0

چرا شما به یک وب سایت فروش آنلاین نیاز دارید؟

طراحی سایت

این روزها و با افزایش روز افزون اینترنت و پیشرفت تکنولوژیکی، فروش و فروش آنلاین بسیار سریعتر و ساده تر از همیشه در دسترس عموم مردم قرار گرفته و توسط مردم استقبال شده است . فعالیت کاربران در بستر فضای مجازی دیگر به انجام تحقیق یا ارسال ایمیل محدود نمی شوند. مردم اکنون از لپ تاپ ها، تبلت ها و حتی تلفن های همراه خود برای انجام کارهای بیشتری از جمله خرید و حتی فروش محصولات از طریق اینترنت استفاده می کنند. امروزه کسب و کار های اینترنتی و فروش آنلاین حتی از خانه هم می تواند یکی از راه های کسب درآمد باشد.

یک وب سایت فروش آنلاین یا E-commerce برای شما این امکان را فراهم می آورد تا محصولات خود را به صورت آنلاین معرفی کنید و اطلاعات تماس خود را در اختیار مشتریان قرار دهید. همچنین امکان خرید و فروش آنلاین و پرداخت وجه به صورت آنلاین را فراهم می آورد. (چگونه برای پرداخت آنلاین وب سایت ، نماد اعتماد الکترونیک بگیریم؟)

در ادامه با برخی از دلایل اهمیت راه اندازی وب سایت تجارت الکترونیک و شروع به فعالیت در بازار فروش آنلاین اشاره می کنیم:

بازار جهانی

یک وب سایت تجارت الکترونیک به شما امکان دسترسی و ارائه محصولات و خدمات خود را به مشتریان سراسر جهان، بدون در نظر گرفتن فاصله و منطقه و یا تفاوت زمانی می دهد.

با استفاده از یک وب سایت تجارت الکترونیک ، تعداد جامعه هدف و افرادی که ممکن است به مشتری شما تبدیل شود به طرز چشمگیری چندین برابر می شود و امکان فروش آنلاین محصولات به افرادی که کلیومتر ها دورتر از شما هستند فراهم می شود.

بخوانید!  چگونه بر کنترل سئو طراحی سایت نظارت داشته باشیم؟

دسترسی آسان و شبانه روزی

فروشگاه اینترنتی ، فروشگاهی که ۲۴ ساعت شبانه روز باز است و مشتریان می توانند از خدمات آن استفاده کنند!
به طور معمول در فروشگاه های فیزیکی ، در صورتی که قصد ارائه خدمات به صورت ۲۴ ساعته را داشته باشید باید کارمندانی با ساعت کاری معلق و شیفت کاری شبانه در نظر گرفت که بتوانند به مشتریان در طول ساعت شب سرویس دهند. این کار عملا برای کسب و کار های کوچک و تازه تاسیس غیر ممکن است . حتی کسب و کار های قدیمی نیز نمی توانند از عهده مخارج مربوط به تعداد زیاد کارمند برآیند.

این درحالی است که فروشگاه اینترنتی ، نیازی به حضور اشخاص ندارد و مشتریان می توانند سفارشات خود را ثبت کرده و در ساعت اداری ، سفارشات را پیگیری نمایند.

نرخ تبدیل بالاتر

منظور از نرخ تبدیل ، تبدیل مراجعه کننده به مشتری است. چه در فروشگاه فیزیکی و چه در فروشگاه اینترنتی ، مراجعه کنندگان زمانی که عمل خرید کردن را انجام دهند به مشتری تبدیل می شوند.

تحقیقات نشان داده که نرخ تبدیل فروش آنلاین می تواند بیشتر باشد. زیرا افراد می توانند سریع تر سفارش خود را ثبت کنند. این در حالی است که در فروشگاه های فیزیکی به دلایلی چون:  شلوغی ، عدم مسئولیت پذیری مسئول یا اشتباه مراجعه کننده ، ممکن است امکان ثبت سفارش به سرعت وجود نداشته باشد.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو

با بهینه سازی فروشگاه اینترنتی برای موتورهای جستجو ، وب سایت شما در نتایج بالا موتورهای جستجو مانند گوگل ظاهر خواهد شد. همچنین با فعالیت در شبکه های اجتماعی و ارتباط برقرار کردن نزدیک با مشتریان ، می توانید اعتماد آن ها را به خود جلب کرده و در صورت کسب محبوبیت حتی بیشتر از پیش رتبه خود در موتور های جستجو را بالا ببرید.

بخوانید!  مزیت سئو محلی برای کسب و کار ها در چیست؟

تجربه خرید آسان

این روزها مشتریان از راحتی خرید آنلاین بیشتر و بیشتر قدردانی می کنند. جست و جو در بازار و فروشگاه های فیزیکی صرف زمان زیادی را میطلبد. این در حالی است که جستجو در اینترنت محدودیت زمانی ندارد، در هر ساعت از شبانه روز میتوان به فروشگاه اینترنتی مورد نظر مراجعه کرد و خرید آنلاین خود را ثبت کرد.

یکی از مزایای فروش آنلاین در این است که امر خرید و فروش را در : ساعت اوج ترافیک ، شرایط آب و هوایی بد ، پیش از شروع کلاس یا زمانی که منتظر اتوبوس هستیم، ممکن می سازد.

هزینه های کمتر

بدون شک، فروش آنلاین محصولات در یک پلت فرم E-commerce ارزان تر و راحت تر می باشد. زیرا صاحبان کسب و کار آنلاین مجبور نیستند هزینه های بالای خرید اجناس، اقدامات امنیتی فروشگاه فیزیکی، صورتحساب های برق و … و تیم بزرگی از کارکنان را مورد توجه قرار دهند. این به نوبه خود امکان فروش محصولات خود را در قیمت های رقابتی ایجاد می کند.

ریسک کمتر

کسب در آمد از طریق یک فروشگاه آنلاین از ریسک کمتری به نسبت افتتاح فروشگاه فیزیکی و سنتی برخوردار است. صاحب یک فروشگاه اینترنتی هزینه های کمتری را پرداخت می کند و در ابتدای فعالیتش با مشکلات مالی کمتری رو به رو خواهد شد و همچنین امکان ضرر های مالی کمتری ، نظیر سرقت یا آتش سوزی ، کسب و کار او را تهدید می کند.

البته در صورتی که در کنار یک فروشگاه اینترنتی ، کسب و کار سنتی را نیز مدیریت کنید ، ریسک خطر هموراه وجود دارد. اما راه های دیگری نظیر بیمه و … نیز برای امنیت کسب و کار شما وجود خواهد داشت.

بخوانید!  طراحی سایت فارس نیوز

افزایش اعتماد در خرید

امروزه خریداران بالقوه به اینترنت می آیند تا اطمینان پیدا کنند و تصمیم نهایی را بگیرند که چه چیزی را خرید کنند. ارائه محصولات در یک فروشگاه اینترنتی و ارائه اطلاعات در خصوص محصولات به صورت بی طرفانه ، فرصت جلب اعتماد مشتریان را فراهم می آورد و باعث می شود بتوانند خرید خود را نهایی کنند.

با توجه به مزایای مطرح شده و فضای رقابتی موجود در بازار فروش آنلاین ، حضور در این فضا به معنای از میدان رقابت خارج نشدن است.

در صورتی که قصد حضور در این بازار رقابتی را دارید ، با توجه به اینکه هر کسب و کاری ، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است می توانید برای مشورت با مشاوران ما در تماس باشید.

نوشته چرا شما به یک وب سایت فروش آنلاین نیاز دارید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.