0

چرا وب سایت داشته باشیم؟

من یک فروشنده پوشاک هستم که سال هاست به شکل سنتی کسب و کار خود را اداره کرده ام. عادت کرده ام که مشتریان خود را رو در رو ببینم و مشتریان ثابت دارم. در بازار اعتبار خوبی دارم و احساس می کنم داشتن یک وبسایت صرف هزینه مالی و انرژی بیهوده است و زحمت مضاعفی بنظر میرسد!

من یک طراح ساختمان هستم. چند سالی می شود که شرکت خود را راه اندازی کرده ام و تجربه پیشینیان ثابت کرده کیفیت تضمین کننده ادامه مسیر من در این حوزه کاری است و نیازی به وبسایت ندارم.

من یک هنرمند هستم و آثار هنری دارم که نیاز به دیده شدن دارند ؛ اما می توانم به راحتی آن ها را در شبکه های اجتماعی به صورت رایگان در معرض دید قرار دهم و  نیازی نیست وقت و هزینه خود را صرف طراحی وبسایت نمایم.

و … .

وقتی با کسب کارهای مختلف صحبت می کنید که چرا سایت خود را طراحی نمی کنند ، پاسخ هایی از این دست خواهید شنید. در ادامه برای شما از مزایای طراحی وبسایت خواهیم گفت.

تاریخچه طراحی سایت :

پیشرفت مداوم تکنولوژی باعث شده انسان زندگی راحت‌تری داشته باشد. این پیشرفت‌ها همچنان ادامه دارد و انسان‌ها همواره خواهان رسیدن به مراتب بالاتری از تکنولوژی است. این  موضوع باعث شده افراد تمایل داشته باشند که دسترسی سریع و نامحدود به خدمات و امکانات داشته باشند.

سال ۱۹۸۳ پدیده ای به نام اینترنت متولد شد و شاید کسی آن روز باور نمی کرد این تولد تا این حد مسیر پیشرفت و توسعه در جهان را تغییر دهد و بدان سرعت ببخشد. شش سال بعد یعنی در سال ۱۹۸۹ ایده اولین وبسایت توسط تیم برنر لی ارائه شد.

بخوانید!  navigation سایت _ چگونه navigation سایت را بهینه سازی کنید

اولین وبسایت طراحی شده ( CERN )

امروز ۳۲ سال از طراحی اولین وبسایت می گذرد و  این در حالی است که حیات و ماندگاری بسیاری از مشاغل و کسب و کارها بدان وابسته است.

مزایای طراحی وبسایت :

 

در دسترس بودن امکانات و خدمات : پیشرفت سریع تکنولوژی که مرهون پدیده اینترنت است این انتظار را در کاربران بوجود آورده که بتوانند در کمترین زمان به خدمات شما دسترسی داشته یاشند.  این یک معامله برد -برد است! چرا که دسترسی سریع تر این امکان را نیز فراهم می سازد که همزمان افراد بسیاری بدون محدویت زمانی به خدمات شما دسترسی داشته باشند. کمترین مزیت آن معرفی شدن در سطح وسیع است.

اعتبار بخشیدن به کسب و کار :  شاید تصور کنید که شبکه های اجتماعی نیز همین مزایا را دارند و بدون صرف هزینه و با دسترسی آسان و با کاربری ساده تر می توان به آن دسترسی داشت. بله کاملا درست است! اما وبسایت به حضور الکترونیکی شما در فضای نامحدود اینترنت اعتبار می بخشد. آدرس وبسایت شما در نظر کاربران مانند آدرس محل کار شما است! بدیهی است که به دلیل نظارت هایی که وجود دارد و مجوزهایی که شما برای وبسایت خود ملزم به کسب آن هستید اعتبار مضاعفی نزد کاربران متعدد خواهید داشت.

ایجاد روابط جدید با همکاران جدید : زمانی که شما وبسایت داشته باشید با یک سرچ ساده می توانید همکاران خود را پیدا کنید و شانس برقراری روابط تجاری جدید برای شما فراهم می شود. به طور متقابل دیگران نیز می توانند شما را پیدا کنند و با روابط جدید کسب و کار خود را گسترش دهید.

بخوانید!  افزایش ارزش و اعتبار طراحی سایت

 

یک ویترین جذاب و کم هزینه برای تبلیغ مستقیم : داشتن یک وبسایت به شما کمک می کند تا محصولات و خدمات خود را با هزینه کم تبلیغ و بازاریابی کنید. در واقع وبسایت شما ویترین هویت شماست که هر چه جذاب تر باشد ، کاربران را بیشتر به سمت خود متمایل خواهد کرد. سئو و بهینه سازی سایت نیز به شما این امکان را خواهد داد تا توسط گوگل تبلیغ شوید! بنابراین کاربرانی که روزانه شما را مشاهده خواهند کرد افزایش پیدا می کند. کاربران با سرچ کلماتی مرتبط با هویت کسب و کار شما می توانند به سایت شما دسترسی پیدا کنند. البته استفاده از شبکه های اجتماعی به عنوان مکمل های تبلیغاتی نیز موثر است.

 

نوشته چرا وب سایت داشته باشیم؟ اولین بار در . پدیدار شد.