0

چه عواملی بر بهینه سازی وب سایت (سئو یا SEO ) موثر اند؟

درمقاله قبل با مفهوم بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو یا به اختصار سئو یا SEO خواندید. در این مقاله سعی بر این است که به سوالتی نظیر “چه عواملی بر روی سئو موثر می باشد؟” پاسخ داده شود.

با توجه به نمودار بالا عوامل موثر بر روی سئو را میتوان به سه قسمت تقسیم کرد.

-محتوا

-کد نویسی (طراحی وب سایت)

-sosial (صفحات اجتماعی)

همان طور که در نمودار مشاهده نمودید این سه فاکتور به یک اندازه بر روی سئو یا SEO تاثیر گذار نیستند.

در صورتی که طراحی وب سایت شما بر پایه اصول باشد، قدم اول و ۱۰ درصد از فعالیت مربوط به سئو یا SEO را انجام داده اید. بعد از آن برای حفظ رتبه،  باید بر روی محتوا و شبکه های اجتماعی، که هر کدام تاثیر ۴۵ درصدی دارند فعالیت خود را آغاز کنید.

تاثیر محتوا بر روی سئو

تاثیر ۴۵ درصدی محتوا بر روی سئو یا SEO میتواند نشانگر اهمیت محتوا بر روی بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو باشد.

از نمونه های محتوای قابل قبول برای موتور های جست و جو میتوان به هماهنگی بین عنوان مطلب و محتوای نوشته شده اشاره کرد. موتورهای جست و جو محتوا را بررسی میکنند و زمانی که با عنوان هماهنگ نباشد متوجه این موضوع میشوند. در ادامه در این زمینه توضیحات بیشتری داده میشود.

 

یک محتوای خوب باید شامل چه عناصری باشد ؟ موتورهای جستجو چه فاکتور هایی را ارزیابی میکنند؟

تولید محتوا موثر بر سئو یا SEO

میتوانید برای نوشتن یک محتوای خوب و قابل قبول برای موتور های جستجو یک چک لیست تهیه نمایید و طبق آن مطالب خودتان را تهیه کنید.

بخوانید!  ۵ تکنیک طراحی سایت برای جلب توجه موتور های جستجو

-در مر حله اول تعیین هدف از تولید محتوا اهمیت دارد. دقیقا چه هدفی را از تهیه آن محتوا دنبال میکنید؟

این درست است که موتور های جستجو مطالب شما را ارزیابی و رتبه بندی میکنند، اما نباید فراموش کنید که شما برای مخاطبانتان مینویسید.در صورتی که مطلب شما هیچ هدفی را دنبال نکند مخاطبان شما این را درک خواهند کرد. موتور های جستجو هم میتوانند بفهمند که شما بین مخاطبان محبوب نیستید و این یک نمره منفی برای سئو یا SEO می باشد!

– عنوانی مناسب کمتر از ۷۰ کاراکتر تولید کنید. البته عنوان خیلی کوتاه هم مناسب نیست.

-عنوان و محتوا باید با هم هماهنگی داشته باشند. این یکی از فاکتور های مهم است. موتورهای جستجو خیلی سریع عدم هماهنگی را درک میکنند. پس سعی در گول زدن موتورهای جستجو کاری بیفایده ای هست.

-اگر محتوا شامل عکس می باشد، باید حتما متن بجای عکس یا خاصیت “ALT” داشته باشد و چه بهتر اگر این متن ارتباط بین عکس و عنوان را مشخص کند.

-لینک داخلی بسازید: درصورتی که متن شما شامل کلماتی هست که در مورد پیش از این در آن حوزه تولید محتوا انجام داده اید یا اینفوگرافیکی تهیه کرده اید، پس به آن مقالات و مطالب لینک بدهید. با لینک دادن به صقحه دیگر سایت خودتان لینک داخلی ایجاد کرده اید.

– با آپدیت کردن مطالب قدیمی و اضافه نمودن لینک جدید، علاوه بر اینکه مخاطب سایت خودتان را راضی نگه داشته اید، این کارتان از دید موتورهای جستجو نیز دور نمیماند!

-روزانه حداقل ۱ تا ۲ بار در سایت مطالب جدید بگذارید.

بخوانید!  تبلیغات گوگل ادز (ادوردز سابق) چیست؟ چگونه در آن تبلیغ کنیم؟

-لینک مطالب مرتبط با مطلبی که مخاطبتان در حال بررسی آن هست را در دسترس او قرار دهید.

-اگر برای جمع آوری محتوای مطالبتان از منابع معتبر دیگر استفاده کرده اید، به آنها لینک بدهید. با اینکار به مطالب خودتان اعتبار میبخشید. (ایجاد بک لینک)

 

بک لینک (Back Linke)

عکس زیر گویای معنای بک لینک میباشد، اینکه سایت های دیگر به سایت شما لینک دهند را بک لینک گویند.
بک لینک از این جهت اهمیت دارد و بررسی میشود که، هرچه افراد بیشتری مطالب شما را به اشتراک گذاشته یا در مطلاب خودشان به وب سایت شما اشاره کنند، نشان دهنده موفقیت و محبوبیت بیشتر شما می باشد.

بک لینک یکی از فاکتور هایی است که در سئو کلاه سیاه از آن استفاده میشود. به این صورت که با پرداخت هزینه به سایت های دیگر تقاضای لینک دادن به وب سایت خودشان را می کنند. خرید بک لینک میتواند یک راه حل کوتاه مدت برای بهبود سئو سایت و بهینه سازی سایت باشد.

فعالیت در شبکه ها و صفحات اجتماعی

در بک لینک اشاره ای به فعالیت در شبکه های اجتماعی شد. یکی از موارد تاثیر گذار میزان به اشتراک گذاری مطالب، در شبکه های اجتماعی میباشد. در واقع اینکه مطالب چه مقدار مورد پسند کاربران بوده اند.

از طرف دیگر فعالیت در شبکه های اجتماعی باعث می شود که افراد بیشتری در مورد شما بدانند و این ترافیک بیشتری را به سمت شما هدایت میکند. البته باید به این توجه کنید که نکته اصلی افزایش ترافیک است که نشان می دهد سایت شما محبوب است و باعث افزایش رتبه سایت می شود.

بخوانید!  بهترین نرم‌افزارهای طراحی رابط کاربری (UI)

نتیجه گیری

می توان از فاکتورهایی که موتور های جستجو برای رتبه بندی صفحات در لیست جستجو بررسی میکنند یک نتیجه گیری کرد.
موتور های جست جو برای نمایش فهرست جستجو، بدون توجه به مدت زمان فعالیت اولویت را به وب سایت هایی می دهند مورد پسند مخاطبان بوده اند! بنابراین در بهینه سازی سایت علاوه بر در نظر داشتن فاکتور های موثر بر سئو ، این را در نظر بگیرید که مخاطب شما کاربران هستند و در انتها آن ها هستند که انتخاب می کنند از خدمات شما استفاده کنند.

نوشته چه عواملی بر بهینه سازی وب سایت (سئو یا SEO ) موثر اند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.