0

چک لیستی برای تعیین کارآمدی وب سایت

طراحی سایت

بیشتر مردم مراحل طراحی سایت را ساده می دانند . اما در حقیقت، طراحی یک فرآیند دارای پیچیدگی است. زیرا لازم است که قابلیت و امکانات مختلف یک سایت در کنار یکدیگر اصل زیبا شناسی را دنبال کنند. طراحی امری مبتنی بر سلیقه افراد می باشد، در عین حال که ممکن است مورد پسند عده ای باشد ، ممکن است که توسط گروه دیگری زیبا نباشد. به همین دلیل است که طراحی سایت با چالش هایی مواجه می شود. باید بدانید که تک تک عناصر یک وب سایت مانند فونت، رنگ، نام تجاری، و غیره بر عملکرد وب سایت شما تاثیر می گذارد.

با توجه به اینکه در بازه های متفاوت طرح های متنوعی همه گیر می شود، در صورتیکه مدتی از طراحی سایت شما گذشته است لازم است که مواردی را در خصوص وب سایتتان چک کنید. اگر آیتم های قدیمی و از کار افتاده ای در وب سایتتان وجود داشته باشد ، بر روی بازدید و نرخ تبدیل سایت تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در ادامه یک چک لیست برای تعیین کارآمدی وب سایت را معرفی خواهیم کرد:

۱- آیا وب سایت شما در ازای یکی از کلمات کلیدی هدف ، در صفحه اصلی نشان داده می شود؟

برای تعیین کارآمدی وب سایت ، باید نتایج جستجوی وب سایت را در ازای کلمات کلیدی ( key word ) هدف بررسی کنید. اگر نتیجه جستجوی موتور جستجو ، شامل وب سایت شما نمی شود ، نشان دهنده این است که وب سایت شما نمی تواند از مزایای سئو سایت ( بهینه سازی وب سایت ) بهره ببرد.

بخوانید!  با کانال های بازاریابی خودکار یا بازاریابی اتوماتیک بیشتر آشنا شویم

راه حل : برای رفع این مشکل راه حل های مختلفی وجود دارد. ابتدا باید لیستی از کلمات کلیدی خود تهیه کنید. در صورتی که مکان برای کسب و کار شما حائز اهمیت است ، باید کسب و کار خود را بر روی نقشه گوگل تعریف کنید. باید تمام برچسب های عنوان و متا توضیحات را بررسی کنید. این عناوین و توضیحات هستند که در صفحات نتایج موتور جستجو نشان داده می شود. پس از آن محتوا نویسی است که می تواند به بهینه سازی سایت کمک کند. انتخاب عناوین که شامل کلمات کلیدی باشند و استفاده درست از آن ها در متن به بهبود وضعیت سئو سایت کمک می کند.

۲- آیا فرم های وب سایت شما بهینه می باشد؟

برای تعیین کارآمدی وب سایت، باید وضعیت تکمیل فرم های وب سایت را چک کنید. این فرم ها شامل فرم ثبت نام ، عضویت در خبرنامه و فرم تماس با ما و … می باشد.

در صورتی که نرخ مشارکت در تکمیل فرم ها پایین باشد ، نمایانگر این است که فرم های موجود در سایت شما بهینه نمی باشد. علت عدم مشارکت کاربران می تواند متفاوت باشد. زمانی که صفحات مربوطه به راحتی در دسترس نباشند ، فیلد هایی که کاربر نیاز به پر کردن آن ها دارد زیاد باشد یا به صورت شفافی اطلاعات مورد نظر را در دسترس کاربر قرار ندهد ، جز مواردی است که سبب می شود کاربران تمایلی به تکمیل فر ها نداشته باشند.

در این خصوص می توانید از دوستان یا اعضای خانواده خود بخواهید که وارد سایت شوند و سعی کنند که در تکمیل فرم های موجود در سایت مشارکت داشته باشند. نتیجه حاصله از تجربه کاربری آن ها می تواند به شما در حل مشکل کمک کند.

بخوانید!  آموزش سئو وردپرس + ۲۰ راهکار در سئوی سایت وردپرسی 2024

۳- آیا وب سایت شما صفحات و محتوای مورد نیاز کاربران را پوشش می دهد؟

در خصوص کارآمدی وب سایت ، دسته بندی موضوعات وب سایت و در دسترس بودن صفحات را چک کنید. همچنین محتوای هر صفحه باید متناسب با عنوان صفحه باشد.

در صورتی که شما خدمات به خصوصی را ارائه می دهید، مطمئن شوید که نحوه ارائه خدمات به روشنی توضیح داده شده باشد. و اگر ارائه کننده محصولات هستید ، صفحه تکی محصولات به همراه توضیحات مربوطه و هر اطلاعات جانبی که کاربر به آن نیاز دارد مانند آدرس و شماره تماس مجموعه و … باید در دسترس کاربر باشد.

۴- آیا وب سایت شما برای تلفن های همراه بهینه سازی شده است؟

با تمام تاکیدی که بر روی بهینه سازی سایت ها برای تلفن های همراه می شود ، هنوز هم سایت های بسیاری دیده می شود که واکنشگرا نیستند.

واکنشگرا بودن وب سایت به آن معنا است که وب سایت در تمامی صفحات نمایش با سایز های متفاوت پاسخ گو باشد و به خوبی نمایش داده شود. به همین دلیل یکی از گزینه های چک لیست کارآمدی وب سایت بررسی واکنشگرایی سایت می باشد.

 

نوشته چک لیستی برای تعیین کارآمدی وب سایت اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.