0

چگونه استارت‌آپ‌های SaaS به کمک اینفلوئنسرها رشد می‌کند؟

بر اساس IDC، در سال ۲۰۱۸ به میزان ۲۷.۸ درصد از بازار جهانی نرم‌افزارهای کاربردی (موبایل اپلیکیشن ها و وب اپلیکیشن ها) تحت تاثیر روش SaaS یا Software as a Service قرار خواهند گرفت که درآمد آن به میزان ۵۰.۸ میلیون دلار محاسبه شده است. بنابراین جای تعجب نیست که استارت‌آپ‌های SaaS ظهور می‌کنند تا بخشی از بازار را در اختیار بگیرند.

به هر حال، در سایه‌ی داستان موفقیت در Mashable، دست‌یافته‌ها و منحنی‌های مخاطرات سرمایه‌گذاری‌های اصلی، بسیاری از استارت‌آپ‌های SaaS در همان یک سال اول یا دو سال اول عرضه‌ی خود با شکست کامل مواجه می‌شوند و یا به طور ساده نمی‌توانند راهی برای رسیدن به موفقیت پیدا کنند.

بخش تکان‌دهنده‌ی آن کدام است؟ رقابت‌های بسیار زیاد دلیل آن نیست.

بیشتر استارت‌آپ‌های SaaS کشش چندانی را به دست نمی‌آورند، زیرا استراتژی‌های راه گشایی و پیشرفتی نادرستی پیاده سازی می‌کنند.

برای مثال بسیار کم‌یاب و نادر است که بشنوید یک استارت‌آپ SaaS شکست خورده اینفلوئنسر مارکتینگ را بدون هیچ گونه موفقیتی آزمایش و در حیطه‌ی آن تلاش کرده است.

پیشرفت به کمک مسیر گشایی با استفاده از اینفلوئنسرها ابتکار جدیدی نیست، اما پیشرفت آن در سالهای اخیر بهترین عملکرد، تخصص و تکنولوژی را به همراه داشته است که در صورت ترکیب آن‌ها، در مقایسه با سایر خط مشی‌ها، بهترین نتیجه را خواهد داشت.

roi

آیا می‌دانستید که ROI یا (Return on investment) اینفلوئنسر مارکتینگ یازده برابر بیشتر از سایر استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال است؟

اینفلوئنسرها از داشن و روابط شخصی خود استفاده می‌کنند که هم مخاطبین را جذب کرده و هم آن‌ها را تحریک به ایفای نقش کنند، به این مفهوم که اینفلوئنسر مارکتینگ این قابلیت را دارد که به تولید نامحدود ROI ادامه بدهد.

بخوانید!  پنج نکته کلیدی در طراحی واکنش گرا وب سایت

مسیر اینفلوئنسر مارکتینگ را در پیش بگیرید.

کمپین‌های بسیار معتبر و موثق و یکپارچه زمانی اتفاق می‌افتند که یک کمپانی SaaS از اینفلوئنسرها برای رستیابی به اهداف مخاطبین خود استفاده کند. اهداف به اشتراک گذاشته خواهند شد و روابط شکل خواهند گرفت. اگر برند با اینفلوئنسرها مستقیما ارتباط نداشته باشد، دستیابی به این موارد آسان برای آن نخواهد بود.

در ادامه فرایندی که شما باید طی کنید تا به کمک اینفلوئنسرها استارت‌آپ SaaS خود را رشد بدهید، با جزئیات شرح داده شده است:

۱.    نیازهای خود را بشناسید.

پیش از این که به جستجوی اینفلوئنسرها بپردازید، به این نکته فکر کنید که شما چه چیزی را به آن‌ها ارائه خواهید کرد؟ تنها به این دلیل که شما دارای یک استارت‌آپ هستید، شما نامی در صنعت نخواهید داشت. در نتیجه باید در رابطه با جایگزین‌هایی مانند آنچه در ادامه مطرح می‌کنیم نیز فکر کنید:

  • اشتراک یک ساله برای محصولات SaaS با هزینه‌ی رایگان‌تان
  • ضمانت برای همکاری‌های آینده
  • انصاف در حقوق تا حد ممکن

اینفلوئنسر همچنین می‌تواند کمپانی دیگری باشد. در این حالت شما می‌توانید وارد بازار مشترک و شراکتی شوید. برای مثال دو کمپانی SaaS می‌توانند یک مقاله منتشر کنند یا همراه با هم از یک سمینار آنلاین زنده میزبانی کنند.

اینفلوئنسرها به دلیل فرصتی که به منظور نمایش برند شخصی خودشان دارند، تحریک و دارای انگیزه می‌شوند.

 

2.    به دنبال اینفلوئنسرها باشید.

این مهم‌ترین نکته است. شما باید اینفلوئنسرهای واقعی را برای استارت‌آپ SaaS خود شناسایی کنید. معیارهایی که در ادامه آمده‌اند در نظر بگیرید:

  • در شبکه‌های اجتماعی به جستجو بپردازید؛ از هشتگ‌هایی مانند #SaaS و #xyzsoftware استفاده کنید تا ببینید که چه پشت‌ها و توئیت‌هایی بیشترین انقباض و کشش را دارند.
  • از ردیت ((Reddit استفاده کنید. ساب‌ردیت‌های متعلق به ردیت مکانی هستند که که در آن مناظرات SaaS، همراه با مناظراتب در سایر دسته‌ها، رخ می‌دهند. از این وب‌گاه استفاده کنید تا ببینیدکه کدام موارد بیشترین رای‌ها را در اختیار دارند.
  • از پلت‌فرم اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کنید. پلت‌فرم‌ها برای اینفلوئنسر مارکتینگ جستجو و کاوش آن‌ها برای استارت‌اپ را ساده می‌کند.
بخوانید!  با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند

استارت‌آپ‌های SaaS اغلب این اشتباه را می‌کنند که انتخاب‌های خود را در رابطه با اینفلوئنسرهایی که در رابطه با نرم‌افزار صحبت می‌کنند، محدود می‌کنند. ممکن است که آن‌ها در برخی مواقع کار و فعالیت بکنند اما آن‌ها واقعا به افرادی نیاز دارند که توانایی خوبی در فروش داشته باشند. مسئله این است که مشتریان در عوض شنیدن لیستی بی پایان از انواع ویژگی‌های ارائه شده در نرم‌افزار، علاقه دارند تا بدانند که یک نرم‌افزار چگونه به آن‌ها کمک خواهد کرد.

۳.    زیرکی و بینش اینفلوئنسر‌ها در راه و طریقه‌ی صحیح به کار بگیرید.

شما می‌خواهید که نگرش و زیرکی اینفلوئنسرهای خود را در روشی خلاقانه و جالب توجه به کار بگیرید، پس با آن‌ها در بهترین طرق ممکن همکاری و فعالیت کنید تا محتوای تولیدی را بهبود و ارتقاء بدهید.  شاید شما بتوانید از طریق جمع‌آوری نقطه نظرهای ۳ یا ۴ اینفلوئنسر و انتشار آن‌ها در قالب نقل قول در یک پست یکتا در بلاگ خود، این کار را انجام بدهید.

ساختن یوزکیس‌ها (Use Case) یا موارد استفاده یک راه دیگر برای نمایش نگرش آن‌ها است. موارد استفاده‌ی مختلف می‌توانند برای جنبه‌های مختلف نرم‌افزار SaaS شما ساخته شوند و اینفلوئنسرهای مختلف بر اساس تخصص خود می‌توانند در آن‌ها نمایش برجسته‌ای داشته باشند.

اینفلوئنسرهایی که کاربران حقیقی نرم‌افزار SaaS شما هستند را بیابید و به همین ترتیب مخاطبین شما بازتاب و واکنش مثبتی خواهند داشت.

سخن آخر

مهم‌تر از هر چیزی، شما باید اطمینان حاصل کنید که تلاش‌های اینفلوئنسر‌ها برای حمایت از اهداف بزرگتری از استارت‌آپ SaaS شما است. اگر مقصود و هدف شما جذب ۲.۰۰۰ مشترک در سه ماهه‌ی اول است، پس کمپین اینفلوئنسر مارکتینگ باید شامل عناصری باشد که از این هدف حمایت بکند.

بخوانید!  هرآنچه باید درباره هزینه تبلیغ در گوگل، شارژ اکانت و بودجه تبلیغ بدانیم

و نکته‌ای که باید به خاطر داشته باشید این است:

به اینفلوئنسرها این امکان را بدهید که بتوانند تغییرات کوچکی را که تصور می‌کنند برای اطمینان از حصول مقصود لازم است، اعمال کنند.  آیا می‌توانید به آن‌ها اجازه بدهید که یکی از افرادی باشند که دموی نرم‌افزار شما را در اختیار داشته باشند؟ آیا می‌توانید یک لینک تخفیفی در اختیار آن‌ها قرار بدهید تا به اشتراک بگذارند؟ این‌ها موارد بسیار مهمی هستند که کمپین اینفلوئنسر مارکتینگی شما را شکل می‌دهند.

به کمک انتخاب‌های صحیح، اینفلوئنسر مارکتینگ می‌تواند به طور چشم‌گیری میدان دید استارت‌آپ SaaS شما را افزایش بدهد. با خیال راحت این مورد را با سایر تکنیک‌های رشد و پیشرفت مد نظر خود ترکیب کنید تا با تمام جریان به پیش حرکت کنید.

 

نوشته چگونه استارت‌آپ‌های SaaS به کمک اینفلوئنسرها رشد می‌کند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

طراحی سایت

رازهای راه اندازی استارت آپ موفق – قسمت دوم

در مطلب قبل (رازهای راه اندازی استارت آپ موفق تا رسیدن به موفقیت!)تعاریف استارت‌آپ و عبارات رایجی که در تعاریف استارت‌آپ عموما به کار می‌روند ارائه کردیم. همچنین به دو مورد از نکاتی اشاره کردیم که باید برای داشتن استارت‌آپی موفق آن‌ها را در راستای کار خود قرار بدهیم و بیان کردیم که باید بهترین […]

نوشته رازهای راه اندازی استارت آپ موفق – قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند

زمانی که کسب‌وکار شما با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB به هدف خود می‌رسد، نقش رهبری شما به همراه آن تغییر می‌کند. در این مطلب برخی از نکاتی که برای سازگاری و تطبیق و همچنین اشتراک‌گذاری با رهبران خود نیاز دارید، ارائه می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده است که یک کارآفرین باشید فضای […]

نوشته با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

استارت‌آپ‌ها در مقابل SMBها

به نظر می‌رسد که رسانه‌های جریان اصلی مجذوب استارت‌آپ‌هایی شده‌اند که در آن کمپانی‌های تازه تاسیس و در حال توسعه و رشد شرکت دارند. موردی که آن‌ها را از کسب‌وکار مرسوم متمایز می‌کند ظرفیت و توانایی آن‌ها برای رسیدن به ایده‌هایی است که توجه سرمایه‌گذاران مالک و تمایل آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در […]

نوشته استارت‌آپ‌ها در مقابل SMBها اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.