0

چطور به اعتمادسازی سایت و جذب حداکثری مخاطبان کمک کنیم؟

طراحی سایت

اعتماد یک اصل ضروری است که دستیابی به آن در فضای وب بسیار دشوار خواهد بود، اگر نتوانید اعتماد خوانندگان را جلب کنید چرا باید به سایت شما سر بزنند؟ لی اوت در طراحی سایت کاربرد های زیادی دارد، Layout های مختلف قادرند رفتارهای کاربران در بخش های مختلف سایت را تغییر دهند، در کنار لی اوت ها اعتماد سازی سایت می تواند به وسیله ابزارها و روش های مختلف دیگر هم صورت پذیرد.

فرقی نمی کند وبلاگ نویسی می کنید، قصد فروش محصول خاصی را دارید یا یک سازمان و سرویس دهنده را معرفی می کنید، اعتماد سازی سایت یک اصل مهم است که به راحتی به دست نمی آید با این حال با کمک لی اوت در طراحی سایت و روش های متعدد دیگر می توان به اعتماد سازی بیشتر کمک کرد.

در این نوشتار به ارائه برخی از ترفند های موثر در اضافه کردن عناصر اعتمادسازی به وب سایت در جهت ایجاد ارتباط قوی و موثر با بازدیدکنندگان خواهیم پرداخت. به‌این‌ترتیب قادر خواهید بود مخاطبان خود را به خرید یا هر واکنش مطلوب دیگر که خواست شماست وادار کنید.

اعتماد سازی در طراحی سایت

اعتماد سازی به ایجاد محیطی که کاربران به راحتی با وب سایت ارتباط برقرار کنند کمک می کند، در این فضای ذهنی کاربران به خواست های شما بهتر عمل می کنند و قادر خواهند بود شما را به سایرین پیشنهاد دهند.

دقیقا به همین دلیل است که بسیاری از نتایج صفحه اول گوگل به دامنه های قدرتمند و معتبری مثل COM و یا دامنه های ویژه وبلاگ مثل Blogspot اختصاص می یابد، خرید دامنه های معتبر می تواند به اعتماد سازی سایت شما کمک کند.

بخوانید!  آموزش خطا RSS Feed در وردپرس و نحوه رفع آن

با این وجود دامنه شما تنها بخشی از اعتبار نام تجاری شماست، در کنار یک دامنه عالی به سایر عوامل مهم جهت جلب اعتماد مشتریان نیز نیاز دارید. مهم‌ترین عوامل در اعتمادسازی سایت محتوا و تجربه کاربری مناسب است. با کمک محتوای اثربخش و یک رابط کاربری قوی می توانید ضمن اعتماد سازی سایت مخاطبان خود را افزایش دهید.

TechCrunch یک نمونه عالی در اعتمادسازی وب سایت است که کار خود را از یک وبلاگ ساده شروع کرد و به مرور با جلب اعتماد کاربران به یک وب سایت بین‌المللی در ارائه محتوا و خبر تبدیل شد.

نشان دادن علامت تجاری به مشتریان از راه های مختلف

یکی دیگر از روش های اعتماد سازی سایت نمایش علامت تجاری از طریق سایت های معتبر ثالث است. تجربه ثابت کرده مخاطبان وقتی لوگوی سایت شما را در سایت های معتبر می‌بینند بیشتر به شما و خدماتتان اعتماد می کنند.

اگر یک سرویس و خدمت مناسب به سایت های معتبر دیگر ارائه کنید آن ها با خوشحالی لوگوی شما را در سایت خود قرار خواهند داد.

هدف از نمایش علامت تجاری اعتماد سازی سایت است بنابراین لازم نیست جلب توجه کنید صرف حضور شما درسایت های معتبر دیگر، کافی خواهد بود و اثر مطلوب خود را خواهد داشت.

تعداد کسانی که pCloud و خدمات امنیتی آن را می شناسند بسیار محدود است اما زمانی که کاربران متوجه می شوند Uber، Nike، Ikea، BMW و Adobe از این خدمات استفاده می کنند راحت تر به آن اعتماد می کنند.

توجه داشته باشید یک وب سایت و نشان تجاری آن لزوما نباید پر زرق وبرق باشد و به صورت جنجالی و پر سرو صدا همه جا حاضر شود. طراحی مناسب لوگو در کنار انتخاب رنگ هوشمندانه در عین سادگی می تواند در اعتماد سازی سایت تاثیر گذار باشد.

بخوانید!  بررسی امنیت فروشگاه های اینترنتی و ۱۰ راهکار ارتقاء سطح ایمنی سایت

نظرات کاربران

مردم معمولا به نظرات دیگران راحت تر اعتماد می کنند. هنوز هم بازاریابی دهان‌به‌دهان معتبرترین شیوه بازاریابی در جهان است. از این رو جهت اعتماد سازی سایت می توان از توصیه های کاربران نهایت استفاده را برد. سعی کنید با روش های مختلف مخاطبان را تشویق به نظردهی مثبت در خصوص خدمات و محصولات خود کنید.

یک روش سریع در اعتماد سازی سایت جلب نظر مخاطبان با نمایش هر چند کوتاه نظرات کاربران است.

روش های مختلف نمایش نظر کاربران مثل نقل قول های مستقیم، ضبط ویدئو، سیستم اعتبار دهی کاربران و … در اعتماد سازی سایت بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

سیستم اعتباردهی کاربران به ویژه در فروشگاه های آنلاین به اعتماد سازی سایت کمک قابل توجهی می کند. وقتی کاربران می بینند که مخاطبان دیگر به یک محصول یا نرم افزار امتیاز مناسبی داده اند راحت تر به سراغ آن محصول خواهند رفت.

هر گونه تایید از سوی یک شخص ثالث در اعتماد سازی سایت و جذب مشارکتان کاربران بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

درنهایت باید به این نکته اشاره کرد که اعتماد سازی سایت یکباره به دست نمی آید و نیازمند برنامه مدون و صرف زمان است. در عین حال حفظ اعتماد مخاطبان به سایت هم آسان نخواهد بود و شما جهت حفظ اعتماد سازی سایت موظف هستید نکات مختلفی را به صورت مستمر در سایت خود رعایت کنید.

نوشته چطور به اعتمادسازی سایت و جذب حداکثری مخاطبان کمک کنیم؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.