0

چگونگی طراحی استراتژی شبکه های اجتماعی کسب و کارهای کوچک از ابتدا (قسمت دوم)

طراحی سایت

در قسمت اول از مقاله “چگونگی طراحی استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی کسب و کارهای کوچک از ابتدا ” که پیش از این در وبلاگ داده پردازان راستین منتشر شد به تعدادی از استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی پرداختیم. در این مقاله به بررسی دیگر استراتژی ها که در مدیریت و برنامه ریزی شبکه های اجتماعی کسب و کار مفید واقع خواهند شد ، می پردازیم.

۵- ایجاد پرسنا مشتری

قبل از برنامه ریزی برای ایجاد محتوا، بسیار اهمیت دارد که بدانید چه محتوایی ایجاد می‌کنید. به همین دلیل است که شما به پرسنا یا شخصیت مشتری نیاز دارید. پرسنا مشتری شما نمایه ای از مشتری  ایده آل شما است. با در نظر گرفتن آن‌ها شما قادر هستید در هر نوع شرکت یک نام تجاری سازگار با پیامی درست بسازید.

اولین قدم برای ایجاد پرسنا مشتری، این است که بفهمید مشتریان شما چه کسانی هستند و مانند مرحله حسابرسی رسانه های اجتماعی شما باید جواب سوالات کلیدی چه کسی؟ چه چیزی؟ چرا؟ و چگونه؟ را بدهید.

چه کسی: مشتریان موجود شما چه کسانی هستند؟ برای تعیین پیش زمینه و نوع مشتری های خود می‌توانید به پایگاه داده های فعلی خود نگاهی بیندازید.

چه چیزی: باید پیدا کنید که اهداف، نیازها و چالش های مشتری چه چیزهایی است. بهترین راه برای جمع آوری این اطلاعات نظرسنجی ها و مصاحبه ها است.

چرا: از طریق نظرسنجی و مصاحبه انگیزه هایی که پشت اهداف و چالش های مشتری نهفته است را درک می‌کنید که مسائل و مشکلات رایج مشتریان چه چیزهایی است و چرا.

چگونه: چگونه می‌توان به بهترین شکل شرکت شما را به آن‌ها معرفی کرد؟ چگونه محصولات و خدمات شما مشکلات و چالش های مشتری را حل می‌کند؟ پیغام خود را در زمینه این موضوعات بسازید.

هنگامی که این اطلاعات را درباره مشتری داشته باشید، می‌توانید پرسنا نهایی مشتری خود را ایجاد کنید.

بیشتر بخوانید: پرسنا در بازاریابی – تعریف، اهمیت و کاربرد پرسنا در بازاریابی

بخوانید!  توسعه سایت با CodeIgniter به چه صورت می باشد؟

۶- محتوای خود را برنامه ریزی و ایجاد کنید

انجام یک نظرسنجی از مشتریان فعلی خود برای شناسایی چالش های آن‌ها کمک می‌کند تا بتوانید محتوایی که می‌خواهید را ایجاد کنید.

هنگام ایجاد محتوا به فکر فرمت هایی باشید که در کانال های شبکه های اجتماعی بهتر کار می‌کنند. محتوای ویدئویی به سرعت در تمام شبکه های اجتماعی به خصوص فیس بوک، توییتر و اینستاگرام در  حال رشد است. ویدئوهای کوتاه بین ۳ تا ۹۰ ثانیه سرگرم کننده، آموزنده و آموزشی بیشتر مخاطب را درگیر می‌کند.

در مورد ویژگی های منحصربه فرد هر پلت فرم بررسی کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از آن بکنند.

۷- از اهرم کارکنان خود برای تقویت استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده کنید

تقویت شبکه های اجتماعی بسیار اهمیت دارد و باعث می‌شود افراد بیشتری محتوای شما را مشاهده کنند، بیشتر احتمال دارد که با آن تعامل برقرار کنند و این تعاملات بالاتر می‌رود.

اگر تازه فعالیت های خود را در شبکه های اجتماعی شروع کرده اید، طبیعی است که ممکن است مخاطب زیادی در صفحات اجتماعی خود نداشته باشید یا اصلا مخاطب نداشته باشید. اینجا جایی است که کارکنان شما به کار می‌آیند. هرچه بیشتر کارکنان شما مطالب شما را بیشتر در بین خانواده و دوستان و آشنایان به اشتراک بگذارند میزان دسترسی به شما و مطالب شما بیشتر می‌شود.

استفاده از کارمندانتان به عنوان اولین طرفداران و حامیان برند شما بخشی از اعتماد سازی را در مورد برند شما انجام می‌دهد.

با این وجود نباید به کارکنان خود اشتراک گذاری پیام ها در شبکه های اجتماعی را تحمیل کنید چرا که این کار حالت اجبار به نظر می‌رسد. به همین دلیل مهم است که محتوای معنی دار و با کیفیت ارائه دهید که افراد دوست داشته باشند خودشان آن را به راحتی به اشتراک بگذارند.

۸- استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعیخود را ارزیابی کنید

هنگامی که شما استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعیخود را شکل دادید، مهم است که بدانید چگونه آن را ارزیابی کنید و بدانید که کدام استراتژی برای کسب وکار شما اهمیت دارد و چگونه آن‌ها را تفسیر کنید. در اینجا معیارهای اصلی ارزیابی استراتژی شبکه های اجتماعی را آورده ایم:

حجم: تعداد لایک های صفحات اجتماعی و ترافیک وب سایت شما نشان می‌دهد تا چه میزان افراد به نام تجاری شما علاقمند هستند.

مخاطبان: درست است که تعداد مخاطب بالا خوب است اما باید آن را با سایر معیارها بررسی کنید تا ببینید آیا مخاطبان مورد نظر شما را هدف قرار می‌دهد یا خیر.

درگیر بودن مخاطب با  صفحه شما: اندازه گیری تعهد و درگیر بودن مخاطب با صفحه شما و اینکه چگونه با محتوای شما ارتباط برقرار می‌کند بسیار مهم است. تعداد لایک ها و اشتراک گذاری ها نمایانگر این است  که مردم چگونه با صفحه اجتماعی شما ارتباط برقرار می‌کنند.

بر ارزیابی استراتژی مدیریت شبکه های اجتماعی خود تاکید داشته باشید تا بهتر بفهمید که چه استراتژی برای شما کار می کند و چه استراتژی کار نمی‌کند و مطابق با آن تغییراتی را اعمال کنید.

نوشته چگونگی طراحی استراتژی شبکه های اجتماعی کسب و کارهای کوچک از ابتدا (قسمت دوم) اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.

بخوانید!  ایده های بازاریابی محتوا: از قدرت بصری استفاده کنید!