0

چگونه برای وردپرس یک پسورد قوی بسازیم؟

زمانی که بحث مدیریت یک وب سایت وردپرسی مطرح می شود، شاید بتوان به جرأت گفت که هیچ چیز به اندازه حفظ امنیت آن حائز اهمیت نمی باشد. در واقع شما می توانید یک نام دامنه مناسب را انتخاب کرده و با خرید هاست با قابلیت های امنیتی بالا همچون لایه های فایروالینگ موجود در هاست ابری وردپرس میزبان فا تصور کنید که یک وب سایت با امنیت بالا دارید. واقعیت این است که این قابلیت ها به امنیت وب سایت شما کمک بسیاری خواهند کرد. اما تا زمانی که کاربران وب سایت شما که به پنل مدیریتی وردپرس دسترسی دارند یک رمز عبور مناسب را انتخاب نکنند، همچنان امنیت وب سایت شما در خطر خواهد بود. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تصمیم داریم به شما بگوییم که ویژگی های یک رمز عبور مناسب چیست و چگونه باید یک پسورد مناسب برای وردپرس انتخاب کرد. در نتیجه شما می توانید این اطمینان را داشته باشید که هکرها نمی توانند به راحتی به مدیریت وب سایت شما دسترسی پیدا کرده و امنیت آن را به خطر بیندازند.

نحوه انتخاب رمز عبور برای وردپرسموضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

  • انتخاب رمز عبور مناسب برای وردپرس
  • ویژگی های یک رمز عبور مناسب چیست؟
  • نحوه انتخاب رمز عبور برای وردپرس

انتخاب رمز عبور مناسب برای وردپرس

یکی از حوزه های اصلی امنیت وب سایت های وردپرسی که توسط بسیاری از کاربران نادیده گرفته می شود، انتخاب یک رمز عبور مناسب برای وردپرس است. در واقع با توجه به اینکه وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا متن باز است که به شما این امکان را می دهد که بتوانید چندین کاربر را با نام کاربری و رمز عبور متفاوت تعیین کنید، در نتیجه عدم انتخاب یک پسورد مناسب برای آنها می تواند کل وب سایت شما را به خطر بیندازد. چرا که اگر این رمز دست افراد دیگر از جمله ها هکرها بیافتد می توانند به راحتی و بدون هیچگونه دردسری وارد پنل مدیریت وب سایت وردپرسی شما بشوند و هرگونه اقدامی که بخواهند را در وب سایتتان داشته باشند. اقداماتی که می توانند تمامی تلاش ها و زحمت های شما را به یک باره نابود کند. در نتیجه شما باید به این جنبه مهم امنیت وب سایت خود دقت لازم را داشته باشید و با بهره گیری از آموزش هایی که در این مقاله ارائه می شود، سعی کنید تا از هرگونه نفوذ به وب سایت خود جلوگیری کنید. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 🙂

بخوانید!  در باشگاه مشتریان چه خبر است؟ یک راهنمای کامل

انتخاب رمز عبور مناسب برای وردپرسویژگی های یک رمز عبور مناسب چیست؟

انتخاب رمز عبور برای وردپرس با رعایت یکسری نکات پایه ای می تواند امری بسیار ساده باشد. در واقع شما باید بدانید که یک پسورد خوب چه ویژگی هایی دارد و با توجه به همان ویژگی ها اقدام به انتخاب یک رمز عبور مناسب برای کاربران خود نمایید. همانطور که شاید بارها شنیده باشید، باید پسوردی را انتخاب کنید که دارای پیچیدگی و سختی قابل قبولی باشد. به طور کلی می توان گفت که شما باید در هنگام انتخاب پسورد یکسری الزامات را رعایت نمایید. که عبارتند از:

  • در هنگام انتخاب پسورد مناسب باید دقت داشته باشید که از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و علائم نگارشی مختلف مثل @، #، * و … استفاده نمایید.
  • یکی از ویژگی های یک رمز عبور مناسب طول آن است. هر چقدر که پسورد انتخابی طولانی تر باشد، امکان کشف آن برای افراد سخت تر خواهد بود. طول ایده آل برای یک پسور حداق 10 و حداکثر 50 کاراکتر است.
  • پسورد انتخاب شده به هیچ عنوان نباید اطلاعات شخصی شما را شامل شود. معمولاً یکی از راه های نفوذ به وب سایت دقیقاً رمزهای عبوری است که در آن از اطلاعات شخصی افراد استفاده شده است.
  • سعی کنید یک رمز عبور منحصر به فرد را انتخاب نمایید. در واقع بهتر است  در هنگام انتخاب رمز عبور مناسب برای وردپرس پسوردی را در نظر بگیرید که در هیچ جای دیگری مورد استفاده قرار نداده اید و انحصاراً برای ورود به وردپرس تعیین شده است.
  • برای افزایش امنیت بهتر است هر 120 روز یا همان 4 ماه یکبار پسورد خود را با یک مورد جدید جایگزین نمایید.
بخوانید!  طراحی سایت کارگاه مهندسی درسان صنعت

نحوه انتخاب رمز عبور برای وردپرس

شما می توانید از ابزارهای مختلفی برای ایجاد یک پسورد مناسب بهره ببرید. یکی از این ابزارها خود وردپرس است. به منظور ایجاد یک رمز عبور مناسب برای وردپرس به کمک خود وردپرس می توانید مسیر زیر را دنبال کنید:

  1. در اولین گام شما باید با وارد کردن نام کاربری و رمز عبور خود وارد پنل مدیریتی وردپرس خود شوید.
  2. حال باید در پیشخوان منو «کاربران» را انتخاب نمایید.
    نحوه انتخاب رمز عبور برای وردپرسبرای انتخاب رمز به کمک این بخش شما با دو گزینه رو به رو هستید:
    • اگر قصد دارید کاربر جدیدی را تعریف کنید روی زیر منو «افزودن» کلیک نمایید.
    • اگر هم قصد دارید پسورد کاربران فعلی را تغییر دهید، گزینه «همه کاربران» را انتخاب نمایید.
  3. حال با توجه به انتخاب مرحله قبل با یکی از موارد زیر رو به رو می شوید:
    • اگر قصد تعریف کردن یک کاربر جدید را دارید همانند تصویر زیر با گزینه ای تحت عنوان «رمز عبور» رو به رو می شوید که می توانید از رمز عبور پیشنهادی وردپرس استفاده کنید که دارای پیچیدگی های لازم است. همچنین می توانید رمز عبور مورد نظر خود را با توجه به ویژگی های یک رمز عبور مناسب بیان شده انتخاب نمایید.
      ویژگی های یک رمز عبور مناسب برای وردپرس
    • اگر هم قصد تعریف رمز عبور جدید برای کاربر فعلی خود دارید، با پشت سر گذاشتن مرحله قبل با صفحه ای همانند تصویر زیر رو به رو می شوید. در این صفحه نام کاربرانی که تاکنون تعریف کرده اید، قابل مشاهده خواهد بود. کاربر مورد نظر خود را پیدا کرده و روی گزینه «ویرایش» کلیک کنید.
      انتخاب رمز عبور مناسب برای وردپرسسپس در صفحه جدیدی که نمایش داده می شود اسکرول کرده تا گزینه «رمز تازه» را مشاهده نمایید. با کلیک روی دکمه «ساختن رمز» می توانید همانند نمونه قبل از رمز پیشنهادی وردپرس استفاده کرده یا یک پسورد جدید تعریف کنید.
      نحوه انتخاب رمز عبور برای وردپرس
  4. بعد از تعیین رمز عبور مناسب تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید.
بخوانید!  چگونه سیستم مدیریت محتوا یک سایت را تشخیص دهیم؟

یکی از موضوعاتی که می تواند امنیت هاست و وب سایت شما را به خطر بیندازد، استفاده از رمز عبور نامناسب و آسان است. در صورتی که پسورد انتخابی شما برای ورود به وردپرس پیچیدگی و سختی لازم را نداشته باشد، امکان شناسایی و استفاده از آن برای هکرها فراهم خواهد شد. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا تلاش ما بر این بوده است تا در زمینه انتخاب یک رمز عبور مناسب برای وردپرس در کنار شما همراهان عزیز باشیم. بدین ترتیب شما می توانید با در نظر گرفتن ویژگی های پسورد مناسب و استفاده از ابزارهای لازم به راحتی یک پسورد مناسب با پیچیدگی لازم را ایجاد کرده و امنیت وب سایت وردپرسی خود را افزایش دهید. در صورت داشتن هرگونه سوال یا ابهامی در خصوص موضوعات مطرح شده در این مقاله می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه باشید.

آموزش رایگان وردپرس

نوشته چگونه برای وردپرس یک پسورد قوی بسازیم؟ اولین بار در پایگاه دانش میزبان‌فا پدیدار شد.