0

۱۰ قانون طلایی که استارت آپ های موفق از آن پیروی می کنند(بخش دوم)

طراحی سایت

در مقاله قبل شما را با ۵ قانون طلایی موفقیت در حوزه کسب و کار و راه اندازی استارت آپ موفق آشنا کردیم و در این مقاله شمارا با ۵ قانون دیگر آشنا می کنیم.

۶- مشتریان خود را بشناسید

چه چیز سبب اعتماد مشتریان به کسب و کار شما می شود؟ شما اگر راهکارهای حفظ جایگاه و پایگاه خود در بین مشتریان را ندانید ممکن است با شکست مواجه شوید.

کسب و کارهای بزرگ و استارت آپ موفق همیشه مشق شب خود را برای شناخت و درک مشتریان خود انجام می دهند. شناخت مشتری به درک طبیعت محصول، مشتریان مرتبط و آنچه در زندگی به آن ها انگیزه می دهد بستگی دارد.

مشتریان برای رفع نیازهای خود یک محصول را خریداری می کنند، اما اگر می خواهید مشتری وفادار شما باشند لازم است به انگیزه ها، خواسته ها و احساسات آن ها توجه کنید.

۷- رقبای خود را بشناسید

هر طرح تجاری باید از ویژگی های جهانی برخوردار باشد،به یاد داشته باشید شناخت رقبا به طور مستقیم بر روی استراتژی شرکت شما تاثیر گذار است. صرف نظر از اینکه شما در چه حوزه ای متخصص هستید، همواره بین شما و شرکت های رقیب، درگیری شدیدی وجود خواهد داشت.

اگر طرح خاصی برای مقابله با این موضوع نداشته باشید شکست شما حتمی خواهد بود.

برای داشتن یک استارت آپ موفق باید ، همیشه از رقبای خود شناخته خوبی داشته باشید و بر این اساس استراتژی های خود را تعریف کنید. به این ترتیب می توانید حیات خود را در مقابله با شرکت های بزرگ تر حفظ کنید.

بخوانید!  محصول سرور ابری میزبان فا در حال ارائه نهایی

۸- ریسک پذیری منطقی

برای داشتن یک استارت آپ موفق ضروری است که یک برنامه استراتژیک تعریف کنید، همچنین لازم است منطقی باشید و برنامه خود را بر اساس واقعیت های موجود و نه بر اساس حدس و گمان یا رویاهای خود تنظیم کنید.

کارآفرینان به رشد اهمیت بسیار زیادی می دهند و در این راستا ریسک می کنند چرا که رشد در سایه ریسک پذیری منطقی حاصل می شود.

گاهی تبعیت از یکی سری قوانین سخت گیرانه و عدم ریسک پذیری مناسب ممکن است پیشرفت و موفقیت های شما را به مخاطره بیندازد. بنابراین برای موفقیت در کار و زندگی روزانه لازم است با اصول ریسک پذیری منطقی آشنا شوید.

۹- داشتن استراتژی

به استراتژی باید اهمیت ویژه ای بدهید زیرا استراتژی نگرش شما به خودتان و آینده راهتان را آشکار می سازد به این ترتیب به شناخت فرصت های پیش رو منجر خواهد شد.

برنامه کاری شما باید با یک طرح کسب و کار حرفه ای و منطقی روشن شودتا مزایاو فرصت های کسب وکار خود را شناسایی کرده و روش های کنترل وضع موجود را شناسایی کنید.

داشتن استراتژی پیروزی شما را تضمین خواهد کرد.

۱۰- برای سختی های ناگوار آماده باشید

هیچ کسب و کاری آسان نیست و شما همواره با شرایط سخت و بحران های ناشناخته مواجه خواهید شد.

همیشه همه چیز طبق خواست و نقشه های شما به پیش نخواهد رفت و ممکن است با شرایطی ناشناخته مواجه شوید.

انعطاف پذیری و اعتماد به نفس کلید موفقیت شما در شرایط بحرانی است، یک کارآفرین موفق همواره برای شرایط سخت و ناگوار آماده است و ضمن حفظ آرامش خود به جای استرس بر روی حل مشکل تمرکز می کند.

بخوانید!  آژانس بازاریابی دیجیتال چیست؟

اشتیاق و هدف گذاری سبب می شود یک کارآفرین هیچگاه عقب ننشیند و در هر شرایطی بکوشد راهی بسازد.تنها کسانی که به حرفه خود عشق می ورزند و از انجام آن لذت می برند قادراند در شرایط بحرانی که همه در حال غرزدن هستند راهکاری بیابند و با انعطاف پذیری مناسب بر مشکل غلبه کنند.در دنیا هیچ چیزی نیست که بتواند این افراد را متوقف کند.

کلیه قانون های طلایی که در بالا ذکر شد برای موفقیت هر کسب و کار و استارت آپ تازه کاری ضروری است. منطقی بودن و یا شخصیت انسانی به تنهایی کافی نیست، شما باید همه ابزار مورد نیاز موفقیت را با هم در اختیار داشته باشید.

موفقیت نهایی از درون شما ریشه می گیرد، با یک تلاش هماهنگ و منطقی می توانید به موفقیت های بزرگی دست یابید.

در صورتی که شرح زندگی کارآفرینان مطرح جهان و افرادی که اقدام به راه اندازی استارت آپ موفق کرده اند، را بررسی کنید خواهید دید اصول طلایی بالا در کلیه مراحل حرفه ای آن ها جریان داشته است.

نوشته ۱۰ قانون طلایی که استارت آپ های موفق از آن پیروی می کنند(بخش دوم) اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.