0

چرا کسب و کار شما باید برای PPC سرمایه گذاری کند؟

طراحی سایت

در مقاله ای که پیش از این منتشر شد، با بازاریابی موتور های جستجو (SEM) آشنا شدیم و مراحل راه اندازی یک کمپین بازاریابی موتورهای جستجو را بررسی کردیم در ادامه با دلایلی به شما می گویم که چرا کسب و کار ها به PPC نیاز دارند.

۱- رتبه بالاتر در رقابت به صورت بالقوه

PPC به این دلیل جذاب است که به طور بالقوه اجازه می‌دهد تا وب سایت به صورت ارگانیک (بدون پرداخت) از طریق جستجوگرها به منظور بالا بردن رقابت، در صفحه اول گوگل رتبه بندی شود و این موضوع بسیار اهمیت دارد. چرا که مطالعات نشان می‌دهد که صفحه اول گوگل ۷۱.۳ % از کلیه جستجوهای کلیدی را دریافت می‌کند در حالی که صفحات دوم و سوم هر کدام ۵% دریافت می‌کنند.

۲- پرداخت تنها برای کلیک انجام می‌شود نه بازدید

بهترین چیز در مورد PPC این است که شما تنها زمانی که کسی بر روی تبلیغات شما کلیک می‌کند پول پرداخت می‌کنید. بنابراین آگهی شما می‌تواند ۱۰۰۰ بار نمایش داده شود حتی اگر فقط ۱۰ نفر روی آن کلیلک کرده باشند. به عنوان یک کسب و کار، شما باید به دنبال به حداکثر رساندن نرخ تبدیل برای تبلیغات خود باشید و تمام این بازدیدها به افزایش آگاهی از نام تجاری شما کمک می‌کند.

۳- قابلیت تنظیم بودجه

اگر شما تعداد زیادی کلیک دریافت می‌کنید، تبلیغات شما هزینه زیادی خواهد داشت. اینجا جایی است که تنظیم بودجه به کمک شما می‌آید. شما می‌توانید یک بودجه روزانه را تنظیم کنید و زمانی که آن بودجه به اتمام رسید تبلیغات شما متوقف شود.

بخوانید!  رفع ارور این سایت مشکلات فنی را تجربه می‌کند در وردپرس

۴-دریافت داده های مورد نیاز برای کانال های بازاریابی

PPC همچنین می‌تواند برای تعیین کلمات کلیدی مفید برای کسب و کار شما نیز استفاده شود. شما می‌توانید از این کلمات کلیدی در بهبود SEO استفاده کنید. به عنوان مثال اگر شما یک رستوران دریایی دارید و دریافتید که نرخ تبدیل شما برای کلمه «رستوران دریایی غرب» بیشتر از کلمه کلیدی «رستوران دریایی» است، در سئو خود کلمه کلیدی هدف را کلمه کلیدی که بیشترین نرخ تبدیل را داشته است انتخاب می‌کنید.

PPC ضمانتی برای موفقیت شما نیست

همیشه آگاه باشید که کلیک بر روی آگهی، کسب و کار جدید و ایجاد درآمد اضافی را تضمین نمی‌کند. بازدید کنندگانی که وارد صفحات یک وب سایت کسب و کار می‌شوند نقش مهمی در تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان دارند. شما باید در رسیدن به هدف خود این نکته را نیز در نظر بگیرید.

چگونه بفهمیم که آیا PPC برای کسب و کار ما موثر است یا خیر؟

هنگامی که PPC خوب و عالی کار می‌کند، فراموش نکنید که این برای شما به طور مداوم در به دست آوردن مشتریان جدید هزینه دارد. شما باید به عنوان یک کسب و کار تعیین کنید که درآمدی که از این طریق به دست می‌آورید از هزینه ای که برای هر کلیک پرداخت می‌کنید بیشتر باشد. مثلا اگر شما یک رستوران غذای دریایی دارید، در نظر بگیرید که غذای دریایی یک غذای نسبتا گران است. حتی اگر دو نفر از این طریق رستوران شما را رزرو کنند این برای شما مقرون به صرفه است. اما اگر کسب و  کار شما کمتر از این درآمد از طریق کلیک های فراوان به دست می‌آورد باید بدانید که PPC برای کسب و کار شما مناسب نیست.

بخوانید!  گزارش مسیر راهنمای سایت (breadcrumbs) در سرچ کنسول

با وجود PPC چه نیازی به SEO داریم؟

هرچقدر هم که PPC خوب کار کند، در نظر داشته باشید که شما باید به طور مداوم برای به دست آوردن مشتریان جدید از طریق آن هزینه پرداخت کنید. شما به عنوان یک کسب و کار در طول زمان باید با هدف کاهش هزینه های بازاریابی خود پیش روید و یا اینکه برای جستجوی کلمات کلیدی دیگر که ممکن است ترافیک بیشتری برای شما به همراه داشته باشد سرمایه گذاری کنید. سرمایه گذاری به طور همزمان بر روی SEO و PPC شاید در یک برهه از زمان برای شما هزینه های بیشتری داشته باشد اما با گذشت زمان باعث خواهد شد که هزینه های PPC شما کاهش یابد.

نتیجه گیری

امروزه بازاریابی موتورهای جستجو دیک عنصر کلیدی برای هدایت کسب و کارهای آنلاین است. نمی‌توان آن را به علت فقدان زمان و دانش نادیده گرفت. این کاملا قابل درک است که شما به عنوان یک صاحب کسب و  کار باید هزار و یک کار انجام دهید. بنابراین اگر دانش و زمان کافی برای پرداختن به این موضوع ندارید، بهترین کار این است که یک گروه را برای تلاش در زمینه موتورهای جستجو و بهینه سازی سایت خود استخدام کنید.

نوشته چرا کسب و کار شما باید برای PPC سرمایه گذاری کند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.