0

چرا خرید بک لینک اشتباه است؟

چرا خرید بک لینک اشتباه است؟

تقریبا تمام وبمستران در حال حاضر از تاثیر منفی خرید بک لینک بر سئو و کسب لینک های زیادی و نامناسب مطلع هستند. یکی از سوالات رایجی که خوانندگان بلاگسیما مطرح میکنند این است که، “خرید بک لینک از سایت های با پیج رنک بالا چه تاثیری دارد؟ گوگل چگونه متوجه پولی بودن آن خواهد شد؟”

پاسخ به این سوال کار بسیار راحتی است، خرید بک لینک کار درستی نیست! اگر بدنبال کسب جایگاه مناسب در نتایج گوگل هستید و برنامه ریزی دراز مدتی برای کار خود دارید، خرید بک لینک روش مناسبی نیست زیرا ممکن است شما را با مشکلات جدی مانند جریمه سایت توسط گوگل در آینده روبرو کند.

به زبان ساده، گوگل بک لینک را بعنوان یک رای مثبت از طرف کاربران یا سایت های دیگر به صفحه یا سایت شما می شناسد. با کسب رای بیشتر شما شانس پیروزی در انتخابات گوگل را خواهید داشت. گوگل صراحتا اعلام کرده که خرید بک لینک برخلاف سیاست های این سایت بوده و تخلف شناخته میشود. مشکل از جایی آغاز میشود که کاربران فکر میکنند با خرید رای میتوانند موتور جستجو را فریب داده و در این انتخابات پیروز باشند ولی نظارت گوگل بر خرید بک لینک بسیار پیچیده و قدرتمند است.

خرید بک لینک

اخطار گوگل به سایت ها در مورد تاثیر منفی خرید بک لینک

نحوه تاثیر بک لینک بر نتایج گوگل

اگر بک لینک شما از یک سایت معتبر و با پیج رنک بالا باشد مسلما تاثیر بیشتری بر سئو سایت شما خواهد داشت. همین امر موجب خرید بک لینک از سایت های قدرتمند با قیمت بالا در چند سال گذشته شده است. گوگل با توجه به کلماتی که در اطراف یک لینک قرار دارند موضوع سایت را تشحیص میدهد.

بطور مثال سایت های زیادی در صفحات خود به سایت آمازون ارجاع میدهند که معمولا در جملات آنها کلمه “Books” به چشم میخورد به همین دلیل شما با جستجوی این کلمه در گوگل سایت آمازون را در رتبه دوم و بعد از کتابخانه گوگل مشاهده خواهید کرد ولی برای سایت آمازون به این وسعت و قدرت، کلمه “Cars” بعنوان یک کلمه کلیدی شناخته نمیشود زیرا هیچ لینک ورودی مناسبی برای آن ندارد.

در نتیجه خرید بک لینک تنها زمانی برای سایت شما موثر خواهد بود که از سایت های معتبر و مرتبط با زمینه کاری شما باشد. همچنین باید به کلمه یا عبارت لینک شده یا همان انکر تکست و کلماتی که در اطراف آن حضور دارند توجه ویژه ای داشته باشید. زیرا بک لینک شما بر آن کلمه کلیدی در نتایج گوگل موثر خواهد بود و نه تمام کلماتی که بعنوان هدف خود انتخاب کرده اید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد میکنیم مقاله انکر تکست چیست را در سایت آکادمی وبسیما مطالعه کنید.

بخوانید!  تجارت اینترنتی ، شروع یک تجارت پر سود

تشخیص خرید بک لینک توسط گوگل

گوگل روشهای متنوعی برای تشخیص خرید بک لینک توسط سایت های اینترنتی دارد. مهمترین آنها تیم ویژه گوگل برای مبارزه با این پدیده است که وظیفه ای جز گشت و گذار در اینترنت و شناسایی سایت های فروشنده لینک ندارند. اگر شما سایت مناسبی را برای خرید بک لینک پیدا کرده اید دلیلی ندارد که تیم گوگل نیز نتواند آن را شناسایی کند.

شاید تصور کنید که کارکنان گوگل زمان کافی برای بررسی همه سایت ها و صفحات و شناسایی سایت های فروش بک لینک ندارند، که البته تصور درستی است! ولی معمولا سایت هایی که در فروش بک لینک زیاده روی میکنند و به صفحات بسیاری با موضوعات مختلف لینک میدهند مورد توجه رقبای خود قرار گرفته و مستقیما توسط این افراد به گوگل گزارش میشوند.

در این شرایط یک کارشناس خبره سایت مورد نظر را بررسی کرده و در صورتی که از خرید و فروش بک لینک در آن مطمئن شود به صورت دستی آن را جریمه خواهد کرد. سایتی که به این شکل جریمه شده باشد در پنل گوگل سرچ کنسول خود و در بخش Manual Actions یک پیام با موضوع Unnatural Links دریافت خواهد کرد.

تصویر زیر نمایی از این پیام در نسخه قدیمی گوگل سرچ کنسول و برای سایتی که اقدام به فروش بک لینک کرده است را نشان میدهد.

جریمه دستی سایت توسط گوگ به دلیل فروش بک لینک

تصویر دوم نمونه ای از جریمه دستی گوگل برای یک سایت که اقدام به خرید بک لینک کرده را نمایش میدهد و با توجه به تغییر ظاهر گوگل سرچ کنسول در نسخه جدید نحوه نمایش آن متفاوت است.

جریمه سایت در نسخه جدید گوگل سرچ کنسول به دلیل خرید بک لینک از سایت های دیگر

گوگل کاربران را تشویق میکند تا سایت هایی که از این روش قصد فریب موتور جستجو را دارند معرفی کنند. با این کار هم سایت فروشنده و هم سایت خریدار با جریمه گوگل مواجه خواهند شد. تعداد لینک های ورودی به سایت شما در یک بازه زمانی مشخص و زمینه کاری سایت های مرجع معیارهای دیگری برای شناسایی سایت های متخلف توسط گوگل هستند. برای مشاهده این فرم میتوانید به صفحه معرفی سایت اسپم به گوگل مراجعه کنید.

بعد از آپدیت الگوریتم پنگوئن استفاده زیاد و غیر طبیعی از یک عبارت مشخص بعنوان انکر تکست نیز به لیست تخلفات گوگل در خرید بک لینک اضافه شده است.

چند نکته مهم در خرید بک لینک

اگر همچنان بر این کار پافشاری میکنید و راههای اصولی و بهتر مانند تولید محتوا را نمی پسندید، نکات زیر را قبل از صرف هرگونه هزینه و پذیرش ریسک در نظر داشته باشید تا احتمال جریمه سایت خود را به حداقل برسانید:

  • بک لینک ها را با فاصله زمانی و جداگانه خریداری کنید. پیشنهادهایی مانند “تبلیغات در 10 سایت با پیج رنک 2 و 3” انتخاب مناسبی نیستند.
  • بصورت مستقیم با صاحب سایت در تماس باشید و با واسطه های تبلیغاتی همکاری نکنید.
  • با سایت هایی که بطور گسترده و عمومی اقدام به فروش لینک و پذیرش تبلیغات میکنند همکاری نکنید.
  • تنها از سایت های مرتبط با زمینه کاری خود لینک خریداری کنید.
  • بجای تبلیغات متنی در سایدبار یا فوتر سایت ها، از تبلیغات محتوایی و مطالب اختصاصی (خرید رپورتاژ آگهی) استفاده کنید.
  • بجای خرید بک لینک در تمام صفحات یک سایت، در یک یا چند صفحه خاص تبلیغ کنید.
  • نسبت لینک های خریداری شده به کل لینک های طبیعی سایت کمتر از 10 درصد باشد.
بخوانید!  نحوه عملکرد بازاریابی در طراحی سایت

اشتباهات رایج در خرید بک لینک

با یک جستجوی ساده در اینترنت سایت های ایرانی و خارجی بسیاری پیدا خواهید کرد در حال فروش بک لینک با عنوان های جذاب و تاثیرگذار هستند. اگر تجربه ای در زمینه خرید بک لینک نداشته باشید و اثرات مخرب آن را ندانید ممکن است به راحتی فریب این دست سایت ها را خورده و سئو سایت خود را برای همیشه از بین ببرید. تصویر زیر نمونه هایی از تبلیغات فریبنده برای فروش بک لینک های بی کیفیت را نشان میدهد.

تبلیغات فریبنده برای خرید و فروش بک لینک

یکی از تکنیک های نو در فضای اینترنت سئوی منفی است که با هدف از دست رفتن جایگاه رقبا انجام میشود. حال آنکه بسیاری با هدف بهبود وضعیت سایت خود و با خرید بک لینک عملا سئو منفی را روی سایت خودشان انجام میدهند. برخی از این شعارها را با هم بررسی میکنیم:

خرید بک لینک ارزان

همگی خوب میدانیم که هیچ ارزانی بی دلیل نیست. هرکجا با شعار خرید بک لینک ارزان مواجه شدید بخوانید خرید بک لینک بی کیفیت.

اگر بک لینک ارزان باشد یعنی هرکسی میتواند به راحتی در همان فضایی که شما حضور دارید برای خود لینک سازی کند و با افزایش تعداد این لینک ها در یک سایت عملا ارزش و اعتبار منتقل شده به هریک از این سایت ها کاهش می یابد.

همچنین سایت هایی که لینک های خارجی زیادی دارند ممکن است از نظر گوگل به عنوان فروشنده بک لینک یا اسپمر شناسایی شوند پس بهتر است در این فضا حضور نداشته باشید.

خرید بک لینک انبوه

این دست سایت ها معمولا در کنار ارزان بودن به انبوه بودن تعداد لینک ها اشاره میکنند. همان نکاتی که برای خرید بک لینک ارزان گفتیم برای این دسته نیز صادق است. علاوه بر آن زمانیکه شما لینک خود را در بازه زمانی کوتاهی در سایت های بسیاری قرار میدهید عملا به گوگل اعلام میکنید که اینها غیرطبیعی هستند.

گوگل میداند که شما فرضا طی یک سال گذشته ۵۰ لینک به سایت خود داشته اید و این تعداد در بازه زمانی کوتاهی مثلا یک ماه ناگهان به ۲۵۰۰ لینک افزایش پیدا میکند. لینک هایی که همگی با یک کلمه کلیدی مشخص و در سایت هایی کم ارزش قرار داده شده اند. در این شرایط الگوریتم پنگوئن کار سختی برای شناسایی غیرطبیعی بودن لینک سازی شما ندارد.

بخوانید!  آموزش نصب وردپرس روی ادان دامین سی پنل

بک لینک رایگان!

این روش را میتوان بدترین و ناکارآمدترین روش لینک سازی خارجی دانست. ابزارهای آنلاین آدرس سایت شما را دریافت کرده و در هزاران سایت دایرکتوری یا ابزارهای تست آنلاین آن را درج میکنند. با این کار شما هم تعداد لینک های زیادی در بازه زمانی کوتاه ساخته اید و هم اینکه از صفحات کم ارزشی لینک گرفته اید. بک لینک های رایگان را جدی نگیرید و به شدت از آنها پرهیز کنید.

پیشنهاد میکنیم برای درک بهتر مفهوم بک لینک و اثرات جانبی آن مقاله بک لینک چیست را به دقت مطالعه نمایید و تجربیات خود از خرید بک لینک را در بخش نظرات همین مقاله با ما به اشتراک بگذارید.

خرید بک لینک خارجی

یکی دیگر از تکنیک های رایج برای فریب شما استفاده از عباراتی مثل خرید بک لینک خارجی یا خرید بک لینک معتبر است که موجب میشود تصور کنید برای سایت شما مفید خواهند بود. همانطور که پیش تر گفتیم مهمترین معیار ما برای دریافت لینک از یک سایت ارتباط موضوعی و اعتبار آن است. در حالیکه بیشتر این سایت ها تنها گزینه اعتبار بالا را دارا بوده و از نظر موضوعی هیچ ارتباطی به سایت شما ندارند.

آموزش حرفه ای خرید بک لینک و رپورتاژ آگهی

یکی از مهمترین فاکتورهای تاثیرگذار بر کسب جایگاه در نتایج گوگل رعایت استانداردهای لینک سازی داخلی و البته تدوین استراتژی برای لینک سازی خارجی است.

خرید بک لینک میتواند موجب جریمه سایت شما توسط گوگل شود ولی اگر اصول و استانداردهای لینک سازی را به خوبی بشناسید میتوانید بدون احتمال جریمه شدن از تاثیر شگفت انگیز بک لینک بهره مند شوید.

آکادمی وبسیما با معرفی کارگاه تخصصی لینک سازی کلیه روش ها و استانداردهای لینک سازی کلاه سفید را به شما آموزش میدهد. محتوای این کارگاه آموزشی به شرح زیر است:

  1. فاکتورهای موثر بر تاثیر لینک – Link Juice
  2. اصول لینک سازی داخلی سایت – Internal Links
  3. راهنمای کامل خرید بک لینک – Buy Backlinks
  4. راهنمای خرید رپورتاژ آگهی – Reportage
  5. تکنیک های لینک سازی دستی – Free Backlinks
  6. برنامه زمانی لینک سازی – Link Building Calendar
دیاگرام عصاره لینک Link Juice

تصویر بالا نمونه ای از دیاگرام عصاره لینک و تاثیر عوامل مختلف بر لینک سازی داخلی و خارجی سایت شماست. کلیه المان های موجود در این دیاگرام و روش های صحیح استفاده از هرکدام در این کارگاه بررسی و آموزش داده میشود. برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در این کارگاه به صفحه آموزش لینک سازی مراجعه نمایید.

نوشته چرا خرید بک لینک اشتباه است؟ اولین بار در وبسیما پدیدار شد.