0

چگونه برنامه نویس و توسعه دهنده وب استخدام کنید

طراحی سایت

پیش از این به کرات از مزیت های ورود کسب و کار ها به دنیای تجارت الکترونیک گفته ایم. از مزیت های طراحی فروشگاه اینترنتی ، طراحی وب اپلیکیشن و اتوماسیون اداری برای شرکت ها به منظور تسریع رویه های کاری و ساماندهی به مستندات داخل سازمانی ، طراحی اپ موبایل اختصاصی برای کسب و کار ها ، طراحی سایت شرکتی ، طراحی سایت هتل و بسیاری دیگر صحبت کرده ایم. اگر شما در راستای هوشمند سازی کسب و کارتان قدمی برداشته باشید ، پس حتما متوجه شده اید که استخدام برنامه نویس و توسعه دهنده وب و یا انتخاب یک شرکت توسعه دهنده وب کار آسانی نمی باشد.

چگونه برنامه نویس و توسعه دهنده وب استخدام کنید

در خواست پیشنهاد (RFP) بنویسید

پیش از هر گونه اقدام برای استخدام توسعه دهنده وب ، بهتر است انتظارات خودتان را مشخص کنید. شما باید بدانید که قصد طراحی چه نوع نرم افزاری را دارید و این نرم افزار از لحاظ فنی ، چه قابلیت هایی دارد. بنابراین نیاز دارید که یک (RFP) بنویسید
(RFP) مخفف کلمه request for proposal است . شما برای آن که بتوانید نیاز خود را به درستی برای مجری پروژه توضیح دهید ، لازم است که یک در خواست پیشنهاد کامل و مفهوم تعریف کنید.

اگر قصد طراحی سایت را دارید RFP ای که تهیه می نمایید باید شامل اطلاعاتی چون ، معرفی شرکت یا سازمان ، هدف از طراحی وب سایت ، موضوع  محتوایی که قصد انتشار آن را دارید ، امکاناتی که وب سایت در اختیار کاربران می گذارد و امکانات مدیریتی مد نظر شما باشد.

بخوانید!  همه چیز درباره تداخل افزونه ها در وردپرس و نحوه رفع آن

از طرف دیگر انتظارتی که شما از فرد یا شرکت توسعه دهنده وب دارید مطرح است. بنابر این برای تسریع در فرآیند انتخاب برنامه نویس و جلوگیری از گیج شدن بین تعداد زیادی انتخاب ، بهتر است که انتظارات خود را بنویسید.

انتخاب تکنولوژی و زبان برنامه نویسی

شاید به نظر شما این مرحله تخصصی باشد و نیاز داشته باشد که توسط فردی خبره مشخص شود. نمی شود اهمیت این مرحله را ندید گرفت ، نظر یک کارشناس مطمعنا برای انتخاب زبان برنامه نویسی و توسعه وب لازم است. اما این بدان معنی نیست که شما نمی توانید در این مورد نظر بدهید.
برای اینکه بتوانید خواسته های خود را به روشنی توضیح دهید، شاید بد نباشد تا در خصوص انواع تکنولوژی های توسعه وب اطلاعات کسب کنید. مشارکت شما در مراحل توسعه پروژه می تواند بسیار موثر باشد.

پس از تهیه RFP و کسب اطلاعات اولیه در خصوص زبان های برنامه نویسی ، زمان آن است که به دنبال فرد یا شرکتی برای واگذار نمودن پروژه باشید. مطمعنا اینترنت اولین گزینه شما خواهد بود.

اما برای استخدام یک توسعه دهنده وب ، لازم است چه فاکتور هایی را در نظر بگیرید؟

برای استخدام ابتدا به شخصیت سپس به تجربه کاری ، توجه نمایید

شاید این جمله به نظر شما عجیب ترین فاکتوری باشد که در زمان استخدام یک برنامه نویس برای پروژه تان شنیده باشید. فرقی نمی کند که شما یک فرد را استخدام کنید یا تصمیم به همکاری با یک شرکت بگیرید ، زمانی که شما این افراد را برای پروژه خود در نظر گرفته اید ، به آن معنی است که تا انتهای پروژه این افراد عضوی از تیم شما خواهند بود. بنابراین برای موفقیت پروژه لازم است که شخصیت این افراد با گروه یا شرکت شما هم خوانی داشته باشد. در غیر این صورت درگیر مشکلات جانبی خواهید شد که در انتها باعث شکست پروژه خواهد شد.

بخوانید!  آموزش حذف دایرکتوری ها با مدل های مختلف در لینوکس

یک توسعه دهنده وب به روز استخدام کنید نه یک برنامه نویس حرفه ای در یک زبان خاص

در دنیای وب ، تکنولوژی ها به سرعت منسوخ شده و تکنولوژی های دیگری به جای آن ها روی کار می آیند. بنابراین چیزی که مهم است ، آن است که فرد یا گروه مد نظر شما با به روز رسانی ها آشنا باشند و همواره در حال یادگیری مهارت های جدیدی باشند. در این صورت شما در مراحل بعدی می توانید از آن ها برای توسعه کمک بخواهید.

نمونه کار های قبلی را بررسی کنید

یکی از اشتباهات رایج در زمان استخدام توسعه دهنده وب ، این است که به نمونه کار های قبلی توجهی نمی شود. چیزی که لازم است به آن توجه کنید آن است که در بررسی نمونه کار های قبلی نیازی نیست که مشابه پروژه ای که شما تعریف کرده اید در نمونه کار ها موجود باشد. بلکه باید مهارت ها را از بین نمونه کار ها بیرون بکشید. بنابراین لازم است که به عنوان کاربر از نمونه کار ها دیدن فرمایید و عملکرد را بررسی نمایید. یا کاربر پسند بودن طراحی سایت را چک نمایید.

پشتیبانی

در انتها ، پیش از نهایی کردن انتخاب خود ، با توسعه دهنده در مورد پشتیبانی صحبت کنید.
شما پس از طراحی ممکن است با مشکلاتی رو به رو شوید . اطمینان حاصل کنید که مجری پروژه تان به شما تعهد می دهد که مشکلات ناشی از کدنویسی را بر طرف کند. همچنین در خصوص توسعه سیستم و اضافه نمودن امکانات جدید به سیستم با مجری طرح صحبت کنید.

بخوانید!  سیگنال اجتماعی و اهمیت آن بر سئو و طراحی سایت

انتخاب تیمی که در فضای مجازی کنار شما و کسب و کارتان باشد ، می تواند به موفقیت کسب و کارتان کمک شایانی کند.

نوشته چگونه برنامه نویس و توسعه دهنده وب استخدام کنید اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.