0

کسب و کارهای تجارت الکترونیک پر سود در سال ۲۰۱۸ (بخش اول)

کشورهای مسیحی جهان تعطیلات کریسمس را پشت سر می گذاراند اما دنیای کسب و کار بی تحرک نمانده و کسب و کار ها تلاش می کنند در سال ۲۰۱۸ مسیر پیشرفت خود را بیابند. کسب و کارهای تجارت الکترونیک یکی از شاخه های دنیای کار است که همواره می تواند به درآمد زایی و پیشرفت آن امید داشته باشد.

دراین گزارش ۴مورد از کسب و کارهای تجارت الکترونیک که انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ طرفداران بیشتری داشته باشند یا به اصطلاح ترند شوند را به شما معرفی خواهیم کرد.

در بخش آینده این گزارش هم به سراغ ۳ مورد از کسب و کارهای تجارت الکترونیک که انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ پرطرفدار باشند خواهیم رفت و شما را با آن ها آشنا خواهیم کرد.

موبایل ها همچنان نقطه قوت تجارت الکترونیک خواهند ماند

موبایل ها همچنان نقطه قوت تجارت الکترونیک خواهند ماند

با کسب و کارهای تجارت الکترونیک آسان شروع می کنیم،نیاز به تحقیق و بررسی نیست همه می دانند تجارت الکترونیک حوزه موبایل طی سال های اخیر همواره با استقبال گسترده ای روبرو بوده است.

پس شما هم مثل من می توانید بر روی رونق کسب و کارهای تجارت الکترونیک در این حوزه حتی برای کودکان حساب باز کنید.

کاربران اینترنت از سال ۲۰۱۶ به شکل فزاینده ای از تلفن همراهشان برای سر زدن به فضای وب استفاده می کنند بنابراین اگر وب سایت شما برای بازدید کنندگان تلفن همراه طراحی نشده و بهینه سازی نگشته است قطعا به مشکل برخواهید خورد.

واقعیت افزوده یا واقعیت مجازی

حال که در خصوص آینده صحبت می کنیم لازم است به واقعیت مجازی توجه ویژه ای داشته باشیم، با تشکر از گوگل کارتن! واقعیت افزوده و یا واقعیت مجازی در حال یافتن جایگاه خود در بازار تجارت الکترونیک هستند و نمی توان در سال ۲۰۱۸ آن ها را نادیده گرفت.

بخوانید!  مدیریت دیدگاه ها در وردپرس و راهنمای حذف نظرات

موفقیت  Pokémon GO درسال ۲۰۱۶ این واقعیت را آشکار ساخت. IKEA هم چند سالی است در این خصوص درحال تلاش است به زودی علاقه مندان مبلمان IKEA می توانند به صورت مجازی ببینند خانه شان با مبلمان  این شرکت چطور خواهد شد و سپس برای خرید تصمیم گیری خواهند کرد.

ضرورتی برای حضور این تکنولوژی در همه کسب و کار ها وجود ندارد اما می توان انتظار داشت دنیای برخی از کسب و کارها را متحول سازد.

شاید واقعیت مجازی سبب شود مشتریان حس بیشتری نسبت به محصولات شما پیدا کنند و این یعنی کسب و کارهای تجارت الکترونیک قادرند مثل همیشه فروش را افزایش دهند.

ربات های چت یا Chatbots

ربات های چت یا Chatbots

دسترسی به امکان چت آنلاین برای همه به یکی از ضروریات بدل شده است.۴۸ درصد مشتریان ارتباط با شرکت ها را از طریق چت بیشتر از هر نوع ارتباط دیگری می پسندند.

به طور طبیعی کسب و کارهای کوچک نمی توانند سرویس ۲۴ ساعته چت و پشتیبانی آنلاین راه اندازی کنند به همین دلیل راه اندازی Chatbots می تواند یک راهکار به صرفه باشد.

داشتن یک وی جت بر روی سایت شما که برخی از سوالات متداول آن ها پاسخ دهد یک راهکار مناسب است بنابراین می توانید از آن به عنوان آینده کسب و کارهای تجارت الکترونیک استفاده کرد.

این ربات ها روز به روز دقیق تر می شوند و در آینده می توان روی آن ها حساب ویژه ای در کسب و کارهای تجارت الکترونیک باز کرد.

Cyber Monday یا دوشنبه سایبری کم رنگ تر خواهد شد و محبوبیت خود را نزد مردم از دست خواهند داد

درحال حاضر کسب و کارهای تجارت الکترونیک به برگزاری فروش های آنلاین در Cyber Monday اقدام می کنند. همین طور جمعه سیاه که به معنای فروش با تخفیف محصولات است از آمریکا به اروپا و پس از آن به سراسر جهان صادر شده است.

بخوانید!  چطور مشکل عدم انتشار محتوای زمان بندی شده در وردپرس را رفع کنیم؟

دوشنبه سایبری و جمعه سیاه چیست؟

دوشنبه در اغلب کشورهای جهان روز اول هفته شناخته می شود، کسب وکارهای تجارت الکترونیک شرایط ویژه فروش و تخفیف های خاص خود را دراین روز ارائه می کنند. به این شیوه فروش دوشنبه سایبری گفته می شود. خریداران هم به سبب انتظار این تخفیف ها دوشنبه ها بیشتر از سایر زمان ها به وب سایت های فروش آنلاین سر می زنند.

جمعه سیاه در آمریکا روز بعد از جشن شکر گزاری است،این روز درآمریکا تعطیل نیست اما شرکت ها به کارکنان خود مرخصی می دهند تا به خرید کریسمس بپردازند، تخفیف های خوبی در این ایام از سوی فروشندگان کالاهای مختلف ارائه می شود.

کمرنگ شدن دوشنبه سایبری در سال ۲۰۱۸

انتظار می رود در سال ۲۰۱۸ دوشنبه سایری نزد مردم از محبوبیت کمتری برخوردار شود. در حال حاضر خرده فروش ها از این طریق با هم رقابت می کنند تا فروشگاه های خود را بیش از هر زمان دیگری شلوغ کنند.

پیش فروش و سیاست های این چنینی به منظور از میان برداشتن رقبا اعمال می شود.

مشتریان در حال عادت کردن به این روش هستند که خرید های خود را تازمان شرایط ویژه فروش و تخفیفات متوقف کنند، این امر بر فروش در روزهای دیگر سال آسیب وارد کرده و سیاست مصرف گرایی آمریکایی را به چالش کشیده است.

فروش تعطیلات کریسمس هم به ماه نوامبر محدود می شود بنابر این شاید بتوان انتظار داشت در آینده دوشنبه سایبری و فروش هایی از این دست در کسب و کارهای تجارت الکترونیک کم رنگ شود چرا که در دراز مدت به زیان فروشنده هاست.

بخوانید!  منظور از بازاریابی ایمیلی در طراحی سایت

تا اینجا شما را با چهار حوزه کسب و کارهای تجارت الکترونیک که به نظر می رسد در سال ۲۰۱۸ اقبال بیشتری برای موفقیت داشته باشند آشنا کردیم در گزارش بعد شما را با موارد بیشتری آشنا خواهیم کرد.

 

نوشته کسب و کارهای تجارت الکترونیک پر سود در سال ۲۰۱۸ (بخش اول) اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.