0

چه مقدار از درآمد شرکت را به سرمایه گذاری در بازاریابی اختصاص دهیم؟

مهم نیست که شما دارای چه نوع کسب و کاری هستید به هرحال همیشه باید این سوال را از خود بپرسید: چه مقدار از درآمد کلی ما باید برای سرمایه گذاری در بازاریابی صرف شود؟ در حالی که پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد، آژانس دیجیتال های زیای هستند که شما می‌توانید برای پاسخ سوال خود از آن‌ها کمک بگیرید. این یک حقیقت است که شرکت ها حتی در صنایع مشابه، تمایل دارند بودجه های متفاوتی برای سرمایه گذاری در بازاریابی هزینه کنند.

به عنوان مثال شرکت مایکروسافت ۱۸ درصد از درآمد خود را برای فروش و بازاریابی هزینه می‌کند که این دوبرابر بودجه توصیه شده است. جالب است بدانید برخی شرکت ها بیشتر از این نیز برای سرمایه گذاری در بازاریابی هزینه می‌کنند.

ابتدا به موضوع بودجه در بازاریابی و فروش می‌پردازیم.

بودجه بازاریابی چیست؟

بودجه بازاریابی اغلب در هر شرکت متغیر است و بازاریابان همیشه بازی حدس زدن در مورد میزان بودجه رقیب خود را دارند.

اما بودجه بازاریابی از چه چیزی تشکیل شده است؟ این درواقع برای هر شرکت متفاوت است. بر اساس یک گزارش، اکثر شرکت ها هزینه های کارمندان بازاریابی خود را در هزینه های اداری عمومی قرار می‌دهند. اما طبق بررسی های انجام شده هزینه کارماندان بازاریابی برای بیش از نیمی از این شرکت ها از بودجه بازاریابی هزینه می‌شود.

نکته جالب توجه دیگر اینکه بودجه بازاریابی اکثر شرکت ها هزینه های مستقیم بازاریابی مثل تبلیغات تجاری و بازاریابی مستقیم را شامل می‌شود و این باز هم برای هر صنعت متفاوت است.

هزینه های بازاریابی در حال افزایش است

با توجه به اهمیت بازاریابی برای یک کسب و کار، هر سال شاهد این هستیم که شرکت ها و بنگاه های اقتصادی بودجه بازاریابی خود را افزایش می دهند. این قطعا خبر خوبی برای بازاریابان است که می‌خواهند تلاش خود را در سرمایه گذاری در بازاریابی افزایش دهند. اما چرا بودجه بازاریابی هرساله بالا می‌رود؟

طبق نظر کارشناسان بازاریابی، بزرگترین عامل موثر در افزایش بودجه بازاریابی، افزایش نیاز به تکنولوژی است. شرکت ها در حال حاضر می‌دانند که بازاریابی در عصر دیجیتال فراتر از آگاهی از نام برند است. بازاریابی نیروی محرکه درآمد بیشتر است.

بخوانید!  معرفی دکمه ی نامرئی در طراحی سایت

بیشتر بخوانید: آژانس بازاریابی دیجیتال چیست؟

اکثر شرکت ها متوجه ارزش بازاریابی و همچنین ارزش سرمایه گذاری در بازاریابی هستند. خریداران در حال حاضر در مورد انتخاب محصولات دقیق تر و باهوش تر هستند و بیشتر با تلاش های بازاریابی یک شرکت ارتباط برقرار می‌کنند. در نتیجه تلاش بیشتر برای بازاریابی یعنی تجربه بهتر مشتری.

نحوه تخصیص بودجه در کانال های مختلف

در حال حاضر با توجه به آنچه که در طی این سال ها در بودجه بازاریابی گنجانده شده است و اخیرا نیز افزایش یافته است، سوال در مورد چگونگی تخصیص بودجه بازاریابی به هر کانال بازاریابی پیش می‌آید.

سرمایه گذاری در بازاریابی و تخصیص بودجه بازاریابی اغلب به فاکتورها و عواملی مثل طبیعت کسب و کار، رقابت و رفتار مشتری بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: ۶ نکته بازاریابی شبکه های اجتماعی کسب و کارهای کوچک

طی تحقیقات و گزارشات در این حوزه، با توجه به استراتژی های وب، تخصیص بودجه برای کانال های سنتی بازاریابی کاهش می‌یابد. این گزارشات همچنین مشخص می‌کند که از سال ۲۰۱۴ تا کنون فعالیت های بازاریابی موثر در تولید بازاریابی ایمیل، جستجوی ارگانیک و بازاریابی محتوا است که بیشترین سرمایه گذاری در بازاریابی و تخصیص بودجه برای این کانال های بازاریابی بوده است.

این فعالیت ها همراه با تکنولوژی های بازاریابی و اتوماسیون به اثبات رسیده است که نتایج قابل توجهی در سال های گذشته داشته است. در سال جاری بازاریابان از سراسر جهان پیش بینی می‌کنند که بازاریابی محتوا، داده های بزرگ همراه با اتوماسیون بازاریابی، همچنان به عنوان مهم ترین عامل افزایش فروش شناخته شوند.

بخوانید!  ایجاد سئو مناسب برای طراحی سایت

بازاریابی مصرف کننده در طول چند دهه تکامل یافته است و به همین نسبت چگونگی سرمایه گذاری در بازاریابی و تخصیص بودجه بازاریابی در شرکت ها نیز تغییر کرده است. مصرف کنندگان باهوش تر شده اند و بازاریابان با وجود گزینه ها و رقبای زیاد در اطراف خود روی تلاش های دیگری در بازاریابی متمرکز شده اند.

نوشته چه مقدار از درآمد شرکت را به سرمایه گذاری در بازاریابی اختصاص دهیم؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.