0

چه افزونه هایی در پوشه mu-plugins وردپرس قرار می گیرد؟

وردپرس یکی از سیستم های مدیریت محتوا محبوب است که کاربران بسیار زیادی را در اقصی نقاط جهان دارد. این سیستم مدیریت محتوا به طور پیش فرض از قابلیت های بسیار زیادی برخوردار است که کار شما را تا حد بسیار زیادی ساده تر می کند. اما گاهی اوقات این قابلیت ها کافی نیستند و شما نیاز دارید که قابلیت های بیشتری را به وب سایت خود اضافه نمایید. برای این کار می توانید از افزونه هایی که منحصراً برای وردپرس طراحی شده اند و بیشترین همخوانی را با این سیستم مدیریت محتوا دارند، استفاده کنید. برخی از این افزونه ها به صورت پیش فرض روی وردپرس فعال می باشد و شما نیازی به فعالسازی آنها ندارید. اما برخی دیگر را باید در ابتدا روی هاست خود آپلود کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید. افزونه های پیش فرض که از نظر وردپرس باید به صورت پیش فرض فعال باشند در پوشه ای تحت عنوان Must-Use plugin قرار می گیرد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم شما را با پوشه mu-plugins و افزونه هایی که در آن قرار می گیرند آشنا نماییم.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت، به شرح ذیل است:

  • پوشه mu-plugins چیست؟
  • ویژگی های پوشه mu-plugins وردپرس
  • نحوه ایجاد پوشه Must-Use plugin وردپرس

پوشه mu-plugins چیست؟

Must-Use plugin که معمولاً با نام muplugin نیز شناخته می شود در واقع محلی برای افزونه هایی است که به صورت پیش فرض روی وب سایت های وردپرسی فعال می باشد. در واقع با داشتن این پوشه روی هاست خود شما دیگر نیازی ندارید که یک افزونه را خودتان فعال کنید و تنها کافی است افزونه های مورد نظر خود را در مسیر درست در هاست آپلود نمایید و وردپرس به صورت خودکار متوجه می شود که باید از افزونه های قرار گرفته در این پوشه استفاده کند. شاید تصور کنید که فعال کردن چند افزونه کار چندان دشواری نباشد اما واقعیت این است زمانی که شما مدیریت چند وب سایت وردپرسی را در کنار هم در دست داشته باشید، بهتر می توانید متوجه اهمیت پوشه mu-plugins وردپرس شوید.

نکته ای که لازم است در نظر داشته باشید این است که شما امکان غیرفعال کردن افزونه های قرار گرفته در این پوشه را ندارید. در واقع اگر قصد دارید آنها را غیر فعال کنید لازم است که آنها را از روی این پوشه در هاست خود پاک کنید. شما می توانید افزونه های اصلی خود را که وجود آنها روی تمامی وب سایت های وردپرسی فعالتان ضروری است را در این پوشه قرار دهید و آنها را به یک بخش اصلی هسته وردپرس خود تبدیل کنید. بدین ترتیب دیگر نیازی نیست که برای نصب هر یک از این افزونه ها روی وب سایت های خود اقدام کنید و در همان مرحله نصب وردپرس تمامی این افزونه ها به صورت پیش فرض برای شما فعال می شود.

بخوانید!  تاثیر رسانه های اجتماعی در طراحی سایت

آموزش رایگان وردپرس

ویژگی های پوشه mu-plugins وردپرس

افزونه هایی که در پوشه mu-plugins قرار می گیرند دارای یکسری ویژگی های منحصر به فرد هستند که باعث می شود نسبب به افزونه های فعال روی یک وب سایت تفاوت هایی را داشته باشند. در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

ویژگی های پوشه mu-plugins وردپرس

  • اصلی ترین ویژگی افزونه هایی که در پوشه mu-plugins قرار می گیرند این است که به صورت پیش فرض فعال می باشند. در واقع تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که فایل افزونه مورد نظر را در مسیر دایرکتوری mu-plugins آپلود نمایید. سپس پلاگین به صورت خودکار فعال شده و شما دیگر نیازی به طی کردن فرآیند فعال سازی افزونه روی وردپرس خود نخواهید داشت. موضوعی که درباره این پوشه وجود دارد این است که اگر شما فایل های مربوط به افزونه ها را در مسیر درست آن قرار دهید، وردپرس آنها را به صورت خودکار اجرا می کند.
  • موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد این است که شما نمی توانید این افزونه ها را از طریق صفحه مربوط به «افزونه ها» در وردپرس غیرفعال نمایید. تنها راهی که امکان غیرفعالسازی یکی از افزونه های قرار گرفته در این وب سایت را دارید این است که فایل را از پوشه mu-plugins پاک کرده یا جا به جا نمایید. بدین ترتیب دیگر تا زمانی که خودتان از طریق پنل مدیریتی هاست اقدام نکنید، امکان غیرفعالسازی یک افزونه را نخواهید داشت.
  • با توجه به اینکه شما امکان فعالسازی دستی افزونه های قرار گرفته در این پوشه را ندارید، نمی توانید از قابلیت هوک وردپرس استفاده کنید. در واقع با هوک شما می توانید به وب سایت خود قابلیت های جدیدی را اضافه کرده و آن را شخصی سازی کنید. در نتیجه اگر می خواهید از این قابلیت وردپرس بهره بگیرید بهتر است افزونه های خود را در پوشه mu-plugins قرار ندهید.
بخوانید!  گوگل ادز یا سئو؟ یک بررسی همه جانبه!

نحوه ایجاد پوشه Must-Use plugins وردپرس

افزونه هایی که حالت Must-Use می گیرند از نظر کارکرد با افزونه های دیگر تفاوتی ندارند، تنها تفاوت آنها مسیری است که در آن روی هاست قرار می گیرند. در ادامه به شما خواهیم گفت که از چه مسیری پیش بروید تا بتوانید افزونه های خود را در پوشه مورد نظر آپلود نمایید. برای آپلود افزونه های پیش فرض وردپرس باید به شکل زیر پیش بروید:

  1.  در ابتدا به منظور ورود به پنل مدیریتی هاست خود باید اقدام به وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود نمایید. در این مقاله به صورت پیش فرض از کنترل پنل سی پنل استفاده می کنیم.
  2. در این مرحله باید از طریق منو «Files» زیر منو «File Manager» را انتخاب نمایید.
    پوشه mu-plugins چیست؟
  3. سپس در صفحه ای که به شما نمایش داده می شود مسیر «public_html» را انتخاب نمایید.
    پوشه mu-plugins وردپرس چیست؟
  4. از میان گزینه های قرار گرفته در این مسیر، پوشه «wp-content» را انتخاب کنید.
    نحوه کار با پوشه mu-plugins وردپرس
  5. به طور معمول افزونه های نصب شده در پوشه ای تحت عنوان «plugins» قرار گرفته اند. حال برای ایجاد افزونه های Must-Use باید پوشه ای تحت عنوان «mu-plugins» ایجاد نمایید. برای اینکار همانند تصویر زیر روی گزینه «Folder» کلیک نمایید.
    آموزش کار با پوشه mu-plugins وردپرس
  6. نام دایرکتوری که ایجاد می کنید را «mu-plugins» قرار دهید و سپس روی دکمه «Create New Folder» کلیک کنید.
    نحوه ایجاد پوشه mu-plugins وردپرس
  7. حال دایرکتوری ایجاد شده را باز کرده و همانند تصویر زیر روی گزینه «File» کلیک کنید.
    آموزش ایجاد پوشه mu-plugins وردپرس
  8. یک فایل php تحت عنوان «my-first-mu-plugin.php» ایجاد کرده و در ادامه روی دکمه «Create New File» کلیک نمایید.
    چگونگی ایجاد پوشه mu-plugins وردپرس
  9. بعد از ایجاد فایل مورد نظر در دایرکتوری «mu-plugins» مشابه تصویر زیر با کلیک روی گزینه «Edit» اقدام به ویرایش آن نمایید.
    نحوه ایجاد پوشه mu-plugins وردپرس
  10. حال در این مرحله کد زیر را در صفحه وارد کنید.
    <?php
    function Test(){
    echo '<p style="float:left; padding: 10px;margin:3px; background-color: gray;">WisdmLabs</p>';
    }
    add_action('wp_footer','Test');
    ?>
    در ادامه نیز روی دکمه «Save Changes» کلیک کنید.
    پوشه mu-plugins وردپرس چیست؟
  11. حال اگر به پیشخوان وردپرس خود وارد شوید، می توانید در صفحه مربوط به منو «افزونه ها» زبانه ای تحت عنوان «لازم» را مشاهده نمایید. فایل php تستی شما در این بخش به عنوان یک افزونه نمایش داده می شود.
    پوشه must-use-plugins وردپرس چیست؟
بخوانید!  cdn چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

اکنون اطلاعات مربوط به افزونه هایی که در پوشه mu-plugins هاست قرار بگیرند در سربرگ “لازم” نمایش داده می شوند و شما به وردپرس می گویید این افزونه ها الزاما باید اجرا شوند. این قابلیت برای مدیران وبسایت ها بسیار کاربردی است و اجازه حذف برخی افزونه ها را به کلی می گیرند.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا با بیان توضیحات کامل به این سوال که پوشه mu-plugins چیست پاسخ مناسبی را ارائه دهیم. بدین ترتیب شما این شانس را دارید که افزونه های اصلی وب سایت وردپرسی را شناسایی و مدیریت نمایید. در صورت داشتن هر گونه سوال یا ابهامی درباره نکاتی که در این آموزش بیان شده است، از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه باشید. سوالات و نظرات شما در سریع ترین زمان ممکن مورد بررسی قرار گرفته و در اسرع وقت پاسخ داده می شود.

همان طور که پیشتر نیز ذکر شد برای مدیریت حرفه ای سایت خود می بایست از قابلیت ها و امکانات وردپرس به بهترین نحو ممکن استفاده کنید. در این راستا بهتر است از سرویس هایی برای میزبانی سایت خود استفاده کنید که دارای سرعت و کیفیت بالایی باشند تا به راحتی قادر به مدیریت هاست خود باشید و هنگی و کند بودن سرویس برای شما خسته کننده نباشد. در این راستا میزبان فا برای اولین بار در ایران از سرویس هاست ابری با آپتایم 100 و سرعت فوق العاده بالا رونمایی کرده است.

خرید هاست ابری وردپرس

نوشته چه افزونه هایی در پوشه mu-plugins وردپرس قرار می گیرد؟ اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.