کمکی نخواهد کرد.نرخ تبدیل نسبت مشتریان هدف به کل بازدیدکنندگان سایت است. (در مورد نرخ تبدیل بیشتر بخوانید.)

در ادامه،اگر کمی با مهارت های طراحی و نرم افزار های طراحی نظیر فتوشاپ هم آشنا باشید ، مطمئنا برای شما یک مزیت به شمار خواهد آمد.

بخوانید!  استفاده از طرح های رنگی در طراحی سایت

مزایای یادگیری دیجیتال مارکتینگ برای توسعه دهندگان وب کدام است؟

برخی از مهمترین مزایای فراگیری دیجیتال مارکتینگ برای توسعه دهندگان وب عبارت است از:

۱- نظارت بیشتر بر عملکرد کارکنان

داشتن مهارت دیجیتال مارکتینگ به توسعه دهندگان وب به عنوان کارفرما کمک بسیار زیادی می کند. زمانی که شما با بازاریابی دیجیتال آشنا هستید بیشتر می توانید برعملکرد کارکنان خود نظارت کنید و با بررسی وضعیت نرخ تبدیل صفحات وب سایت خود تصمیمات استراتژیک بهتری بگیرید.

اما اگر به عنوان یک توسعه دهنده وب به صورت پروژه ای فعالیت می کنید مهارت دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می کند خدمات این حوزه را به صورت جانبی به مشتریان خود ارائه کنید و ضمن بهبود عملکرد خود درآمد خویش را افزایش دهید. این مهارت برای مشتریان شما بسیار جذاب خواهد بود.

بسته به پروژه هایی که به عنوان توسعه دهنده وب می گیرید برای مشتریان خدماتی مثل میریت AdWords، بازاریابی محتوا، طراحی و SEO به صورت همزمان، بسیار مورد توجه خواهد بود.

دارا بودن این مهارت ها می تواند شانس شما را جهت دریافت پروژه های بیشتر طراحی سایت افزایش بدهد، همچنین درآمد شما را نسبت به دیگر توسعه دهندگان وب که چنین مهارتی را ندارند به شکل چشم گیری افزایش دهد.

اگربه عنوان یک توسعه دهنده وب در یک شرکت مشغول کار هستید و از مهارت های دیجیتال مارکتینگ برخوردار باشید می توانید پیشنهاد هایی را جهت بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو ارائه کنید تا مهارت های خود را در پروژه بکار ببرید و علاوه بر کسب درآمد جایگاه شغلی خود را نسبت به سایر توسعه دهندگان همکارتان ارتقا دهید.

بخوانید!  ۴ پروسه که برای نوشتن محتوای خوب و تاثیر گذار

همچنین می توانید خلاقیت خود را در شرایط مختلف بروز دهید و این امر سبب می شود دانش شما یک وجه تمایز خوب و دارایی شما محسوب شود. این امر در درازمدت به موفقیت شغلی شما کمک قابل توجهی خواهد کرد.

۲- افزایش درآمد شما

اگر شما یک توسعه دهنده وب توانمند هستید که از مهارت های دیجیتال مارکتینگ برخوردار هستید به راحتی می توانید در خصوص افزایش حقوق و دستمزد با کارفرمای خود مذاکره کنید.

همچنین به عنوان یک توسعه دهنده وب که به صورت پروژه ای مشغول فعالیت است می توانید در کوتاه مدت به افزایش چشمگیر درآمد خود امید داشته باشید.

درصورتی که از فن مذاکره به خوبی آگاه باشید ، دانش بازاریابی دیجیتال به شما کمک می کند از سایر توسعه دهندگان وب متمایز باشید و به راحتی بتوانید مهارت های خود را به فروش برسانید.

در گزارش بعد شما را با سایر مزایای آگاهی از اصول دیجیتال مارکتینگ برای توسعه دهندگان وب آشنا می کنیم.

نوشته چرا توسعه دهندگان وب باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزند؟ (بخش اول) اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.