0

چرا سایت شما به یک وبلاگ نیاز دارد؟

طراحی سایت

اگر شما به تازگی قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود را دارید، احتمالا باید درگیر این باشید که “ آیا سایت شما به یک وبلاگ نیاز دارد؟ “. این سوالی است که ممکن است برای بسیاری از صاحبان کسب و کار ها پیش آمده باشد.
فعالان و متخصصان فضای مجازی، همواره کسب و کار ها را تشویق می کنند که در طراحی سایت، وبلاگ را نیز جز اولویت های خودشان قرار دهند. اما از آنجایی که برخی از مدیران مهارت نوشتن کافی ندارند، و در صورت داشتن مهارت وقت کافی برای وبلاگ نویسی ندارند از این ایده استقبال نمی کنند. در صورتی که شما جز افرادی هستید که زمان و مهارت کافی برای وبلاگ نویسی را دارید و یا یکی از کارمندان شما می تواند در این زمینه با شما همکاری کند، فرصت را از دست ندهید! وبلاگ می تواند از جهات بسیاری برای سایت شما موثر واقع شود.
در ادامه به دلایلی که “چرا در طراحی سایت نباید وبلاگ را فراموش کرد” اشاره می کنیم:

۱- یک وبلاگ محتوای مورد نیاز برای انتشار در شبکه اجتماعی را تامین می کند

یکی از اجزای اصلی و جدا نشدنی دیجیتال مارکتینگ، داشتن صفحه در شبکه های اجتماعی و به روز نگه داشتن این صفحات می باشد. انتشار مطالب در صفحه های اجتماعی می تواند ترافیک بیشتری را به سمت سایت شما هدایت کند. همچنین یکی از ویژگی های پست های منتشر شده در وبلاگ این است که، هیچ مانعی برای باز نشر آنها در شبکه های اجتماعی وجود ندارد!

بخوانید!  به‌روزرسانی هسته مارس ۲۰۱۹ (الگوریتم فلوریدا ۲) و داستان‌های پشت پرده!

۲- یک وبلاگ رابط بین شما و مخاطبانتان است

شما به عنوان صاحب یک کسب و کار به طور معمول در رابطه با محصولات و خدمات خود صحبت کردید و در وب سایت خود نیز به معرفی محصولات و خدمات مجموعه خود پرداخته اید. یک بلاگ این امکان را برای شما فراهم می سازد تا وجه دیگری از مجموعه خود را به مخاطبانتان ارائه کنید. از مراحل انجام کار گزارش تهیه کنید، داستان موفقیت هایتان را منتشر کنید، مخاطبانتان را با اطلاعات مفید به روز کنید و … .
از طرف دیگر می توانید بازخورد منتشر شده از طرف مخاطبانتان را در مجموعه منتشر کنید و بر روی نقاط قوت و ضعف مجموعه به صورت هوشمندانه و عملی فعالیت کنید.

۳- یک وبلاگ به شما اعتبار می دهد

پیش از این ذکر شد که با وبلاگ نویسی شما می توانید با مخاطبان خود ارتباط برقرار کرده و روی دیگری از سازمان خود را با مخاطب به اشتراک بگذارید. این ارتباط نزدیک می تواند باعث می شود که شما در حوزه فعالیتتان بین مخاطبان و رقبا به عنوان یک برند و مجموعه حرفه ای شناخته شوید. تاثیر تبلیغات دهان به دهان را به هیچ وجه دست کم نگیرید.

۴- یک وبلاگ برای سئو سایت بسیار موثر است

زمانی که صحبت از سئو سایت به میان می آید، بسیاری از افراد به جنبه های فنی بهینه سازی سایت در طراحی سایت فکر می کنند. اما همان طور که در مقاله “چه عواملی بر بهینه سازی وب سایت (سئو) موثر اند؟” به آن اشاره شد، مسائل فنی فقط ۱۰ درصد سئو سایت را تشکیل می دهد. در صورتی که به روز رسانی مداوم سایت می تواند بسیار مفید تر باشد. در این صورت چه چیزی به جز وبلاگ می تواند موثر باشد؟ موتور های جستجو نظیر گوگل به سایت هایی پر محتوا ارزش بیشتری می دهد. بنابراین می توانید با وبلاگ نویسی و به روز رسانی مداوم بلاگ، رتبه خوبی را در موتور های جستجو کسب کنید و رتبه خود را حفظ نمایید.

بخوانید!  نحوه راه اندازی فروشگاه آنلاین پوشاک | ۴ قدم برای موفقیت

البته باید توجه کنید که ممکن است به محض شروع انتشار محتوا نتایج دلخواهتان را کسب نکنید، نتایج به آرامی قابل دست یابی خواهند بود بنابر این دلسرد نشوید. به شما اطمینان می دهم که پس از مدتی وبلاگ نویسی به یکی از فعالیت های مورد علاقه شما تبدیل خواهد شد.

مقاله “۶ راه برای نوشتن محتوا قابل توجه و معتبر” می تواند به شما ایده بدهد که برای شروع، در چه مطلبی منتشر کنید.

نوشته چرا سایت شما به یک وبلاگ نیاز دارد؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.