0

۱۵ ویژگی که باید در طراحی سایت تجاری کسب‌وکار شما رعایت شود

طراحی سایت

برای این که سایت شما در تبدیل بازدیدکندگان سایت به مشتری کسب‌وکارتان موفق باشد، ۱۵ نکته را باید در طراحی سایت تجاری خود رعایت کنید. در ادامه به بررسی این ۱۵ مورد می‌پردازیم:

۱. نام دامنه

در طراحی سایت تجاری به نام دامنه توجه کنید! نام دامنه سایت شما به جستجوگران وب کمک می‌کنند که بدانند سایت شما در رابطه با چیست.

۲. لوگو

برندسازی یک راهکاری است که افراد می‌توانند از این طریق کسب‌وکار شما را شناسایی کنند. پس به یک لوگو نیاز دارید که کسب‌وکار شما را به خوبی نشان می‌دهد. مطمئن شوید که در ۴ برای کسب و کار شما لوگو در هدر سایت در جای مناسبی نمایش داده شود . همچنین لوگو شما باید به عنوان fav icon در نوار عنوان مرورگر نمایش داده شود.

۳.شماره تلفن

داشتن شماره تماس شما برای بازدیدکنندگان سایت شما یه فراخوان عمل است که آن‌ها را تشویق می‌کند تا با شما تماس بگیرند و اطلاعات بیشتری کسب کنند. در واقع آن‌ها به دنبال دلیلی هستند که به مشتری شما تبدیل شوند. پس لازم است که شماره تماس شما دو بار در صفحه (یک بار بالای صفحه و یک بار پایین صفحه) قرار بگیرد. همچنین برای سهولت بازدیدکنندگانی که با تلفن هوشمند سایت را بازدید می کنند، در حالت موبایل شماره تلفن باید قابلیت call یا تماس را داشته باشد.

برای گذاشتن شماره تلفن قابل کلیک در سایت باید از کد زیر استفاده شود:

<a href=”tel:*****”>

4. Tagline

Tagline شما نشان می‌دهد که شرکت شما چه کاری برای مشتری انجام می‌دهد. یک tagline تجاری ساده می‌تواند به این صورت باشد :«ما به کمپانی‌ ها کمک می‌کنیم که راهکاریهایی که منجر به رشد و موفقیت می‌شوند، شناسایی کنند.» این tagline در واقع همان فعالیتی است که شرکت شما برای ارائه به مشتریان بر روی آن تمرکز دارد.

بخوانید!  بهینه سازی طراحی سایت در موتورهای جستجو

۵. کلیدهای فراخوان عمل یا دکمه CTA

کلیدهای فراخوان عمل یا دکمه Call to action ، بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد که انجام عمل خاصی را انجام بدهند، مانند برقراری تماس تلفنی، پرس‌وجو از طریق ایمیل، ثبت نام برای عضویت به عنوان مشترک ایمیل، و یا دانلود برخی از محتوای رایگان. در بخش مربوط به تماس، شما می‌توانید از اطلاعات تماس کاربر برای برقراری ارتباط با وی استفاده کنید.

۶. مسیرهای اصلی

نوار مسیریابی سایت شما بازدیدکنندگان را قادر می‌سازد که بتوانند اطلاعات خاصی که به دنبال آن هستند به راحتی در سایت پیدا کنند. پس از قابلیت در سایت خود استفاده کنید تا روند جستجوی اطلاعات مورد نیاز بازدیدنندگان را تسهیل کنید.

۷. نوار مسیر فعلی در سایت

این ویژگی در طراحی سایت تجاری به بازدیدکنندگان سایت شما این امکان را می‌دهد که بدانند در چه مکانی از سایت‌ شما قرار دارند. به کمک این ویژگی بازدیدکنندگان سایت موقعیت خود را در سایت گم نمی‌کنند و می‌توانند صفحه‌ی مورد نظر از سایت شما را نشانه‌گذاری کنند.

این نوار مسیر یابی به ویژه در فرآیند های خرید و سفارش می تواند مفید واقع شود .

۸.تصاویر و اسلایدر ها

در این بخش باید بر روی تبلیغات فروش خود تمرکز کنید. محتوای تصویری مهم‌تر از کلمات هستند، زیرا از چیزی که با این محصولات و خدمات دریافت می‌کنند تاثیر مثبتی بر ذهن افراد خواهند داشت. پس شما باید از تصاویر عالی برای انعکاس کیفیت محصول خود استفاده کنید.

۹. اطلاعات حیاتی کسب‌وکار

در طراحی سایت تجاری شما باید شامل یک بخش «ارتباط با ما» باشد که در این بخش حتما باید موقعیت شما، ساعات کاری کسب‌وکار شما، اطلاعات تماس و هر گونه اطلاعات مورد نیاز دیگر، وجود داشته باشد.

بخوانید!  در باشگاه مشتریان چه خبر است؟ یک راهنمای کامل

۱۰. توصیفات و نظرات

لازم است که مردم پیش از این که به مشتری شما تبدیل شوند، اعتبارسنجی مشتریان موجود شما را مشاهده کنند. شما نیاز دارید که مشتریان فعلی‌تان در رابطه با مشکلاتی که داشته‌اند و راهکاری که کسب‌وکار شما برای رفع آن ارائه کرده است، به اشتراک بگذارند. این فرایند چشم‌انداز کلی نتایج محصولات شما را به خوبی به اشتراک می‌گذارد.

۱۱.ویژگی‌های اصلی

در این بخش، شما باید به محصولات و خدماتی که شرکت شما ارائه می‌دهد، بپردازید. لزومی ندارد که به اطلاعات جزئی بپردازید. شما باید اطلاعات اصلی و مهمی را پوشش بدهید که به کمک آن‌ها افراد بتوانند ارزش خدمات و محصولات شما را درک کنند. شما می‌تواند مستقیما توضیح بدهید که محصولات و خدمات شما چگونه می‌توانند برای وضعیت‌های خاص مشتریان موثر باشد و به آن‌ها کمک کند.

۱۲.کیفیت محتوای سایت

بسیاری از کسب‌وکارها از بلاگ‌ها به عنوان راهی استفاده می‌کنند که بازدیدکنندگان سایت خود را به مشتریان‌شان تبدیل کنند. این کار از طریق آموزش افراد در رابطه با مشکلات ویژه‌ای که در صنعت وجود دارد و سپس برقراری ارتباط میان راهکار مورد نظر و آن مشکل، انجام می‌شود. این روند نشان‌دهنده‌ی این است که شما دانش عمیقی در رابطه صنعت خود دارید و به این مفهوم است که شما می‌توانید هر مشکلی که مشتری شما با آن سروکار دارد رفع کنید. داشتن یک سایت با محتوای با کیفیت، موجب می‌شود که افراد از سایت شما به عنوان یک مرجعی از اطلاعات استفاده کنند. در این شرایط شما خوانندانی خواهید داشت که به سادگی می‌توانند به مشتری شما تبدیل شوند.

بخوانید!  آموزش شخصی‌سازی بخش‌های مختلف ووکامرس در پروشاپ

۱۳.لینک‌های داخلی سایت

لینک‌های داخلی به شما کمک می‌کنند که بتوانید بازدیدکنندگان سایت خود را برای مدت بیشتری در صفحه‌ی خود نگه دارید که از این طریق می‌توانند در رابطه با کسب‌وکار شما بیشتر اطلاعات کسب کنند. هرچه بازدیدکنندگان بیشتر در صفحه‌ی سایت شما بمانند، شانس این که به مشتری شما تبدیل شوند بیشتر خواهد بود.

۱۴.کلیدهای رسانه‌های اجتماعی در سایت شما

رسانه‌ی اجتماعی در واقع ابزاری است که نشان می‌دهد شما چگونه با مشتریانی که در سایت شما نیستند، در ارتباط می‌مانید. شما به کمک پلت‌فرم رسانه‌ی اجتماعی می‌توانید با آن‌ها مکالمه داشته باشید که این به شما کمک می‌کند که ارتباط قوی‌تری با ان‌ها داشته باشید. همچنین به کمک رسانه‌ی اجتماعی می‌توانید تبلیغات و آخرین اخبار خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. پس مطمئن شوید که در هنگام طراحی سایت تجاری کلید‌های رسانه‌های اجتماعی‌تان در قسمتی مناسب قرار داشته باشند تا در صورت لزوم کاربران به آن ها مراجعه کنند.

۱۵.فرم تماس کاربران

شما نیاز دارید که اطلاعات تماس افرادی که به سایت شما مراجعه می‌کنند، ضبط کنید و سپس می‌توانید آن‌ها را برای کسب اطلاعات بیشتر درباره‌ی مشکلی که آن‌ها نیاز به رفع آن دارند، پیگیری کنید. فرم تماس شما باید شامل یک فضا برای نام آن‌ها، آدرس ایمیل و/یا شماره تلفن، و پیغامی که گذاشته‌اند، باشد. این کار شما را قادر می‌سازد که پیام آن‌ها را با راهکار پیشنهادی‌تان به سوال یا مشکل آن‌ها، پیگیری کنید.

وجود این ۱۵ ویژگی در سایت شما به شما کمک می‌کند که راهنمایی‌های بیشتری داشته باشید و فروش بیشتری داشته باشید.

نوشته ۱۵ ویژگی که باید در طراحی سایت تجاری کسب‌وکار شما رعایت شود اولین بار در داده پردازان راستین. پدیدار شد.