0

چگونه می‌توانیم اقدام به راه اندازی استارتاپ کنیم، بی آن که در مسیر باز بمانیم؟ – قسمت دوم

طراحی سایت

در بخش قبل تعاریفی از استارتاپ را بیان کردیم و دو مورد از راهکارهای لازم در راه اندازی استارتاپ که به موفقیت آن کمک می کند را معرفی کردیم . در این مطلب به بررسی سه نکته‌ی دیگر در این زمینه می‌پردازیم.

قسمت اول : چگونه می‌توانیم یک استارتاپ را شروع کنیم، بی آن که در مسیر باز بمانیم؟

۳.   بر روی جذب مشتریانی که آماده هستند و بودجه‌ی کافی دارند، تمرکز کنید.

اغلب گفته می‌شود که در بیشتر موارد، کمپانی‌ها بازتابی از مشتریان خود هستند. حتی اگر این یک گزاف گویی باشد، اما در حقیقت درست است. بهترین نکته برای هر شرکت نوپا، خواه یک استارت‌آپ باشد و خواه نباشد، اتکا به بالاترین تعداد ممکن از مشتریانی است که در بهترین حالت ممکن از منابع مالی، بهترین آمادگی را دارند. مشتریانی که از محصولات با هزینه‌ی کم برخوردار می‌شوند در نهایت کار برای دریافت نمره‌ی مثبت خیلی حرفی برای گفتن نخواهند داشت. یک محصول یا سرویس ارزان، احساسی عدم اطمینان، نتیجه‌ی کم کیفیت و عدم منحصر بودن را در خریدار ایجاد می‌کنند.

در راه اندازی استارتاپ ، شرکت‌های تجاری کوچک باید دارای اعضایی با آموزش، ارتباطات و استعداد کافی در تیم باشند تا بتوانند مشتریان با ارزش‌تری جذب کنند. یعنی مشتریانی که محصولات منحصربه‌فرد یا خدماتی که سطح بالاتری از نوآوری و تفاوت‌ها را دارند، تقاضا می‌کنند، و مشتریانی که در ازای دریافت محصولات ارزش واقعی آن‌ها را پرداخت می‌کنند. بهتر است که مشتریانی که فاقد این خصیصه ‌ها در مشخصات خود هستند را در زمره‌ی مشتریان خود قرار ندهید.

۴.   فلسفه‌ی LEAN در راس کار محصولات خود اعمال کنید.

یک استارت‌آپ همیشه باید بر روی دو هدف تمرکز داشته باشد:

  • ارائه‌ی بزرگترین ارزش ممکن به مشتریان خود
  • انجام این کار با حداقل منابع مورد نیاز
بخوانید!  به این ۸ دلیل شما نیاز به یک وب سایت برای کسب و کار خود دارید

بهتر است که با مشتری به این توافق برسید که محصول میانه‌ای را بدون هیچ‌گونه‌ وعده‌ی اضافی و در هزینه‌ای کمتر به آن‌ها ارائه کنید. حتی اگر مشتری توان پرداخت بیشتری برای محصولی سطح بالاتر با قیمتی بالاتر داشته باشد.  در این روش، تیم یک شرکت کوچک قادر است که تلاش‌های خود را بر روی عناصر کلیدی محصول متمرکز کند و از تولید بیش از حد یا تولیدات سرشار از ضایعات جلوگیری کند.

زمانی که این لایه بی مایه و ضعیف را حذف می‌کنید، دستیابی به ارزش و کیفیت و نیز کاهش زمان تحویل کالا آسان‌تر می‌شود ای موارد اصول اصلی متودولوژی LEAN و کاربرد مداوم نوآوری‌ها هستند.

اما زمانی که شما سه نکته‌ی بالا را اعمال می‌کنید، این امر می‌تواند دشوار باشد: مشتریانی که آماده هستن و منابع مالی کافی برای سفارش دادن محصولات و سرویس‌های بسیار ارزشمند دارند. استعداد زیادی برای تکمیل موفقیت آمیز بازه‌ی زمانی این دادوستد نیاز است. اغلب طی یک فرایندی تکراری شرکت باید مشتریان خود را متقاعد کند تمایل دارد هزینه‌ی کمتری از آن‌ها دریافت کند. در اکثر موارد بدون هیچ مورد استثنایی متدولوژی LEAN الزام می‌کند که پرداخت کمتر بیشتر مورد توجه آن‌ها است.

۵.   توجه داشته باشید که یک استارت‌آپ با کارمندان رضایتمند می‌تواند موفق شود.

ممکن است که کمپانی بازتابی از مشتریانش باشد اما این نکته بیشتر در مورد کارمندانش صدق می‌کند. سریع‌ترین روش برای مواجهه با شکست، داشتن یک تیم بی‌انگیزه و ناامید است که اعضای ان هیچ رابطه‌ای با یکدیگر و با فلسفه‌ی شرکت ندارند. این یک امر ضروری است که یک تیم رضایتمند و خوشحال بسازید که رابطه‌ای احساسی با کاری که انجام می‌دهند و محیط فردی و فیزیکی خود دارند و با ارزش‌های شرکت، همکاران و یک هدف متعالی هم دلی دارند.

بخوانید!  واژه ی سی آر ام را در طراحی سایت بهتر بشناسیم

توانایی ساخت اکوسیستمی که رضایتمندی معقولی را در شرکت تضمین می‌کند کار پیچیده ای است. در برخی موارد شرکت با هشدارهایی روبرو می‌شود و در برخی موارد دیگر، معجزه رخ می‌دهد. هنگامی که شما دارای تیمی با اعضای با انگیزه، مثبت، دلپذیر و پویا هستید، در مقایسه با زمانی که دارای استعداد‌های حرفه‌ای اما فاقد یک گروه شاد و سرزنده هستید، کمک بسیار ازشمندتری به استارت‌آپ خود می‌کنید.

نوشته چگونه می‌توانیم اقدام به راه اندازی استارتاپ کنیم، بی آن که در مسیر باز بمانیم؟ – قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

مطالب مرتبط

طراحی سایت

رازهای راه اندازی استارت آپ موفق – قسمت دوم

در مطلب قبل (رازهای راه اندازی استارت آپ موفق تا رسیدن به موفقیت!)تعاریف استارت‌آپ و عبارات رایجی که در تعاریف استارت‌آپ عموما به کار می‌روند ارائه کردیم. همچنین به دو مورد از نکاتی اشاره کردیم که باید برای داشتن استارت‌آپی موفق آن‌ها را در راستای کار خود قرار بدهیم و بیان کردیم که باید بهترین […]

نوشته رازهای راه اندازی استارت آپ موفق – قسمت دوم اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند

زمانی که کسب‌وکار شما با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB به هدف خود می‌رسد، نقش رهبری شما به همراه آن تغییر می‌کند. در این مطلب برخی از نکاتی که برای سازگاری و تطبیق و همچنین اشتراک‌گذاری با رهبران خود نیاز دارید، ارائه می‌کنیم. زمان آن فرا رسیده است که یک کارآفرین باشید فضای […]

نوشته با برداشتن گام‌های اولیه تبدیل یک استارت‌آپ به SMB نقش رهبری شما تغییر می‌کند اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

طراحی سایت

استارت‌آپ‌ها در مقابل SMBها

به نظر می‌رسد که رسانه‌های جریان اصلی مجذوب استارت‌آپ‌هایی شده‌اند که در آن کمپانی‌های تازه تاسیس و در حال توسعه و رشد شرکت دارند. موردی که آن‌ها را از کسب‌وکار مرسوم متمایز می‌کند ظرفیت و توانایی آن‌ها برای رسیدن به ایده‌هایی است که توجه سرمایه‌گذاران مالک و تمایل آن‌ها را برای سرمایه‌گذاری و مشارکت در […]

نوشته استارت‌آپ‌ها در مقابل SMBها اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.