0

چند نکته که شما را به یک توسعه دهنده فرانت اند حرفه ای تبدیل می کند!

طراحی سایت

زمانی که شما توسعه فرانت اند را به عنوان حرفه خود انتخاب می کنید ، باید این را بدانید که صرفا با یادگیری کدنویسی همه چیز تمام نمی شود. اگر بخواهید که یک توسعه دهنده فرانت اند حرفه ای باشید ، باید تجارب زیادی کسب کنید . اما یکی از دغدغه های توسعه دهندگان فرانت اند این است که آن ها وقت بسیار کمی را دارند. وقتی از وقت کم صحبت میکنیم منظور مان انقدر کم است که گاهی فرصت برگشت به کد و تمیز کردن کد و مستند کردن کد و حتی گذاشتن کامنت برای افرادی که در آبنده روی پروژه کار می کنند را هم ندارند. بنابراین در این نوشتار قصد داریم شما را با نکاتی آشنا کنیم که به تبدیل شدن به یک توسعه دهنده فرانت اند حرفه ای کمک می کند.

 یک توسعه دهنده فرانت اند نباید یک دریا به عمق یک بند انگشت باشد!

هیچ شکی نیست که یک برنامه نویس فرانت اند حرفه ای باید همیشه و همیشه به روز باشد. اما اینکه بداند چه چیزی را در چه زمانی باید بیاموزید بسیار حائز اهمیت است. دو نکته را هرگز فراموش نکنید:

  •  وقت خود را در سایت هایی که هر روز یک استاندارد منتشر می کنند هدر ندهید.
  • نیازی نیست به تمام تکنولوژی ها و فریم ورک ها مسلط باشید.

حقیقت امر این است که اغلب تکنولوژی ها و فریم ورک ها هیچ وقت آن قدر مورد توجه عموم قرار نمیگیرند. یک پیشنهاد هوشمندانه این است که وقت با ارزشتان را برای تکنولوژی ها و فریم ورک هایی بگذارید که توسط شرکت های بزرگ مورد توجه قرار گرفته است و

بخوانید!  طراحی سایت خدمات صوتی و تصویری

البته این به این معنی نیست که دیگر فریم ورک هایی که توسط شرکت های بزرگی مانند گوگل و مایکروسافت پشتیبانی نمی شوند ، ارزش یادگیری را ندارند. در برخی از موراد دیده شده که شرکت های کوچک در این حوزه بسیار خوب عمل می کنند. اما به صورت یک قانون کلی ، الویت یادگیری با تکنولوژی های شرکت های بزرگ می باشد.

فرانت اند را هوشمندانه بیاموزید!

اگر شما یک تکنولوژی را بطور کامل ، عمیق و مفهومی بیاموزید ، می توانید در مدت زمان کوتاه به راحتی با فریم ورک های آن ارتباط برقرار کنید و حتی به مرور زمان در آن فریم ورک حرفه ای شوید.

مدیریت زمان با کدنویسی خوب میسر می شود!

یکی از اشتباهات رایج توسعه دهندگان این است که به دلیل کمبود وقت شروع به کد نوییسی بدون رعایت اصول یک کد خوب می کنند. اما این کار به مراتب زمان بیشتری را از آن ها می گیرد. از دیگر اشتباهات توسعه دهندگان می توان به موراد زیر اشاره کرد:

  • وقت زیادی را صرف فکر کردن در مورد نوشتن یک کد حرفه ای می کنند بدون آنکه چیزی بنویسند.
  • بدون فکر کردن و یافتن راه حل مناسب ، شروع به کد زدن می کنند.

برای حل این مشکل توسعه به روش Test-driven یا توسعه آزمون محور پیشنهاد داده می شود. اساس توسعه آزمون محور را کنت بک به خوبی در یک جمله توضیح می دهد.

کدی بنویسید که در مرحله اول کار کند سپس در مراحل بالاتر آن را بهینه کنید تا بهتر و سریع تر کار کند.

بخوانید!  آشنایی با تکنیک های سئو و طراحی سایت

توسعه به روش TDD یا Test Driven Development کمک می کند که کد نهایی با باگ کمتری روبرو شود.

فراموش نکنید که قهرمان کدنویسی وجود ندارد!

یکی از اشتباهاتی که توسعه دهندگان انجام میدهند، این است که سعی دارند با انجام دادن پروژه های سنگین در مدت زمان کوتاه خود را توسعه دهنده فرانت اند حرفه ای نشان دهند و از خود در ذهن بقیه افراد یک قهرمان بسازند. اما چیزی که باید به آن توجه کنید آن است که کد نویسی، حرفه ای است که دقت زیادی را می طلبد. در صورتی که با شب بیداری قصد به پایان رساندن یک پروژه را در زمان کوتاه داشته باشید ، در طول زمان ضعیف شده و بیمار می شوید در این صورت در نوشتن کد به مراتب کندتر شده و بی دقت و بد قول خواهید شد.

بنابراین یکی از مورادی که از شما یک توسعه دهنده فرانت اند حرفه ای میسازد، انتخاب زمان تحویل پروژه می باشد. توجه کنید که زمان تحویل کوتاه ، صرفا نشانه حرفه ای بودن شما نیست. یک زمان مناسب را اعلام کنید که بتوانید بدون آنکه به خود فشار بیاورید پروژه را به سرانجام برسانید.

نوشته چند نکته که شما را به یک توسعه دهنده فرانت اند حرفه ای تبدیل می کند! اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.