0

کسب و کار آنلاین چه مزایایی برای صاحب کسب و کار دارد! (قسمت دوم)

طراحی سایت

در مقاله قبل به تعدادی از مزایای کسب و کار آنلاین اشاره شد در ادامه سعی بر این شده است تا به جنبه های دیگری از مزیت های ورود به دنیای تجارت آنلاین پرداخته شود.
کسب و کار آنلاین چه مزایایی برای صاحب کسب و کار دارد! (قسمت اول)

سرمایه لازم برای شروع یه کسب و کار آنلاین خیلی کمتر از کسب و کارهای سنتی

سرمایه کسب و کار آنلاین
اگر اصول اولیه ورود به دنیای کسب و کار آنلاین رو رعایت کنیم مثل طراحی سایت با کیفیت و جذاب ، تولید محتوای باارزش برای مخاطب ، رعایت اصول بهینه سازی سایت SEO ، استفاده از روش های به روز ابزار آمارگیری و آنالیز رفتار مشتری ها و مخاطبین و احترام به حقوق مخاطبی و مشتری ها و مشتری مداری و…. میتونیم احتمال بقا و حضور فعال و موفقیت خودمون رو توی این دنیای جدید بیشتر کنیم . البته با هزینه و سرمایه اولیه خیلی کمتر از فضای کسب و کار سنتی.

تجزیه و تحلیل بهتر و دقیق تر رفتار مشتری ها در کسب و کار آنلاین

تجزیه وتحلیل رفتار مشتریان
سالهای قبل و تو کسب و کارهای سنتی نهایت بازخوردی که از محصول یا خدمات کسب و کارمون میتونستیم از طرف مشتریها بگیریم یا از طریق نمایشگاه ها و حضور فیزیکی تعدادی از مخاطبین بود که ممکن بود در طول سال به تعداد محدود برگزار بشه ، یا فرم های نظرسنجی خسته کننده ای که به دست مشتری ها داده میشد تا پر کنن .
یا مثلا یه صاحب رستوران که پشت صندوق نشسته بود با دیدن چهره مشتری ها موقع خوردن غذا یا حساب کردن صورتحساب میفهمید که مشتری از غذایی که خورده و سرویسی که ارائه شده راضی هست یا نه .
ولی تو کسب و کارهای آنلاین با سیستم های پیشرفته آنالیز رفتار مشتری ها و بررسی الگوی رفتاری مشتری ها میتونیم تجزیه و تحلیل دقیق و واقعی از رفتار مشتری ها و میزان رضایت اونها از محصول یا خدماتمون داشته باشیم .
از طریق آنالیز کننده های رفتار بازدید کننده ها  و مشتری ها مثل heatmap ها یا نقشه های حرارتی میتونیم متوجه بشیم که بازدیدکننده ها از کدوم قسمت های سایت ما بیشترخوششون اومده، کدوم محصول ها طرفدار بیشتری داشته ، کدوم فیلم و کتاب و مقاله با کدوم موضوع بیشتر دانلود شده .
حتی با طراحی پرسشنامه های آنلاین جذاب و همراه با سرگرمی و بازی و هدفدار میشه کاملا در تعامل و ارتباط با مشتری باشیم و رفتارمشتری هامون روتجزیه و تحلیل کنیم و علاقه مندی هاشون رو بهتر بشناسیم .

بخوانید!  راهکارهای طراحی سایت برای جلب اعتماد کاربر

نقل و انتقال راحت تر پول در کسب و کارهای آنلاین

پرداخت انلاین
سیستم های نقل و انتقال آنلاین پول از طریق وب سایت های مثل زرین پال، یوپال و… یا درگاههای پرداخت آنلاین بین المللی مانند paypal ،  حتی بین کشورهایی که پول رایج متفاوت دارن به راحتی امکان پذیره.

ارتباطات بین کسب و کارهای آنلاین راحتتر و با هزینه کمتر

ارتباطات بین شرکتی و سازمانی توی کسب و کارهای آنلاین خیلی ساده تر و کم هزینه تر شده. تا چند سال پیش مدیرها یا کارکنان برای صحبت و مذاکره با شرکتهای همکار مجبور بودن به شهر یا کشور دیگه ای سفرکنند که هزینه بر و وقت گیر بود ولی فضای کسب و کار آنلاین خیلی از این سفرهای غیر ضروری رو حذف کرد.

تنوع  ارائه محصولات و خدمات در کسب و کار آنلاین


تنوع محصولات و خدماتی که تو فضای آنلاین میشه ارائه داد خیلی زیاده . مثلا تو فضای کسب وکار سنتی اگر فقط میشد مواد غذایی و پوشاک و ماشین و .. فروخت تو فروشگاههای آنلاین میشه حتی خلاقیت و فکر و ایده فروخت !
علاوه بر اینها ، تو فضای کسب و کار سنتی فرض اگر مغازه داری تو منطقه بالا شهر یا پایین شهر مغازه میخرید یا اجاره میکرد قشر خاصی از مشتری ها به مغازه یا محل کار رفت و آمد میکردند و فاصله طبقاتی و اقتصادی بیشتر حس میشد اما تو کسب و کار آنلاین این مرز بندی وجود نداره .
خیلی وقتا با هزینه کم حتی کسایی که تو جاهای دور افتاده هم زندگی میکنن میتونن از امکانات آموزشی و خرید و فروش آنلاین استفاده کنن. از یک طرف دیگه هم بدون هزینه های نجومی اجاره یا خرید دفتر یا مغاز تو مرکز خریدهای گرون قیمت میتونیم مشتری های خاص برای محصولات لوکس در فضای آنلاین داشته باشیم.

بخوانید!  آموزش غیرفعالسازی ssl در دایرکت ادمین

نوشته کسب و کار آنلاین چه مزایایی برای صاحب کسب و کار دارد! (قسمت دوم) اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.