0

چگونه صفحه اصلی وب سایت را حرفه ای طراحی کنید؟

طراحی سایت

صفحه اصلی وب سایت شما به دلایل مختلفی از اهمیت برخوردار است. جدا از صفحه درباره ما وب سایت شما ، این صفحه اصلی وب سایت است که بازدید زیادی را دارد. صفحه اصلی وب سایت همان صفحه ای است که کاربران و بازدید کنندگان برای دریافت و کسب اطلاعات کلی در مورد وب سایت از آن بازدید می کنند. در واقع توضیح بهتر در خصوص اهمیت طراحی صفحه اصلی وب سایت این است که بگوییم: صفحه اصلی سایت مانند یک کارت تجاری یا کاتالوگ است که پتانسیل آن را دارد که به عنوان بستری در راستای شناسایی اهداف سازمانی یا شخصی مورد استفاده قرار گیرد.

بهینه سازی صفحه اصلی سایت به شما کمک خواهد کرد تا با افزایش زمان حضور بازدیدکنندگان در سایت بتوانید به اهداف مورد نظر خود رسیده و یک تجارت الکترونیک موفق را داشته باشید.

صفحه اصلی وب سایت باید شامل چه آیتم هایی باشد؟

لوگو : صفحه اصلی شما، مانند تمام صفحات وب سایت شما، باید تعدادی از قوانین طراحی را دنبال کند. یکی از اصلی ترین موارد در خصوص یک کسب و کار ، داشتن لوگو و علامت اختصاصی می باشد. لوگو نشان و معرفی کننده یک کسب و کار است و وب سایت نمایده یک کسب و کار در فضای مجازی. بنابر این لازم است که در طراحی سایت و به خصوص در طراحی صفحه اصلی سایت لوگو  به وضوح دیده شود.

تم رنگی وب سایت : قدم بعدی که باید به آن توجه کنید انتخاب تم رنگی برای طراحی وب سایت می باشد. نباید فراموش کنید که تم رنگی سایت با لوگو تصویری که کسب و کار شما باید در ذهن مخاطب بگذارد هم خوانی داشته باشد. روانشناسی رنگ ها در طراحی سایت بسیار مهم می باشد. مطمئنا قالب وب سایت شرکتی وارد کننده تجهیزات ساختمانی با وب سایت پخش لوازم پزشکی نمی تواند از تم رنگی یکسانی برخوردار باشد.

بخوانید!  چرا باید چت آنلاین را در طراحی سایت جدی بگیرید؟

تصاویر سایت : انتخاب تصاویر برای وب سایت از جمله مواردی است که می تواند در جذب مخاطب موثر واقع شود. با انتخاب تصاویر با کیفیت و مناسب با موضوع سایت می توان توجه مخاطب را برای بررسی قسمت های مختلف وب سایت برای مدت زمان بیشتری جذب نمود و او را با خود همراه ساخت.
اما باید توجه کنید که در صورتی که تعداد و حجم تصاویر موجود در وب سایت بالا باشد ، تاثیر منفی در سرعت بارگذاری سایت خواهد گذاشت. از آن جایی که سرعت بارگذاری پایین سایت بسیار حائز اهمیت می باشد و از ترک وب سایت توسط کاربر جلوگیری می کند ، لازم است که در انتخاب عکس ها و تعداد آن ها دقت کنید.

نوار جستجو : اگر وب سایت شما محتوا محور است و یا کالا هایی برای عرضه دارید و تعداد آن ها بالا است ، حتما نوار جستجو را برای وب سایتتان در نظر بگیرد. برای دسترسی کاربران به اطلاعات مورد نظرشان لازم است که از عملکرد درست و دقیق نوار جستجو اطمینان حاصل فرمایید. نوار جستجو کمک می کند که کاربران در مدت زمان کوتاه تری به اطلاعات مورد نظر خود دسترسی داشته باشند بنابراین از ترک سایت توسط کاربران جلوگیری کرده و میتواند تاثیر مثبتی در افزایش نرخ تبدیل سایت داشته باشد.

نوار ناوبری یا navigation bar : اگر بهینه سازی navigation وب سایت برای شما مهم است ، جزییات نوار ناوبری را نباید نادیده بگیرید. علاوه بر اینکه دسترسی به قسمت های مختلف وب سایت از طریق نوار ناوبری موجود در صفحه اصلی باید فراهم باشد ، باید به جزییات دیگر که برای انواع سایت ها ممکن است متفاوت باشد نیز توجه کنید. برای مثال وجود آیکون سبد خرید در فروشگاه اینترنتی علاوه بر اینکه به مخاطب اعلام می کند که از سایت می تواند به صورت اینترنتی خرید کند ، از آنجایی که تاثیر روانی بر روی کاربر میگذارد می تواند در افزایش نرخ تبدیل سایت تاثیر گذار باشد.

بخوانید!  فروشگاه اینترنتی _ راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی

طراحی اسلایدر : شاید در جستجو های روزانه در اینترنت با سایت های متفاوتی بر خورد کرده باشید که در صفحه اصلی سایت از اسلایدر استفاده می کنند ، اما به نظر شما چرا اسلایدر می تواند برای یک سایت مفید واقع شود؟
طراحی اسلایدر برای وب سایت علاوه بر اینکه پویایی وب سایت را به کاربر منتقل می کنند ، یک مکان مناسب هستند که از آن ها برای معرفی امکانات و محصولات متفاوت استفاده شود. طراحی اسلایدر اگر به درستی انجام شود پتانسیل بالایی را برای وب سایت به همراه خواهد اورد .

نوشته چگونه صفحه اصلی وب سایت را حرفه ای طراحی کنید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.