0

گوگل آنالیز چه کمکی به کمپین سئو سایت می کند؟

طراحی سایت

کلید موفقیت هر سایت شناساندن آن به مخاطب است و این امر محقق نمی شود مگر با کمک کمپین سئو تا ازطریق بهینه سازی سایت بتوانیم در موتور جستجوی گوگل به جایگاه مناسبی دست یابیم. تحلیل اطلاعات گوگل می تواند کمک کند تا بهترین تصمیمات را در کمپین سئو سایت خود اتخاذ کنید. گوگل آنالیز (گوگل آنالیتیک) ابزار تحلیل وب سایت هاست که گوگل در اختیار عموم کاربران خود قرار داده است. این ابزار گوگل نقش کلیدی در برنامه سازی کمپین سئو ایفا می کند.

درعین حال امکان سنجش میزان موفقیت کمپین سئو سایت شما را فراهم می آورد تا میزان موففیت یک کمپین را بسنجید وبر این اساس برای آینده تان تصمیم بگیرد.

گوگل آنالیز چیست؟

گوگل آنالیتیک  Google Analytics یک ابزار رایگان چند کاره است که اولین بار در سال ۲۰۰۵ در اختیار کاربران گرفت. از این ابزار آنالیز گوگل می توان جهت به حد اکثر رساندن نتایج کمپین سئو سایت بهره جست.

گوگل آنالیز همه آنچه برای برنده شدن در یک کمپین سئو سایت نیاز دارید در اختیار شما قرار می دهد. شما با کمک این ابزار می توانید تمامی مشکلات و توانایی های وب سایت خود را شناسایی کنید.

نقش گوگل آنالیز در کمپین سئو سایت

از آنجا که گوگل آنالیتیک یک ابزار تحلیلی است شما با کمک اطلاعاتی که در اختیارتان قرار می دهد می توانید ضمن سفارشی سازی، گوگل آنالیتیک را جهت تحقق بهتر اهداف خود به کار ببرید.

همچنین شناسایی مخاطب وب سایت شما جهت ارائه بهتر کمپین سئو از طریق این ابزار به سهولت انجام می پذیرد. گوگل آنالیتیک قادر است حجم بالایی از اطلاعات در خصوص تجربیات کار بری در اختیار شما قرار دهد.

بخوانید!  اهمیت فونت ها در طراحی سایت

شناسایی میزان ترافیک اورگانیک از طریق این ابزار امکان پذیر است که در تصمیم سازی های کمپین سئو بسیار با اهمیت است.

به این ترتیب مشخص می شود که گوگل آنالیز نقش بسیار مهمی در اجرا و موفقیت کمپین سئو سایت ایفا می کند.

گوگل آنالیتیک برای مدیران سایت چه کاربرد هایی دارد؟

گوگل آنالیتیک ابزاری جهت ارائه گزارش عملکرد سایت به مدیران است. شما به عنوان طراح کمپین سئو سایت قبل از هرچیز باید یک سری اطلاعات کلی در خصوص وب سایت خودتان داشته باشید و پاسخی برای تمامی مسائل زیر بیابید:

علاقه مند هستم وب سایت من دقیقا چه کاری انجام بدهد؟

رفتار کاربران در وب سایت من چگونه باید باشد؟

براساس پاسخ هایی که شما و یا مالکان وب سایت به این سوالات می دهید کمپین سئو قابل تعریف است.

اینجا نقش گوگل آنالیتیک مشخص می شود با کمک این ابزار می توانید جایگاه کنونی سایت در قبال اهدافش را بیابید سپس به بررسی راهکارهایی که یک کمپین سئو در تحقق اهداف سایت می تواند به عهده بگیرد بپردازید.

دراین صورت اگر کمپین سئو یا سایت شما ازاهداف خود انحرافی دارد می توانید آن را اشناسایی کرده و اصلاح کنید. حداقل حسنی که این ابزار برای کمپین سئو دارد این است که کمک می کند اشکالات هر کمپین را شناسایی می کنید و در کمپین های آتی تکرار نکنید  این خود حسن بزرگی است و از تکرار اشتباه پیشگیری می کند.

۵ نکته طلایی گوگل آنالیز برای موفقیت کمپین سئو سایت شما

  • هدفمند باشید

گوگل آنالیتیک امکانات متعددی دارد برای اینکه کمپین سئو سایت موفق باشدباید هدف گذاری کنید در غیر این صورت ممکن است در استفاده از ابزارها و امکانات دچار سردرگمی شوید و نتوانید به درستی از قابلیت های گوگل آنالیتیک در تحقق اهداف کمپین سئو استفاده کنید.

  • داشبورد خود را سفارشی کنید
بخوانید!  ضرورت ایجاد طراحی سایت حرفه ای

معیارهایی که در کمپین سئو شما تاثیر گذار است مشخص کنید و بر این اساس داشبورد خود را ساماندهی و شخصی سازی کنید به این ترتیب اطلاعات مرتب و منظم در اختیار شما قرار می گیرد و تصمیم سازی بسیار راحت تر خواهد شد.

  • از اهمیت آلارم ها غافل نشوید

وقتی کمپین سئو شما متعدد باشد و یا مشغله کاری تان زیاد باشد قطعا قادر نخواهید بود هر روز به ابزارهای تحلیل اطلاعات گوگل مثل گوگل آنالیتیک سر بزنید اینجاست که سیستم آلارم ها معجزه می کنند آن ها از طریق ایمیل به شما اطلاع می دهند که چه تصمیم فوری لازم است اتخاذ و اجرایی شود.

  • سگمنت ها را سفارشی کنید

هرسایت گروه های مختلف مخاطب خاص خود را دارد که ممکن است برای هر یک کمپین سئو متفاوتی طراحی و اجرا شود از طریق سفارشی سازی سگمنت ها می توانید رفتار هر گروه مخاطب را به صورت جداگانه بررسی و تحلیل کنید.

  • مقایسه مرورگرها

شاید در نگاه اول مرورگر کاربران در کمپین سئو زیاد تاثیر گذار نباشد اما اگر به بحث گروه های مختلف مخاطبان دقت کنید متوجه می شوید که مرورگر ها می توانند در تصمیم سازی کمپین سئو تاثیر گذار باشند.

  • مشاهده تصویربلادرنگ وب سایت

این ابزار گوگل امکان مشاهده تصویر بلادرنگ وب سایت را فراهم می آورد. از این طریق می توانید تعداد کاربران آنلاین سایت را در زمان اجرای کمپین سئو بررسی کنید و ساعت های پیک بازدید و زمان های مناسب اجرای فعالیت های کمپین در هر بخش را به خوبی مشخص و تصمیم گیری کنید.

بخوانید!  استراتژی STP چیست؟ شاه کلید موفقیت در بازاریابی!!!

برای موفقیت یک کمپین سئو سایت ابزارهای مختلفی دراختیار مجریان قرار دارد. آنالیز گوگل یکی از راهکارهایی است که با کمک گوگل آنالیتیک تحلیل اطلاعات کمپین سئو شما جهت تصیم سازی های مناست برای موفقیت کمپین سئو شما را فراهم می آورد. سعی کنید با این ابزار به خوبی آشنا شوید و از قابلیت های متنوع آن جهت تحقق اهداف خود بیشترین استفاده را ببرید.

نوشته گوگل آنالیز چه کمکی به کمپین سئو سایت می کند؟ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.