0

چرا هاست من مسدود شده است؟

شاید برایتان پیش آمده که بعد از خرید هاست و مدتی کار کردن با آن، با پیغامی تحت عنوان This Account has been suspended مواجه شده باشید. با خود می گویید this account has been suspended چیست؟ این پیغام نشان می دهد این اکانت مسدود شده. مسدود شدن هاست به دلایل متعددی ممکن است اتفاق بیافتد. معمولا سپری شدن موعد سررسید، مصرف منابع بالا، وجود حملات روی سایت، مشکلات امنیتی، نقض قوانین و موارد این چنینی از دلایل اصلی مسدود شدن هاست می باشد. در این مطلب از پایگاه دانش میزبان فا بصورت کامل در مورد علل مسدود شدن هاست توضیح خواهیم داد. در نهایت با بررسی آخرین اتفاقات رخ داده و وضعیت هاست می توانید در خصوص حل مشکل ساسپند شدن سایت اقدام نمایید.

موضوعاتی که در این مقاله بررسی می کنیم به شرح زیر هستند:

  • اعلان This Account has been suspended چیست؟
  • حل مشکل ساسپند شدن سایت

اعلان This Account has been suspended چیست؟

این پیغام به هیچ وجه مورد خوشایند هیچکس بخصوص صاحب سایت نیست. البته در مواقعی ممکن است این موضوع خود خواسته بود و هیچ مشکلی نداشته باشد اما در اغلب موارد پیغام This Account has been suspended مربوط به مشکلاتی می باشد که موجب انسداد هاست شده است. در زیر به مجموعه عواملی که می تواند موجب مسدود شدن هاست شود اشاره می کنیم:

  • سپری شدن تاریخ سررسید تمدید هاست
  • مصرف بالای منابع سخت افزاری
  • هک شدن سایت یا وجود مشکلات امنیتی
  • سوء استفاده از هاست و بکارگیری آن برای مقاصد غیرقانونی
  • ارسال تعداد زیاد و یکباره ایمیل از هاست
  • مغایرت استفاده با قوانین مجموعه هاستینگ میزبان

This Account has been suspended

حالا باید موضوع را ریشه یابی نمایید. اصولا یکی از 6 موردی که به آن اشاره کردیم باعث مسدود شدن هاست می گردد. پس با بررسی این موارد و تلاش در خصوص رفع آن ها، هاست از حالت ساسپند خارج و اصطلاحا آنساسپند می گردد و سایت شما مجددا در دسترس قرار می گیرد.

بخوانید!  آموزش تغییر رمز MySQL در محیط SSH

1- سپری شدن تاریخ سررسید تمدید هاست

با توجه به اینکه تحویل، اطلاع رسانی و تعلیق سرویس های هاست در میزبان فا بصورت کاملا خودکار انجام می شود اگر موعد سررسید هاست شما فرا رسیده و از آن گذشته باشید هاست بصورت خودکار مسدود می شود. البته توجه داشته باشید که با پرداخت مبلغ تمدید، هاست بالافاصله و بصورت خودکار رفع انسداد می شود. موضوعی که باید به آن توجه داشت باشید این است که شما حداکثر تا یک هفته فرصت دارید پس از تاریخ سررسید نسبت تمدید هاست خود اقدام نمایید. تاریخ سررسید سرویس های میزبانی در ناحیه کاربری به صورت دقیق نوشته شده است.

2- مصرف بالای منابع سخت افزاری

به صورت طبیعی می بایست منابع روی سرور کنترل گردد تا سایت ها دچار کمبود منابع و اختلال نشوند. فرض کنید سایتی بیش از حد معمول منابع را درگیر کند سایر سایت هایی که روی همین سرور میزبانی می شوند به چه سرنوشتی دچار می گردند؟ قطعا تاثیر منفی مصرف بیش از حد منابع روی سایر سایت ها مشهود و کاربران دیگر اذیت خواهند شد. بر همین اساس مانیتورنیگ دقیق و کنترل و مدیریت منابع حائز اهمیت است. در میزبان فا روال کار به اینصورت است که اگر منابع یک هاست برای سایت کافی نباشد به کاربر اطلاع داده می شود تا نسبت به ارتقا سرویس خود اقدام نماید.

3- هک شدن سایت یا وجود مشکلات امنیتی

زمانی که سایتی هک شود و از طریق دیتاسنتر ایمیل Abuse دریافت شود این موضوع به کاربر اطلاع داده می شود. در صورت عدم رسیدگی، اکانت تا زمان رسیدگی مناسب مسدود می شود. دلیل این است که معمولا هک شدن سایت ها با سوءاستفاده همراه است. مواردی مانند ارسال اسپم، فیشینگ و… خط قرمز هاستینگ ها محسوب می شوند.

بخوانید!  چگونه می‌توانید یک ایده خوب برای کسب و کار دیجیتال انتخاب کنید؟

وبسایت هک شده

4- سوء استفاده از هاست

سرویس هاست برای میزبانی وب سایت است اما در مواردی ممکن است کاربر اقدام به استفاده غیرمتعارف کرده و از آن سوءاستفاده کند. در اینصورت سرویس هاست مسدود می شود و در برخی مواقع قابل رفع انسداد نخواهد بود. دقت داشته باشید استفاده از هاست برای ره اندازی ربات کار چندان جالبی نیست.

5- ارسال تعداد زیاد و یکباره ایمیل از هاست

ارسال ایمیل های انبوه، ایمیل های تبلیغاتی و ایمیل مارکتینگ و استفاده از سرویس وب میل هاستینگ برای چنین مقاصدی مغایر قوانین است. این موضوع سرور و آی پی آن را با مشکل فنی و اعتباری مواجه می کند. در واقعی حتی ممکن است سرور توسط دیتاسنتر تعلیق و از دسترس خارج شود.

ارسال ایمیل انبوه

6- مغایرت استفاده با قوانین میزبان فا

برای اینکه بصورت کامل در جریان کار قرار داشته باشید پیشنهاد می کنیم قوانین استفاده از خدمات میزبان فا را مطالعه نمایید. سیاست کاری میزبان فا به اینصورت است که تا حد امکان سرویس کاربر مسدود نشود اما در برخی مواقع این موضوع اجتناب ناپذیر است. با مطالعه قوانین استفاده و تلاش در جهت تامین امنیت سایت می توانید نگرانی حاصل از این موضوع را برطرف نمایید. بدیهی است این قوانین در جهت آسایش کاربران و افزایش کیفیت میزبانی در نظر گرفته شده اند.

حل مشکل ساسپند شدن سایت

همان طور که گفتیم 6 مورد مذکور از شایع ترین دلایل ساسپند شدن هاست بشمار می روند. با بررسی هر کدام از موارد می توانید در راستای در دسترس قرار گرفتن سایت خود اقدام نمایید. پیشنهاد می کنیم هنگام مواجه با اعلان This Account has been suspended موارد زیر را به ترتیب انجام دهید:

بخوانید!  معرفی ووکامرس و نقش آن در طراحی سایت
  • در اولین گام تاریخ سررسید هاست خود را بررسی نمایید.
  • به میزبانی وب خود تیکتی مبنی بر جویا شدن دلیل ساسپند شدن هاست، ارسال نمایید. اصولا هاستینگ ها تیکتی در این خصوص برای شما ارسال خواهند نمود و در آن گزارش کار خدمت شما ارائه می کنند. اگر از سرویس های میزبان فا استفاده می کنید نحوه ارسال تیکت به پشتیبانی میزبان فا را مطالعه نمایید.
  • وضعیت ارسال ایمیل خود را مورد بازبینی قرار دهید.
  • بررسی کنید وبسایت شما از لحاظ امنیتی مشکلی نداشته باشد.
  • در خصوص موارد پر مصرف همچون ربات ها اقدام نمایید.
  • قوانین مجموعه هاستینگ خود را مطالعه نمایید.
  • اگر با مشکل مصرف منابع مواجه هستید، در خصوص ارتقاء هاست خود اقدام کنید.

در این سری آموزشی از مقالات پایگاه دانش میزبان فا تلاش بر این بود تا شما را با اعلان This Account has been suspended آشنا کنیم. نمایش این پیغام ممکن است بر هر سایتی اتفاق افتد از شایع ترین دلایل بروز آن می توان به مصرف بالای منابع، تخطی از قوانین، گذشتن تاریخ سررسید هاست و… اشاره نمود. با توجه به راهکارهای ارائه شده می توانید سریعا در خصوص حل مشکل ساسپند شدن سایت خود اقدام نمایید. تجربه های خود را در این مورد با ما به اشتراک بگذارید.

در صورتی که از هاست های معمولی استفاده می کنید، می توانید در خصوص ارتقاء منابع یا تغییر سرویس میزبانی خود اقدام نمایید. جالب است بدانید میزبان فا برای اولین بار در کشور در خصوص ارائه سرویس های هاست قدرتمند بدون محدودیت فنی منابع اقدام نموده است.

خرید هاست مخصوص وردپرس

نوشته چرا هاست من مسدود شده است؟ اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.