0

کسب و کار آنلاین چه مزایایی برای صاحب کسب و کار دارد! (قسمت اول)

طراحی سایت

تا به حال بارها تصمیم گرفتید یک تغییر و تحولی به مدل کسب و کارتون بدید ولی هنوز هیچ اقدامی نکردید؟
تا همین چند سال پیش تو هر کسب و کاری برای ارائه محصول یا خدمات نیاز به یه مکانی برای ارائه و انجام کارها، استخدام نیروی متخصص برای همکاری و انجام دادن کارها، استخدام نیروی خدمات برای پذیرایی از کارکنان و ارباب رجوع، پیک برای نقل و انتقال مکاتبات یا فروشنده برای فروش محصولات و… بود .
از طرف دیگه در کنار تمام اینها باید به فکر تبلیغات و شناسوندن محصول یا خدمات مون هم به مخاطبها بودیم . تبلیغات هم شامل تبلیغات گرون قیمت تلویزیونی یا رادیویی ، بیلبوردهای تبلیغاتی ، پخش کردن تراکت و آگهی های تبلیغاتی سر چهارراه ها یا مکانهای پررفت و آمد و… بود که با ظهور دنیای کسب و کار آنلاین و تجارت هوشمند خیلی از این دردسرها حذف شد و خیلی از این راههای تبلیغاتی تقریبا بی اثر یا کم اثر شدند.
کسب و کارهای سنتی همیشه یه ساعت کاری خاص دارند ولی کسب و کارهای آنلاین ۲۴ ساعته و ۷روز هفته و ۳۶۵ روز سال باز هستند! و این یه واقعیته که با داشتن تفکر استراتژیک مناسب کسب و کار آنلاین و اجرای به روزترین و کاراترین راهکارها و استفاده از فروشگاه سازهای آنلاین ، خدمات بهینه سازی سایت SEO و طراحی سایت مناسب و جذاب و…میتونیم حتی تو خواب و در حال استراحت هم پول در بیاریم!
چه جوری ؟ مثلا اگر ما یه فروشگاه آنلاین داشته باشیم مثل انواع فروشگاهای خرید و فروش آنلاین لوازم برقی ، مواد غذایی ، مواد آرایشی و بهداشتی و یا حتی در مقیاس کوچیکترE-book ،pdf ، مقاله های آموزشی یا طرحهای اینفوگراف، حتی وقتی که ما در خواب و درحال استراحت هم هستیم مشتری های ما ، برای محصولات و یا خدمات ما میتونن سفارش خودشونو ثبت کنن ، یا به مشترکین سایت ما اضافه بشن و پول به حساب ما واریز بشه !

بخوانید!  ساخت صفحه جهت نمایش محصولات مورد علاقه کاربر

همه گیر شدن گوشی های هوشمند و اینترنت

این روزا با همه گیر شدن گوشی های همراه و هوشمند و افزایش امکان اتصال به اینترنت، میلیون ها نفر توی دنیا به این فضای آنلاین دسترسی دارن . ما با راه اندازی و طراحی وب سایت یا فروشگاه آنلاین میتونیم مخاطب های کسب و کار خودمون رو جهانی کنیم .
حتی کسب و کارای کوچیک تو هر صنعت و خدماتی هم میتونن با غول های اون صنعت یا خدمات رقابت کنن و حتی بعضی وقتها از این رقبای بزرگ هم پیشی بگیرند.

قابلیت ویروسی شدن محتوا و یا محصول ما در فضای آنلاین

وایرال شدن
توی دنیای کسب و کار آنلاین ، محتوا و محصول ما میتونه مثل یه ویروس عمل کنه! همه میدونیم که ویروسها چه قدر زود پخش و همه گیر میشن! عطسه یه نفر از مشتری های راضی و خوشحال ما که مبتلا به ویروس ماست تو فضای آنلاین مثل شبکه های اجتماعی و فرووم ها ویروس کسب و کار ما رو پخش میکنه و ممکنه خیلی ها رو به محصول و خدمات ما مبتلا بکنه !
تو این زمان و با حضور انواع شبکه های اجتماعی ،فضای آنلاین یه چیزی شبیه همون مهمونی ها و دورهمی های فامیلی گذشته است اما تو مقیاس بزرگ میلیونی و جهانی.
مطمئنا همه ما قبول داریم که این روزا اینترنت و گوشی های هوشمند جزو جدا نشدنی زندگیمون شدن و ارتباط ما با یه آدمی اون طرف دنیا خیلی راحتتر از گپ و گفت با همسایه دیوار به دیوارمون و حتی اعضای خانوادمون شده .

تو هر جایی از دنیا که باشیم میتونیم کسب و کار آنلاین خودمون رو مدیریت کنیم

تا حالا حتما پیش اومده که یه سفر تفریحی بریم ، یا پیش خانواده باشیم و دلمون یه استراحت حسابی بخواد و اصلا دوست نداشته باشیم حتی قیافه همکارامون و ببینیم و صداشونو بشنویم !
تو کسب کارهای با سبک سنتی در سالهای قبل مجبوربودیم به عنوان کارمند یا کارفرما حضور فیزیکی تو شرکت ، مغازه یا سازمان داشته باشیم . ولی یکی از مزیت های کسب و کار آنلاین اینه که نیازی به حضور فیزیکی دائمی ما تو فضای کاری نیست و میتونیم با داشتن یه گوشی هوشمند و دسترسی به اینترنت همه جای دنیا و حتی تو تعطیلات و سفر هم به فعالیتهای کاریمون ادامه بدیم!

بخوانید!  استراتژی بازاریابی محتوا در طراحی سایت

تجارت آنلاین وکسب و کار آنلاین دوستدار محیط زیست !

اگر مجبور نباشیم که برای کارمون دائما ازخونه به شرکت بریم یا از شرکت به خونه یا بین شرکت ها و سازمانها در حال جابجا شدن باشیم مشخصا تو مصرف بنزین صرفه جویی میکنیم و به آلوده نشدن هوای شهرمون کمک میکنیم و حجم ترافیک مشخصا خیلی کمترمیشه .
از یه جنبه دیگه ام با ارتباطات اینترنتی بین سازمانها و شرکت ها و حذف قبض و صورتحساب ها مصرف کاغذ کم میشه و به نابودی کمتر جنگل ها و طبیعت کمک کردیم و به این ترتیب جزو دوستداران محیط زیست میشیم .
به نظر میاد همین مزیت فقط کافیه تا همین الان به طراحی وب سایت برای سازمان یا شرکتمون و راه اندازی کسب و کار آنلاین فکر کنیم.

نیروی فیزیکی کمتر ، هزینه کمتر در کسب و کارهای آنلاین

همکار
توی کسب و کار آنلاین ما دیگه نیازی نداریم آدمهای متخصص و کارگران دانش زیادی رو استخدام کنیم و هزینه زیادی رو متحمل بشیم برای حضور فیزیکی تو شرکت که مشخصا هم همه از آمار ساعت کاری مفید توکشورمون خبر داریم . حالا دیگه میتونیم از طریق اینترنت کارهامون رو به نیروهای متخصص برونسپاری کنیم .
با حضور اینترنت، کسب کارهای آنلاین، ایمیل مارکتینگ، خرید و فروش آنلاین و… نیاز به استخدام نیروی تمام وقت خیلی کمتر میشه. مشخصا راه درآمدزایی در دنیای جدید آنلاین با کسب و کارهای سنتی خیلی متفاوته و برای موفقیت تو این دنیای نو  نیاز به کسب مهارت در زمینه های مدیریت کسب و کار آنلاین و تجارت آنلاین داریم.
 مزایای کسب و کارهای آنلاین برای صاحبان کسب و کارها (قسمت دوم)

بخوانید!  طراحی سایت کلانتری

نوشته کسب و کار آنلاین چه مزایایی برای صاحب کسب و کار دارد! (قسمت اول) اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.