0

۱۲ نکته برای انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ

طراحی سایت

آیا شما صاحب یک فروشگاه آنلاین هستید یا به فکر راه اندازی یک استارتاپ دانش محورید. انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ از اهمیت بالایی برخوردار است، انتخاب سرویس های ارائه دهنده خدمات میزبانی وب ، ابزارهای همکاری و یا سیستم های بازاریابی از مواردی است که هنگام انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ خود باید در مورد آن تصمیم گیری کنید.

هنگامی که در حال راه اندازی یک کسب و کار یا استارتاپ هستید انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ بسیار دشوار خواهد بود چراکه در آمد کافی برای انتخاب تکنولوژی های گران را نخواهید داشت.

چطور اطمینان حاصل می کنید انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ شما درست بوده و به مسیر رشد و پیشرفت شما کمک می کند؟

در این گزارش به ۱۲ نکته که هنگام انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ باید به آن توجه کنید اشاره می کنیم:

۱- عجله به خرج ندهید

هنگام انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ این نکته را در نظر داشته باشید که هرکاری که می خواهید انجام دهید باید با تکنولوژی های آزمایش شده و استاندارد که مدت هاست مورد استفاده قرار می گیرند کار کنید تا مطمئن باشید امتحان خود را پس داده و به شما کمک می کنند.

انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ زمانی می تواند به سمت تکنولوژی های جدید شیفت کند که سهم بازار خود را به دست آورده باشید و در بازار شناخته شده باشید.

۲- آزمودن تکنولوژی های جدید

اطمینان حاصل کنید هنگام انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ ایده های جدید را در بین کارکنان خود و در مراکز و دفاتر مختلف آزموده باشید و از کارایی آن اطمینان حاصل کنید.

بخوانید!  چرا توسعه دهندگان وب باید بازاریابی دیجیتال را بیاموزند؟ (بخش اول)

این کار کمک می کند نتایج بهتری بگیرید، اگر به امکانات جدیدی نیاز دارید آن را با توسعه دهنده درمیان بگذارید آن ها خوشحال می شوند به شما پاسخ دهند چراکه سوال شما به معنای امکان فروش خواهد بود.

۳- تمرکز برنیاز های واقعی

تکنولوژی های موجود بسیار زیاد هستند اما قطعا شما به همه آنها نیاز ندارید. هنگام انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ بر روی نیازهای واقعی خود تمرکز کنید و دچار وسوسه بازار نشوید.

در بسیاری موارد گزینه های مناسب و ارزان را برای رفع نیازهای خود پیدا خواهید کرد.

۴- هدف انعطاف پذیری است

شروع بکار شما نیاز به سیستم های کمتری دارد، تکنولوژی های مختلفی وجود دارند که می توانند تمام نیازهای اولیه شما را به راحتی برآورده کنند، انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ باید با توجه به نیازهای فعلی و امکان برآورده شدن نیازهای آتی صورت پذیرد.

تمرکز بر روی محصول و خدمات برای شما در اولویت قرارخواهد داشت. باکمک ابزارهای کوچک و ساده می توانید نیازهای خود را سفارشی کنید.

۵- کمال گرا نباشید

انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ مهم است، بعدها می توانید آن را توسعه دهید. گاهی ممکن است به یک API  یا افزونه جدید نیاز داشته باشید اما با کمی دقت در اطراف خود بتوانید آن را به شکل دیگری برطرف کنید تا هزینه های شما به حداقل برسد، کمالگرا نباشید بلکه سعی کنید حداکثر استفاده را از امکانات موجود ببرید و در هزینه ها صرفه جویی کنید.

اگر جایگزینی نیافتید آن وقت به انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ بپردازید. نیازهای مشتری را در اولویت قرار دهید هر زمانی می توانید یک پلاگین جدید یا API  بسازید.

بخوانید!  آموزش گام به گام تغییر نام نویسنده در وردپرس

۶- از Zapier’s Zapbook استفاده کنید

ممکن است نیاز به یک ابزار که فایل های پیوست را از جیمیل آپلود می کند پیدا کنید و آن را در Dropbox ذخیره کنید. یا ممکن است به یک ابزار نیاز داشته باشید که به شما اجازه می دهد FreshBooks را به Magento به صورت خودکار وصل کنید. Zapbook دایرکتوری آنلاین عالی برنامه ها است که به شما امکان می دهد تا محصولات و خدمات موجود خود را ادغام کنید. این تکنولوژی حتی به شما اجازه می دهد که برنامه ها را بر مبنای محبوبیت مرتب کنید و ببینید که چه کاربرهای دیگری بر این اساس طبقه بندی می شوند. انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ در بسیاری موارد می تواند برمبنای معرفی دوستان شما انجام شود.

۷- گزارش سایت ها را مطالعه کنید

گاهی مطالعه گزارش سایت های تخصصی و نظرات کاربران می تواند در انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ تاثیر گذار باشد.

سایت هایی مثل Capterra و G2Crowd در این زمینه شناخته شده هستند. سایت ها تخصصی را بررسی کنید و لیستی از تکنولوژی های موجود تهیه کنید سپس انتخاب ساده تر خواهد شد بررسی ستاره های هر تکنولوژی و نظرات کاربران در کنار مطالعه مقالات مرتبط کمک خوبی است. بسیاری اوقات به این نتیجه می رسید که تصورات اولیه شما صحیح نبوده و در انتخاب خود تژدید نظر می کنید.

۸- مشورت بگیرید

هنگام راه اندازی یک استارتاپ ممکن است شما اطلاعات کافی ای در اختیار نداشته باشید بنابراین جهت  انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ نیاز به مشورت با افراد آگاه دارید. از طریق فیس بوک یا گروه های لینکدین سوال خود را مطرح کنید تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

بخوانید!  چه مواردی در ترغیب مشتری برای خرید تاثیر گذار هستند !

برای مثال، گروه های مختلف فیس بوک وجود دارند که می توانند به شما در انتخاب بهترین ابزار بازاریابی SEO یا انتخاب پلت فرم میزبانی وب شما کمک کنند.

۹- از RSS خوراک بگیرید

RSS  ابزار بسیار مناسبی برای کسب اطلاعات در مورد تکنولوژی های جدید و انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ خواهد بود.

اگر به مطلب جالبی دسترسی پیدا کردید حتما آن را مطالعه کنید.

۱۰- از Quora کمک بگیرید

Quora یک سایت فوق العاده است که انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ راساده می کند. متخصصان تکنولوژی بسیاری از ایده های خود را از این طریق به اشتراک می گذارند.

۱۱- بر روی سیستم عامل ها مترکز کنید

انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ بهتر است از طریق سیستم عامل صورت بگیرد.یک پلتفرم واحد کارشما را ساده تر می کند بنابراین سراغ تکنولوژی های مختلف نروید.

۱۲- شکار محصول اهرم

Product Hunt یا شکار محصول به شما کمک می کند به بهترین تکنولوژی های مورد نیاز خود دسترسی داشته باشید.

تکنولوژیست ها و کار آفرینان از این روش جهت انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ خود زیاد استفاده می کنند.

نوشته ۱۲ نکته برای انتخاب تکنولوژی توسعه استارت آپ اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.