0

کاربرد های CDN در طراحی سایت

کاربرد های CDN در طراحی سایت ، CDN که مخفف Content Delivery Networ می باشد به مجموعه ای از سرورها و شبکه های به هم متصل شده که دیتاسنترهای آنان در نقاط مختلف دنیا برپا شده اند گفته می شود. این سرورها درست مثل یک شبکه زنجیر شده به یکدیگر بوده و به همدیگر وصل هستند. محتوای موجود در اینترنت که در وب سایت های مختلف وجود دارند، در این سرورها به چرخش در می آیند. هدف اصلی از تولید این سیستم، کاهش زمان دسترسی به سرورها در نقاط مختلف دنیا می باشد.

در واقع بهتر است بگوییم که CDN چیزی است که علاوه بر هاست از آن استفاده می کنند؛ چرا که به افزایش سرعت طراحی سایت کمک می کند اما بدانید که CDN جایگزین هاست نمی تواند باشد! به هر حال با وجود CDN شما به هاست هم نیاز دارید.

 

به طور کلی CDNها به دو دسته تقسیم می شوند:

CDNهای عمومی: برخی از CDN ها کل سایت را کپی کرده و ارائه می دهند مثل Cloudflare

CDNهای تخصصی: برخی دیگر از CDN ها تمرکز خود را بر روی محتوای خاص مثل مولتی مدیا و فایل های مثل کدهای CSS و جاوااسکریپت (JavaScript)  می گذارند.

 

طراحی سایت

طراحی سایت

مزایای  CDN چیست و کاربرد آن در کجاست؟

 

سرعت بارگذاری طراحی سایت

سرعت بارگذاری طراحی وب سایت را به طور چشمگیری افزایش می دهند و باعث بالا بردن سئو و رتبه ی طراحی سایت می شود.

 

افزایش امنیت طراحی سایت

همچنین به طور چشمگیری امنیت طراحی سایت تهران را افزایش می دهد از قدرت بالایی برخوردار هستند و حمله هایی که به طراحی سایت شما وارد می شوند را شناسایی کرده و از آسیب آن ها به طراحی سایت جلوگیری می کند .

بخوانید!  آموزش ایندکس کردن دستی سریع مطالب در گوگل در کمتر از چند ساعت (آپدیت Google search console)

 

صرفه جویی در مصرف هزینه ها

با استفاده ازCDNها  می توانید درمصرف هزینه ها تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنید. به دلیل این که سرورها و شبکه ها اشتراکی هستند ، کاربران زیادی از آن به طور همزمان استفاده می کنند و دیگر لزومی به خرید سرورهای اختصاصی و هاست ندارید و نیازی به مصرف هزینه های بالایی ندارید در ضمن ، استفاده از این شبکه ها می توانید از پهنای باند بیشتری هم برخوردار شوید.

 

ایندکس شدن سریع تر تصاویر

همچنین CDN  به ایندکس شدن سریع تر تصاویر در طراحی سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو کمک به سزایی می کند. بنابراین اگر بر روی سرورهایCDN تصاویر خود را  بارگذاری کرده باشید، نه تنها بازدید کنندگان بیشتر، بلکه ربات های موتورهای جستجو نیز دسترسی سریع تری به آن ها پیدا خواهند کرد و در نتیجه پتانسیل بسیار بیشتری برای طراحی سایت شما در انتظار شما خواهد بود.

نوشته کاربرد های CDN در طراحی سایت اولین بار در پدیدار شد.