0

چطور پسورد سی پنل را تغییر دهیم؟

دسترسی غیرمجاز به اطلاعات یکی از بزرگ ترین مشکلاتی است که افراد فعال در حوزه فناوری ممکن است با آن مواجه شوند. گاهی این مشکل می تواند به لو رفتن تمامی اطلاعات و از دست رفتن تلاش های یک فرد منجر شود. یکی از پسوردهای مهمی که باید به آن توجه شود، پسورد ورود به پنل کاربری وب سایت است ک وبمستران باید به آن دقت زیادی داشته باشند. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به بررسی نحوه ریست پسورد سی پنل بپردازیم. به طور پیش فرض پسورد ورود به هاست توسط شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ انتخاب می شود. به همین دلیل بهتر است برای تغییر پسورد در سی پنل اقدام نمایید. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با نحوه تغییر پسورد در کنترل پنل سی پنل این آموزش را مطالعه نمایید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • تغییر پسورد در کنترل پنل سی پنل
  • سوالات متداول آموزش تغییر رمز سی پنل

در صورتی که در ورود به cpanel مشکل دارید یا رمز عبور خود را فراموش کرده اید برای ورود به کنترل پنل سایت نمی توانید از این شیوه برای بازیابی رمز عبور سی پنل خود استفاده کنید. در شرایطی که رمز فعلی سی پنل را فراموش کردید باید مستقیما از مجموعه میزبانی خود درخواست کنید تا اطلاعات هاست شما مجددا ارسال شود.

تغییر پسورد در کنترل پنل سی پنل

  1. در ابتدا به کمک آموزش ورود به سی پنل وارد پنل کاربری خود شوید.
  2. سپس از منو PREFERENCES زیر منو Password & Security را انتخاب نمایید.
    تغییر پسورد در کنترل پنل سی پنل
  3. در گام بعد در صفحه ای که باز می شود باید فیلدهای آن را مطابق عکس تکمیل کنید تا تغییر رمز در سی پنل صورت گیرد. با کلیک روی گزینه Password Generator سی پنل به صورت رندوم یک پسورد که پیچیدگی و سختی مورد نظر را دارد را برای شما می سازد.آموزش تغییر رمز سی پنل
  4. در آخر باید روی دکمه «Change your password now» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده در سی پنل ذخیره شود.
بخوانید!  آموزش نحوه غیرفعالسازی directory browsing وردپرس
همانطور که پیش تر نیز ذکر شد در صورت فراموشی رمز cpanel نمی توان از تکنیک بالا استفاده نمود. چون در این حالت نیاز به وارد کردن پسورد قبلی دارید. اگر از کاربران میزبان فا هستید می توانید به ناحیه کاربری خود مراجعه نموده، تاریخچه ایمیل خود را بررسی و به دنبال ایمیلی تحت عنوان اطلاعات اکانت باشید. در این ایمیل اطلاعات سرویس شما از جمله نام کاربری و رمز عبور سی پنل درج شده است.

همچنین به منظور بالا بردن سطح امنیت اطلاعات در هاست سی پنل خود می تونید از آموزش نحوه قرار دادن رمز عبور بر روی پوشه ها در سی پنل برای جلوگیری از دسترسی افراد غیر مجاز کمک بگیرید.

سوالات متداول در خصوص آموزش تغییر رمز سی پنل

  • در چه شرایطی باید اقدام به تغییر پسورد در کنترل پنل کرد؟
    تغییر پسورد کنترل پنل می تواند دلایل زیادی داشته باشد. یکی از اصلی ترین دلایلی که توصیه می شود این کار را انجام دهید این است که پسورد شما در ابتدا به صورت پیش فرض توسط شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ تعیین می شود. به همین دلیل می توانید با تغییر آن از بابت امنیت اطلاعات خود مطمئن شوید. مورد دیگر می تواندضعیف بودن رمز فعلی باشد. برای بالا بردن امنیت بهتر است رمزی با سختی و پیچیدگی بالا تعیین شود.
  • تغییر پسورد در کنترل پنل سی پنل به چه شکلی امکان پذیر است؟
    شما می توانید مطابق آموزش ارائه شده خودتان اقدام به تغییر پسوردتان کنید یا اینکه از شرکت هاستینگ خود بخواهید که این کار برای شما انجام دهد.
  • در صورت فراموشی رمز cpanel باید چکار کرد؟
    در صورت فراموش کردن رمز ورود به سی پنل می توانید 2 کار انجام دهید. اگر پسورد ابتدایی خود را تغییر نداده اید، در گام اول می توانید به ناحیه کاربری خود و بخش ایمیل ها بروید و اطلاعات هاست خود را در آنجا مشاهده نمایید.  اما اگر رمز را تغییر داده اید، بهتر است از طریق شرکت هاستینگ خود اقدام نمایید.
  • از چه کاراکترهایی برای افزایش امنیت پسورد باید استفاده کرد؟
    بهتر است برای بالا بردن سختی پسورد خود از اعداد، حروف لاتین کوچک و بزرگ و کاراکترهای خاص مثل @، ! و … استفاده نمایید. در نظر داشته باشید که با توجه به اینکه ممکن است به خاطر سپردن چنین رمزهایی دشوار باشد، بهتر است آنها را در جایی مطمئن ذخیره کنید تا در صورت نیاز به آن دسترسی پیدا کنید.
بخوانید!  طراحی اپلیکیشن – اصول طراحی اپلیکیشن کاربر پسند
در نظر داشته باشید که بهتر است از اسم، تاریخ مناسب های خاص، شماره شناسنامه و … برای پسورد استفاده نکنید. هر چقدر سختی و پیچیدگی آن بیشتر باشد، امنیت آن بالاتر است. 
  • آیا می توان یوزر و پسورد cpanel را تغییر  داد؟
    تنها شرکت ارائه دهنده خدمات هاستینگ به نام کاربری هاست دسترسی دارد و اصولا این مورد به دلایل فنی تغییر نمی کند . به همین منظور باید از شرکت هاستینگ خود درخواست کنید تا این مورد را بررسی کنند.
  • بهتر است در چه بازه های زمانی رمز ورود سی پنل را تغییر دهیم؟
    بهتر است در بازه های زمانی منظم و نزدیک به هم این اقدام صورت گیرد. چرا که حفظ امنیت رمز ورود بسیار اهمیت دارد و با تغییر پسورد در سی پنل به شکلی منظم می توان امنیت مورد نظر را تامین نمود. لازم است دوباره به این نکته اشاره شود که رمز تعیین شده را در جایی مطمئن ذخیره کنید تا دچار مشکلات احتمالی فراموش کردن آنها نشوید.
  • ریست پسورد سی پنل در چه صورت انجام می شود؟
    توصیه می شود در زمان های منظم جهت افزایش امنیت، کاهش احتمال هک شدن و… نسبت به ریست پسورد سی پنل خود اقدام کنید.
  • برای بازیابی رمز عبور سی پنل چه اقداماتی انجام دهیم؟
    امکان بازیابی رمز عبور سی پنل در هاست وجود ندارد و تنها می بایست اطلاعاتتان را از ناحیه کاربری دریافت نمایید یا از سرویس دهنده میزبانی خود درخواست کنید این اطلاعات را مجددا برای شما ارسال نمایند.

تغییر پسورد در سی پنل یکی از کارهایی است که صاحبان وب سایت باید برای افزایش امنیت وب سایت خود انجام دهند. چرا که داشتن یک پسورد ساده یا پسوردی که افراد مختلف آن را در اختیار دارند، می تواند امنیت یک وب سایت را به خطر بیندازد. در این مقاله تلاش بر این بوده است که شما بگوییم چطور پسورد سی پنل را تغییر دهید. در صورتی که مطابق این آموزش پیش بروید، می توانید به راحتی پسورد سی پنل خود را تغییر داده و امنیت وب سایت خود را به طور مناسبی افزایش دهید.

بخوانید!  پیش از شروع کمپین بازاریابی موبایل چه اقداماتی لازم به اجرا می باشد؟

آموزش هاست cpanel

نوشته چطور پسورد سی پنل را تغییر دهیم؟ اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.