0

چه زمانی نباید اقدام به راه اندازی استارت آپ کرد؟ – قسمت دوم

طراحی سایت

در نوشتاری که پیش از این با عنوان ” چه زمانی نباید اقدام به راه اندازی استارت آپ کرد؟ – قسمت اول ” در وبلاگ داده پردازان راستین منتشر شد ، به شرایطی اشاره کردیم که راه اندازی استارت آپ را با چالش رو برو می کند. به اهمیت آنالیز ایده راه اندازی استارت آپ اشاره کردیم و نقش آن در موفقیت استارت آپ را بررسی نمودیم . همچنین اشاره کردیم که عدم آنالیز ایده راه اندازی استارت آپ در بسیاری از مواقع باعث می شود که نتوان جامعه هدف را به خوبی شناخت و این امر سبب شکست برنامه های بازاریابی استارت آپ می شود. استارت آپی که نتواند کسب در آمد کند محکوم به شکست است و قبل از آنکه بتواند وارد بازار رقابتی شود باید بازار را ترک کند.

در ادامه به دیگر شرایط چالش زای راه اندازی استارت آپ اشاره می کنیم. لازم است به این نکته اشاره کنیم که قصد ما از نوشتن این نوشتار این نیست که شما را از راه اندازی استارت آپ منصرف کنیم، بلکه با معرفی شرایطی که استارت آپ ها را دچار چالش می کند قصد داریم که به شما برای راه اندازی استارت آپ موفق کمک کنیم.

۱- نداشتن صبر و استقامت

زمانی که صحبت از افراد موفق به میان می آید ، استیو جابز (مدیر عامل اسبق شرکت اپل ) یکی از افرادی است که همیشه در مورد او صحبت می شود. کار آفرینی که کار خود را با یک تیم کوچک در گاراژ خانه شروع کرد و در طول چند سال محصولات اپل وموفقیت او در تجارت، زبان زد خاص و عام شد.

بخوانید!  نحوه ساخت ساب دامین در هاست سی پنل

اما شاید برای شما جالب باشد که بدانید استیو جابز یک بار در سال ۱۹۸۵ از شرکتی که خود آن را تاسیس کرده بود، یعنی شرکت اپل ، اخراج شد. با این حال او هیچ گاه عقب نکشید و شرکت رایانه ای نکست و سپس شرکت گرافیکی پیکسار را تاسیس کرد و موفقیت هایی که با تاسیس این دو شرکت بدست آورد سبب شد تا بتواند دوباره به شرکت اپل باز گردد.

مسیر رسیدن به موفقیت کوتاه و بدون مشکل نیست. اگر در مسیر راه اندازی استارت آپ با مشکل روبرو شدید ، نا امید نشوید. برای رسیدن به موفقیت صبر و استقامت خود را نشان دهید.

۲- عدم بررسی رقبا و استارت آپ های مشابه

شاید به نظر بسیاری از افراد پیاده سازی ایده هایی که پیش از این توسعه داده شده اند و به صورت استارت آپ های فعالی در بازار فعالیت می کنند ایده عاقلانه ای نباشد. اما نمونه هایی وجود دارد که نشان می دهد ، در صورتی که هوشمندانه به باز طراحی ایده ها دیگر استارت آپ ها بپردازید می توانید موفقیت را از آن خود کنید و حتی سهم بیشتری از بازار را بدست بگیرید.

برای مثال اپ استور ایرانی سیب اپ را در نظر بگیرید. در حال حاضر این امکان را به سایر استارت آپ های ایرانی می دهد تا نسخه ios اپلیکیشن خود را به سادگی در این اپ استور منتشر کنند. از آنجایی که سهولت استفاده از این اپ استور برای کاربران ایرانی به مراتب بهتر است ، مورد توجه بسیاری از کاربران ایرانی تلفن های هوشمند ios قرار گرفته است.

بخوانید!  طراحی سایت امداد خودرو

اما با توجه به مصاحبه ای که پویا خوشبخت یکی از بنیان گذاران با مجله شنبه داشته است ، زمانی که آن ها شروع به فعالیت کردند ، سیبچه رقیب قدرتمند تری بوده است. اما آنها با بررسی و آنالیز اشتباهات آنها توانسته اند موفق تر عمل کنند.

بنابراین پیاده سازی ایده های قدیمی در صورتی که بخوبی آنالیز شده باشد و هوشمندانه باز طراحی شوند می تواند باعث راه اندازی استارت آپ موفق شوند. این در حالی است که در صورت عدم بررسی رقبا ممکن است که  شما نیز درگیر اشتباهات ساده ای شود که تنها با بررسی استارت آپ های رقیب قابل اجتناب بودند.

۳- نداشتن دانش و سرمایه کافی

اما یک نکته بسیار مهم در راه اندازی استارت آپ ، سرمایه یا دانش!

یکی از موضوعات انشا دوران تحصیل در مرحله آخر راه اندازی استارت آپ به ما برای تصمیم گیری برای راه اندازی استارت آپ کمک می کند. همان موضوع معروف علم بهتر است یا ثروت !

زمانی که صحبت از راه اندازی استارت آپ به میان می آید ، علم و ثروت هر دو می توانند به یک اندازه مهم باشند.

راه اندازی استارت آپ علاوه بر اینکه نیاز به مطالعه در خصوص ایده و سایر موارد دارد، نیاز به دانش فنی برای پیاده سازی و توسعه دارد. در صورتی که شما دانش فنی کد نویسی را داشته باشید می توانید با گرد هم آوردن تعدادی از برنامه نویسان و طراحان تیم خود را تشکیل دهید و ایده خود را پیاده سازی کنید. معمولا تیم ها پس از آنکه ایده اولیه را توسعه دادند و به یک محصول اولیه رسیدند برای جذب سرمایه گذار به مراکز رشد پارک های فناوری یا شتاب دهنده ها مراجعه می کنند. این مراکز مشکل سرمایه تیم ها را برای توسعه محصول را به ازای دریافت سهم ، بر طرف می کنند.

بخوانید!  بررسی تاثیرات ایجاد محتوا در طراحی سایت

راه حل دیگری که وجود دارد سرمایه گذاری در استارت آپ ها یا تشکیل تیم با سرمایه اولیه می باشد. این زمانی رخ می دهد که شما دانش فنی برای توسعه ایده راه اندازی استارت آپ را ندارید ، اما سرمایه لازم را دارید.

در این حالت می توانید یک تیم توسعه استخدام کنید تا ایده شما را به سر انجام برسانند.

فراموش نکنید که مسیر توسعه استارت آپ کوتاه نیست و باید برای کسب موفقیت ، در طول توسعه قدم به قدم با تیم توسعه دهنده همراه شوید.

برای راهنمایی استخدام یک تیم توسعه دهنده مقاله ” چگونه برنامه نویس و توسعه دهنده وب استخدام کنید ” را بخوانید.

نوشته چه زمانی نباید اقدام به راه اندازی استارت آپ کرد؟ – قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.