0

چگونه می‌توانید یک ایده خوب برای کسب و کار دیجیتال انتخاب کنید؟

طراحی سایت

تمایل به شروع یک کسب و کار دیجیتال به بسیاری از دلایل یک حرکت هوشمندانه است. اما بزرگترین مانعی که درحال حاضر برای همه کسانی که می‌خواهند یک کسب و کار برای خودشان به صورت آنلاین و دیجیتال راه اندازی کنند وجود دارد، ایده کسب و کار دیجیتال مناسب است. اینکه نمی‌دانند چه  کسب و کاری برای آن‌ها بهتر و سودآورتر است.

اما چگونه می‌توانید یک ایده کسب و کار دیجیتال خوب برای خود پیدا کنید؟ قبل از اینکه به فکر پیدا کردن ایده کسب و کار باشید ابتدا باید کسب و کار آنلاین، اهداف آن و مزایای آن را بشناسید. همچنین مهمترین نکته این است که بدانید هدفتان از شروع یک کسب و کاردیجیتال چیست.              

خبر خوب برای شما این است که شما برای شروع کسب و کار خود در بهترین زمان تاریخ بشری زندگی می‌کنید. هرگز تا قبل از این هزینه های راه اندازی یک کسب و کار تا این حد پایین و پتانسیل کسب درآمد تا این حد بالا نبوده است. شما به منابع و ابزارهایی دسترسی دارید که تا ۱۰ سال پیش وجود نداشت، رسانه های اجتماعی تنها یک نمونه کاربردی از آنها است.

اهداف و نیازهای شما از کسب درآمد چیست؟

شروع یک کسب و کار دیجیتال تصمیمی نیست که شما به راحتی آن را گرفته باشید، مطمئنن شما چند بار به این ایده فکر کرده اید و از آن صرف نظر کرده اید و چندین بار نیز خودتان را متقاعد کردید که این بهترین تصمیم ممکن است که می‌توانید بگیرید.

اما اینکه چرا شما بخواهید کسب و کار دیجیتال خود را راه اندازی کنید و دلایل آن که شما بخواهید این کسب و کار را به صورت  نیمه وقت یا تمام وقت به کار بگیرید به چندین عامل مهم بستگی دارد که در زیر آورده ایم:

بخوانید!  چگونه یک وب سایت رستوران عالی بسازیم

۱- پول

۲- استقلال

۳- پیش بینی پذیری

هیچ احساسی بهتر از این نیست که شما زیر نظر کافرمای نامطلوب کار نکنید و خودتان بادبان های موفقیت را به سمت افق روشن کارآفرینی تنظیم کنید. شما ایمان دارید که می‌توانید آن را شروع کنید.

اما یک نیاز اساسی تر به دست آوردن پول و درآمد به جای صبر کردن برای حقوق و کمی پول بیشتر با اضافه کاری های سنگین است. و اینجا جایی است که شما باید کمی تامل کنید و از خودتان بپرسید که چگونه می‌خواهید درآمدتان را جایگزین کنید و چرا؟

از آنجا که پاسخ این سوال تاثیر مستقیم بر نوع کسب و کاری که شما خواهد داشت پس درخواهید یافت که تنها دو نوع کسب و کار برای شما وجود دارد:

  • کسب و کار مبتنی بر محصول
  • کسب و کار مبتنی بر خدمات

یک کسب و کار مبتنی بر محصول کسب و کاری است که در آن شما به طور مستقیم فروش محصولات را به مشتریان انجام می‌دهید. فروشگاه های تجارت الکترونیک نمونه ای از این نوع کسب و کار می‌باشند. فقط باید بدانید که در این نوع کسب و کار چندین هفته و شاید چندین ماه طول بکشد تا شما بتوانید کسب درآمد کنید.

کسب و کار مبتنی بر خدمات به این صورت  است که شما به جای محصول و کالا خدماتی را به مشتریان خود ارائه می‌دهید. زیبایی این نوع کسب و کار این است که تقریبا بلافاصله به درآمد می‌رسید. نمونه ای از کسب و کار مبتنی بر خدمات دستیاران مجازی، نویسندگان آزاد یا فریلنسرها، توسعه دهندگان وب و مشاوران SEO هستند.

بخوانید!  چه افزونه هایی در پوشه mu-plugins وردپرس قرار می گیرد؟

مزایای کسب و کار دیجیتال

هنگامی که شما هر نوع کسب و کار آنلاین را با انواع خرده فروشی های غیر آنلاین مقایسه می‌کنید، می‌فهمید که چرا دهها میلیون نفر در سراسر دنیا مسیر کسب و کارهای آنلاین و راه اندازی استارت آپ را در پیش گرفته اند.

هنگامی که شما یک کسب و کار واقعی یا غیر آنلاین دارید به این معنی است که باید به فکر وام های بانکی، اجاره نامه، بیمه کسب و کار، استخدام کارمندان، آموزش کارکنان و غیره باشید. پس از آن باید به فکر پیدا کردن یک مکان برای کسب و کار خود باشید. در حقیقت ۵۰ درصد از خرده فروشی ها در طول سه سال اول خود شکست خورده اند.

برخی از بهترین مزایای کسب و کار دیجیتال عبارتند از:

  • هزینه کم برای راه اندازی
  • نداشتن مخارج غیر ضروری
  • می‌توان از هر نقطه از دنیا آن را اجرا کرد
  • قابلیت اجرای پاره وقت
  • عدم نیاز به کارمند، مگر اینکه خودتان بخواهید

بیشتر کسب و کارهای آنلاین را می‌توانید با سرمایه بسیار اندک نسبت به راه اندازی یک کسب و کار سنتی راه اندازی کنید. حتی برخی از آن‌ها وجود دارد که کاملا بدون سرمایه و از صفر می‌توانید آن‌ها را راه اندازی کنید.

بیشتر بخوانید: بهترین ایده های کسب و کار اینترنتی برای کسب درآمد آنلاین

نوشته چگونه می‌توانید یک ایده خوب برای کسب و کار دیجیتال انتخاب کنید؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

طراحی سایت

رازهای راه اندازی استارت آپ موفق – قسمت دوم

در مطلب قبل (رازهای راه اندازی استارت آپ موفق تا رسیدن به موفقیت!)تعاریف استارت‌آپ و عبارات رایجی که در تعاریف استارت‌آپ عموما به کار می‌روند ارائه کردیم. همچنین به دو مورد از نکاتی اشاره کردیم که باید برای داشتن استارت‌آپی موفق آن‌ها را در راستای کار خود قرار بدهیم و بیان کردیم که باید بهترین […]

نوشته رازهای راه اندازی استارت آپ موفق – قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند

زمانی که کسب‌وکار شما با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB به هدف خود می‌رسد، نقش رهبری شما به همراه آن تغییر می‌کند. در این مطلب برخی از نکاتی که برای سازگاری و تطبیق و همچنین اشتراک‌گذاری با رهبران خود نیاز دارید، ارائه می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده است که یک کارآفرین باشید فضای […]

نوشته با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

استارت‌آپ‌ها در مقابل SMBها

به نظر می‌رسد که رسانه‌های جریان اصلی مجذوب استارت‌آپ‌هایی شده‌اند که در آن کمپانی‌های تازه تاسیس و در حال توسعه و رشد شرکت دارند. موردی که آن‌ها را از کسب‌وکار مرسوم متمایز می‌کند ظرفیت و توانایی آن‌ها برای رسیدن به ایده‌هایی است که توجه سرمایه‌گذاران مالک و تمایل آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در […]

نوشته استارت‌آپ‌ها در مقابل SMBها اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.